Ga naar inhoud


vu+ solo loopt steeds vast wie kan mij helpen om het probleem te vinden


muppet
Ga naar oplossing Opgelost door greekfalcon,

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een vu solo staan die aangesloten is op mijn vu solo2 via oscam de solo haalt de codes via oscam uit mijn solo2 de solo heeft dus geen eigen kaart dit omdat hij vrij weinig word gebruikt.

Wat is nu het probleem de solo loopt steeds vast echt helemaal vast moet dan de reset knop op de achterkant indrukken en dan doet hij het weer.

Als de solo aanstaat geeft hij altijd goed beeld en heb ik geen problemen maar als ik hem in standby zet dan loopt hij elke dag wel een keer vast en soms wel meerdere keren.

Ik heb ook wel eens het gevoel dat zodra ik oscam reset op de solo2 mijn solo vastloopt alleen dat is een vermoeden.

Ik heb vti al geprobeerd en heb er nu pli op staan daarnaast heb ik verschillende versie oscam geprobeerd niks helpt heb de netwerk verbinding nagekeken.

Wie kan mij helpen om het probleem te vinden want een nieuwe is zo gekocht alleen ik heb geen zin om geld er aan uit te geven terwijl de ontvanger niet eens stuk is.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, dat vraag ik me ook af.

Nu heeft een Solo vrij weinig geheugen en het zou zo maar kunnen zijn dat OSCAM voor de SOLO net iets teveel is, zeker als OSCAM niet goed geconfigureerd is.

Heb je al eens CCCAM geprobeerd?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Ik heb een Solo2, deze liep steeds vast en wat bij mij geholpen heeft is eerst het originele image er weer op te zetten en daarna OpenPLi 3.0. Het kan echter zijn dat ik te vroeg juich, de box draait nu 6 dagen zonder vastlopers.

VU+ DUO 4K SE VTI 15.0.0 Philips 32PFL9604 Schotel 110 cm 2 X Inverto Black Ultra twin LNB's 19.2 en 23.5 2  Spaun Diseqc switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties ik zal het eens proberen eerst nieuw image en wil dat niet helpen dan de cccam er op.

Het vreemde is hij heeft hier in huis altijd goed gedraaid toen ik een ander image er op heb gezet was het ineens dat hij vastliep.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

als die solo bij een oscam reset al vastloopt, dan lijkt mij dat de config filetjes van de share niet in orde zijn

(overigens de versie van de oscam kan er mee te maken hebben , ivm logging -> dus logfile die groeit)

altijd even checken hoe het vrije geheugen der uit ziet (telnet ip-solo >> free)

 

ciao

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Solo2, deze liep steeds vast en wat bij mij geholpen heeft is eerst het originele image er weer op te zetten en daarna OpenPLi 3.0. Het kan echter zijn dat ik te vroeg juich, de box draait nu 6 dagen zonder vastlopers.

Even een update ik heb hetgene hierboven gedaan en ik heb tot nu toe geen vastlopers hij draait nu een uur of 8 mocht dit veranderen horen jullie het wel even afwachten dus.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het vastlopen van de box niet willen kenschetsen als een probleempje. Ik ben al maanden bezig en ging van VTI 6.0.3 naar OpenPLi 4.0 en OpenPli 3.0. De vastlopers bleven. Daarna het originele image erop gezet en vervolgens OpenPLi 3.0. De box heeft hiermee 6 dagen zonder vastlopers gedraaid. Ik heb daarna helaas weer één vastloper gehad. Ik weet overigens dat een Solo ouder en anders is dan een Solo2, ik dacht echter : wie weet helpt mijn oplossing (van het Duitse VU+ forum) hier ook.

VU+ DUO 4K SE VTI 15.0.0 Philips 32PFL9604 Schotel 110 cm 2 X Inverto Black Ultra twin LNB's 19.2 en 23.5 2  Spaun Diseqc switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...