Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten


Ton, waar geven ze dan meer geld aan uit? Voor zover ik weet worden pomphouders in de grensstreken niet gecompenseerd.

 

Als er inderdaad meer binnenkomt kan ik alleen maar zeggen: goed bedacht, ik behoor gelukkig ook tot de happy few aan de grens die zich met elke tankbeurt in de Pruis weer tientjes rijker rekent.

 

Wedden dat electrische voertuigen nu sneller aangeschaft zullen gaan worden? Mooie bijvangst voor vadertje staat want dat willen ze al langere tijd promoten.

 

Het wachten is op accijns op electriek omdat er geen dubbeltje meer de staatskas in vloeit tgv accijns op fossiele brandstoffen.

 

Het is maar goed dat er geen belasting danwel accijns op de benenwagen geheven kan worden :crazy:

Link naar reactie
Delen op andere sites

o.a. aan werknemers van tankstations die ontslagen zijn of tankhouders zelf die aangewezen zijn op de bijstand omdat ze de kop niet meer boven water kunnen houden.

 

De aanschaf van elektrische auto's vind ik al helemaal een wassen neus en verspilling van belastinggeld.

Ik heb het hier dacht ik al wel eens voorgerekend wat het gekost heeft om al die outlanders (die lelijke schoen op wielen) op de weg te zetten die slecht 56Km op elektra rijden en vervolgens als benzine slurper BPM vrij en belastingvrij rond mogen rijden.

Want een ieder die gelooft dat dit soort auto's goed zijn voor het milieu gelooft vast en zeker ook nog in Sinterklaas en de Kerstman.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

o.a. aan werknemers van tankstations die ontslagen zijn of tankhouders zelf die aangewezen zijn op de bijstand omdat ze de kop niet meer boven water kunnen houden.

En natuurlijk niet enkel die pomphouders / franchisers en werknemers

 

Ook alle kleine winkels op Nederlands grondgebied in het grensgebied, toeleveranciers, afhankelijken tweede graads en derde graads en dus al het personeel die in de UWV terecht komen, dan wel een hele stap later in de schuld sarnering vallen en/of bijstand > waar dus heel veel geld rondgepompt moet worden.

En ook dat is dus onderdeel van de extra uitgaven welke tegen die inkomsten weg gestreept moeten worden.

(dat zal dan echter wel eerst na 4 jaren aan het licht komen, als er weer andere aan het roer staan)

kortzichtig 4 jarenbeleid

 

de melkkoe auto zal ook niet anders uitzien nadat alles geëlektrificeerd is geworden.

Dark & Long, Drift 2 Dark Train

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar even reëel, je kunt niet verwachten dat er banen in stand gehouden worden als deze niet rendabel meer zijn of zelfs overbodig.

Anders waren de pietereulie man en de smid er nu ook nog wel... of de electronica winkels, ook een andere tak met uitsterven bedreigt.

 

Daarbij de kleine tankstations stoppen er vast mee, ook al omdat ze het beu waren voor de zoveelste keer overvallen te zijn.

Wat overblijft is een shell of texaco die daar minimaal aantal stations in leven houden omdat ze de kosten kunnen uitsmeren over tig wel rendabele locaties.

 

En accijnsinkomsten op electrisch is een schijntje tov accijnsinkomsten uit fossiele brandstoffen.

Ik voorzie nog een heel erg groot gat in de begroting als het marktaandeel fossiel over 5 jaar hard onderuit gaat.

Dat kan haast niet verhoogt worden zonder dat andere vehikels als bv scootmobiels ook belast gaan worden.

 

Accijnsinkomsten op tabak zal ook nihil worden want de rokende generaties zal ook weldra onder de zoden liggen. 

En ik durf te wedden dat alcohol ook binnen 3 jaar stevig aangepakt zal gaan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alsof elektrisch opgewekt kan worden en getransporteerd kan worden zonder het milieu te belast.

En uiteraard zijn de gebruikte accu's milieuvriendelijk en hebben ook het eeuwige leven.

 

Ik heb nog niet gehoord dat er accu's stuk zijn gegaan en wat zo'n accu dan moet gaan kosten.

Maar ik verwacht dat als die dingen over een paar jaar wel stuk dreigen te gaan dat die nu massaal aangeschafte Outlanders ook weer massaal gedumpt gaan worden en dan nog nauwelijks iets gaan opleveren omdat de nieuwe eigenaar ook de nieuwe accu te duur zal gaan vinden en er dan wel auto's te vinden zijn die veel zuiniger met de brandstof omspringen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

net een dagje Luxemburg stad gehad.

op terugweg mijn auto volgetankt en 50 liter extra meegenomen......en dat voor € 1,30 per liter.

Dat is voor mij hier dagelijkse kost ... en de diesel weer op 1.19 hier .. :-) 

alleen dat meenemen vind ik onverantwoordelijk .. Je bent een rijdende bom ...met 50 liter benzine in je kofferbak..

Snopper

Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vind ik altijd zo'n dooddoener die "rijdende bom"

Je hebt toch ook een benzine tank onder je auto? Die kan toch ook lek raken bij een ongeval?

Daarnaast hoe groot is de kans dat je normaal een ongeval zou krijgen?

En hoe groot is de extra kans dat als je een extra tank brandstof hebt dat je een ongeval kunt krijgen?

 

Natuurlijk wil je niet graag in zo'n auto zitten mocht er wat fout gaan maar de extra kans dat er wat fout gaat is zo klein dat het vrijwel verwaarloosbaar is en de kans dat je zo een ongeval krijgt net zo groot is. En sta je daar ook elke keer bij stil als je de auto pakt?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vind ik altijd zo'n dooddoener die "rijdende bom"

suc6

 

Gerrit

dat waren toch de Myth busters op discovery channel die dat hebben laten zien

een mythe dus.

 

en uh,

verder terug in deze berichten keten staat hoeveel men mag meenemen in een jerrican per land

Dark & Long, Drift 2 Dark Train

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...