Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten

6 minuten geleden, gerrit B zei:

Niet helemaal juist, hij heeft het kabinet wel Rutte 1 in bijna een recordtijd tot vallen gebracht.

Daarnaast heeft hij het boerkaverbod bereikt, dat Nederland de strijd tegen terrorisme steunt en wetten om afgewezen asielzoekers het land uit te zetten.

Dus hoop dat hij (of een andere partij) uiteindelijk ook bereikt dat de brandstofprijzen maar ook andere prijzen hier niet veel hoger zijn dan in omliggende landen.

 

Dat van die afgewezen asielzoekers het land uitzetten, hoeveel worden er daadwerkelijk het land uitgezet, ik gok niet veel .. En de rest is echt iets om trots op te zijn, en waarop mensen je in de verre toekomst zullen herinneren 😉 

Vu+ Zero 4k

Formuler F3

Dreambox 500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites


Klopt, maar denk dat dit niet aan Geert ligt en dan moet je niet zeggen dat hij niets voor elkaar heeft gekregen dat heeft hij dus wel, dan zijn er wel andere partijen die echt helemaal niets hebben weten te bereiken of je moet het niets doen en nutteloos tijd verspillen van anderen als positief willen zien.

 

Maar vandaag toch nog maar wat diesel getankt voor 1,65.9 want het lijkt er op dat mijn voorraad toch niet voldoende gaat zijn om nog een week tanken uit te stellen en kwam er toch langs.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, gerrit B zei:

Klopt, maar denk dat dit niet aan Geert ligt en dan moet je niet zeggen dat hij niets voor elkaar heeft gekregen dat heeft hij dus wel, dan zijn er wel andere partijen die echt helemaal niets hebben weten te bereiken of je moet het niets doen en nutteloos tijd verspillen van anderen als positief willen zien.

 

Maar vandaag toch nog maar wat diesel getankt voor 1,65.9 want het lijkt er op dat mijn voorraad toch niet voldoende gaat zijn om nog een week tanken uit te stellen en kwam er toch langs.

 

Het is mij nog een raadsel van wat Geert voor elkaar heeft gekregen, van waar ze laten we zeggen over 200 jaar nog zeggen, kijk die Geert zat toen op het juiste spoor 😉 

 

Vu+ Zero 4k

Formuler F3

Dreambox 500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-8-2023 om 16:58, astro iris zei:

Klopt, de winkelkar is 15% goedkoper in Nederland dan hier in België, hetzelfde verhaal met  Frankrijk.  Je moet wel oppassen wat je koopt, want sommige dingen zijn dan weer duurder.

Ik weet dat wel maar iemand alhier zegt het tegenovergestelde.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dat is toch in elk land wel bijna zo?

Ook in Duitsland is niet alles goedkoper, daar zijn sommige dingen een stuk duurder dan hier.

Koop je bijv. hier hamlappen 960 gram in de aanbieding 8,49 (9 euro per kg) in Dld. zijn dezelfde 800 gram voor 3,89  (4,86 per kg)

Maar koop je bijv. bio jam dan kost die hier 1,29 voor een pot maar in Dld. exact dezelfde pot voor 2,39

Vrienden van ons bellen ook regelmatig met de vraag "als je bij de apotheek komt zou je ons dan ook even ........ voor ons mee willen nemen"?

Medicijnen zijn in Dld. ook een stuk duurder dan hier en medicijnen die hier vrij verkrijgbaar zijn kun je daar alleen maar op recept krijgen.

Dus je moet gewoon wel een beetje prijsbewust zijn.

 

zo nu ook met Diesel.

Hier betaal ik 1,65.9 terwijl het gisteren in Dld. 1,72.9 was.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-8-2023 om 11:30, Tonskidutch zei:

Natuurlijk is voor hen inkopen doen in Nederland veel goedkoper.

Het hangt er echt van af welk product of levensmiddel men nodig heeft.

