Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten

1 uur terug, gerrit B zei:

Vaak is het tussen 12.00 uur en 12.30 uur goedkoper en dan afhankelijk van de dag na 18.15 of 18.30 maar vanaf 19.00 uur wordt het bij sommigen al weer duurder.

 

Heeft dat dan misschien met de stand van de zon te maken?

Of dat het al dan niet volle maan is?

 

Ik zie me al de hele dag op die prijzen zitten te loeren, op het juiste moment naar het tankstation karren en dan vast te stellen dat het net 3 minuten geleden toch weer duurder is geworden. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


31 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Heeft dat dan misschien met de stand van de zon te maken?

Of dat het al dan niet volle maan is?

 

Ik zie me al de hele dag op die prijzen zitten te loeren, op het juiste moment naar het tankstation karren en dan vast te stellen dat het net 3 minuten geleden toch weer duurder is geworden. 

En toch gebeurt het. Er word bijgehouden wanneer er het vaakst getankt word op de dag. Op die tijden gaat de prijs omhoog en op de stille tijden zakt de prijs.. De prijs word soms wel 5x per dag aangepast.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Mojo zei:

En toch gebeurt het. Er word bijgehouden wanneer er het vaakst getankt word op de dag. Op die tijden gaat de prijs omhoog en op de stille tijden zakt de prijs.. De prijs word soms wel 5x per dag aangepast.

De nieuwste tendens is dat het zaterdag ochtend tussen 9 en 10 uur het goedkoopst is. Daarna schiet de prijs omhoog.

Tegenwoordig is er geen steek meer te houden met de prijzen.  Enkel tussen 22 en 6 uur is het altijd het duurst (alhoewel ook niet altijd - zelf al meegemaakt de ik om 1 uur 's nachts aan de zelfde prijs heb getankt als 's avonds om 8 uur).     De prijs stuitert hier gemakkelijk 9 keer op een dag : vooral in de namiddag is het heftig.

 

Over het algemeen is het Oosten van Duitsland duurder dan het Westen en de Raststätte op de Autobahn ook (maar niet altijd bvb A13 t.h.v. Schipkau richting Berlijn is soms even duur als naast de autoweg).  De autohoven (vlak naast de autoweg) zijn goedkoper maar niet altijd.  Sinds vorige jaar merk je dat het prijsverschil tussen autohof en een bezinestation 5 kilometer verder gemakkelijk 5 cent/liter kan verschillen.   

Wat ook schilt is of je tankt in een Bundesland waar geen schoolvakantie is (raar maar waar) : ik pendel tussen Saksen en Brandenburg en 4 weken per jaar is de diesel goedkoper in Brandenburg o.w.v. de schoolvakantie, anders te duur of even duur.

 

Dus ja altijd op voorhand kijken in de App of op je GPS in de auto.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeggen koop eens een doos met schroeven 😲

Betaalde je normaal rond de 5 euro nu zit je toch aardig richting de 10 euro en duurder.

Ik gebruik veel zelfborende schroeven 4,2 x 19 van fischer normaal 4,60 nu € 13,80

3 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Ik zie me al de hele dag op die prijzen zitten te loeren

Als je er vaak genoeg naar toe gaat dan leer je de tijdstippen vanzelf wel kennen en zijn ze te hoog dan ga je even een andere boodschap doen en een half uur later zijn ze vaak wel weer gezakt.

 

2 uren geleden, acguest zei:

Wat ook schilt is of je tankt in een Bundesland waar geen schoolvakantie is

wij doen onze boodschappen in 2 regio's 1 is omgeving Gronau en de ander is omgeving Nordhorn, afhankelijk van waar de brandstof het goedkoopst is doen we dus ook onze boodschappen.

Vaak is dat omgeving Gronau en dan hebben ze plots in de omgeving van Nordhorn een benzine oorlog oid. want dan kunnen ze daar zo 5 cent per liter goedkoper zijn. Dan even bij Roelvink langs voor de adblue (kost daar maar 87 cent per liter) maar soms zijn ze daar ook nog weer goedkoper met de diesel dan in Dld.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, gerrit B zei:

gewoon een app clever tanken.de

Die houdt de prijzen in de gaten en voorspelt op basis van het verleden ook op welke tijdstippen de prijs zal zakken of stijgen.

Maar de voorspellingen zijn (sorry voor de uitdrukking) met een zak zout te nemen.   Ik heb ook al gemerkt dat er tot 15 minuten tijdsverschil is tussen verandering aan de pomp en in de app.   De prijzen aan de pomp worden vastgelegd in Hamburg.   Zodoende heb praktisch geen prijsafwijking.   Je mag niet luid zeggen dat er kartelvorming in Duitsland is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zag vandaag in Frankrijk prijsverschillen oplopend tot 35 cent tussen pompen die nog geen 2 km uit elkaar lagen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-7-2023 om 20:52, Noordzee zei:

Mag ik vragen waar/wat je dan koopt om zoveel te besparen?

Wij kopen regelmatig wat bij de REWE, maar ik heb nu niet het idee dat dat veel goedkoper is dan in Nederland.   

Drank, drugs en sigaretten...😁

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, ceesv zei:

Ik zag vandaag in Frankrijk prijsverschillen oplopend tot 35 cent tussen pompen die nog geen 2 km uit elkaar lagen.

Dan heeft die dure zeker nog voorraad uit de tijd dat Nordstream werd opgeblazen en ook de benzineprijzen door het dak gingen....

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...