Kwaliteit en beschikbaarheid dicteren echter ook je inkoop, bijvoorbeeld varkenswangetjes.

kijk zelf en ontdek op internet 😉

 

 

de smerige Duitse worsten in PVC verpakt horen bij die goedkope troep

en zo is er meer wat goedkoper is elders

Bananas To The Beat

Yello

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Duitsers zeggen dan "jullie weten niet hoe je ze moeten bereiden"

En moet zeggen dat ze deels gelijk hebben, bratwurst die bij hun super lekker smaakt ook zelf gekocht en het waren meer meelbonken dan dat je over worst kon praten. Dus gevraagd hoe dat nu kon en of we soms toch de verkeerde hadden gekocht, maar we hadden ze gewoon bij de juiste slager gekocht alleen verkeerd gebakken. (meerdere malen bekroond om hun Bratwurst)

Franz zegt dan "je moet ze horen zingen" en niet in de pan gooien met bakboter oid.

Dus nu gaan ze op de BBQ worden ze regelmatig gedraaid op vrij hoge temperatuur en dan hoor je ze inderdaad geluid maken en bewegen, spuit er vet uit enz.

Pas als ze openbarsten en de randjes donker kleuren zijn ze gaar en dan smaakt die meelbonk plots heel anders.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, gerrit B zei:

De Duitsers zeggen dan "jullie weten niet hoe je ze moeten bereiden"

En moet zeggen dat ze deels gelijk hebben, bratwurst die bij hun super lekker smaakt ook zelf gekocht en het waren meer meelbonken dan dat je over worst kon praten. Dus gevraagd hoe dat nu kon en of we soms toch de verkeerde hadden gekocht, maar we hadden ze gewoon bij de juiste slager gekocht alleen verkeerd gebakken. (meerdere malen bekroond om hun Bratwurst)

Franz zegt dan "je moet ze horen zingen" en niet in de pan gooien met bakboter oid.

Dus nu gaan ze op de BBQ worden ze regelmatig gedraaid op vrij hoge temperatuur en dan hoor je ze inderdaad geluid maken en bewegen, spuit er vet uit enz.

Pas als ze openbarsten en de randjes donker kleuren zijn ze gaar en dan smaakt die meelbonk plots heel anders.

 

een kookprogramma op sat4all sjonge moet niet gekker worden..

  • Like 1

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rijden op autogas (LPG) is en blijft van verre de goedskoopste manier. Nu kost LPG zo'n 0,62 euro in België. Is voordeliger dan elektrich rijden (tenzij heel de electriciteit van je zonnepanelen komt,  natuurlijk.) Mijn Honda Gazz is nu 18 jaar oud. Hopelijk kan ze nog 3 jaar mee. Dan misschien zullen meer helderheid krijgen welke energie het uit deze waanzin  gehaald heeft. Merci al aan de Chinesen om op onze markten met hun electrische auto's te komen, kan alleen maar de prijzen redelijker maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, ketupa zei:

Dan misschien zullen meer helderheid krijgen welke energie het uit deze waanzin  gehaald heeft.

Je hebt nu een luxe positie met zo'n goedkope brandstof als je voldoende kilometers maakt per jaar.

Ik had het ook bekeken destijds, maar ombouwen naar autogas was te duur en ook niet aan te raden met een oudere BMW motor.

 

Wat er over drie jaar mogelijk is OF WAT DAN MOET zal me benieuwen.

Je kan tot die tijd ook de auto wegdoen als die alleen maar voor de deur staat. 😁

 

Bijvoorbeeld zoals al m'n buren. Mijn buurvrouw gaat met de kleine Japanse auto wekelijks naar de sport, om te oefenen en twee keer per maand gaat ze naar de kleinkinderen als oppas. Voor de rest staat die auto stil.

Verzekering 180€/mnd

Wegenbelasting 80€/mnd

Parkeervergunning 5€/mnd

Jaarlijks verslijt onderhoud +- 300€/jaar ~=25€/mnd => 290€/mnd

dat is zonder afschrijving van de waarde van die auto

vergeet ik iets, o ja de Ben Ziene

 

En voor die 290€/mnd heb ik bijvoorbeeld al de helft van de levensmiddelen en hygiëne producten in huis per maand.

 

Vooral als je echt kwaliteitsproducten van de laatste slagers wilt ( @gerrit B ) zoals zure kalfspastei voor op je brood 3,5 € per 100 gram 😉

Of goed brood van de lokale bakker etc

 

 

 

Bananas To The Beat

Yello

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Tonskidutch zei:

kleine Japanse auto

 

5 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Wegenbelasting 80€/mnd

Die 2 bij elkaar kan niet kloppen. 80 euro per maand is een (Ben Ziene)auto van pak em beet 1600kg

aangepast door Mojo
  • Like 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...