Ga naar inhoud


zenderlijst


fritsspits4
Ga naar oplossing Opgelost door Jürgen,

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds 5 maanden een VU+Solo 2 en ben over de werking ervan zeer tevreden. Hoe de instelling is weet ik niet. hij is speelklaar door verkoper afgeleverd. Mijn vraag is, kan ik op een eenvoudige manier zelf een voorkeurlijst maken en die vastzetten zodat ik die niet kwijt kan raken? De Can Dig fastscanlijsten zijn , ,in mijn ogen, maar gebruiksonvriendelijk!  Maar ik kan de tekst en de moeilijke woorden op dit forum niet begrijpen!! Graag tips en beschrijving in eenvoudig Nederlands. Ben al 'n oudje!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik weet niet wat jij een oudje noemt maar met mijn 69 voel ik me nog geen oudje en snap het meeste nog wel.

Met een beetje lezen op dit forum en met wat hulp lukt het meestal wel om dergelijke problemen op te lossen.

 

Je kunt d.m.v. van het programma DreamBoxEdit (download via mijn bijgaande Dropbox link) zelf een zenderlijst maken of een al bestaande naar jouw SOLO2 downloaden.

Als DreamBoxEdit is gedownload en op jouw laptop / PC is geïnstalleerd moet je een verbinding tot jouw SOLO2 tot stand brengen, mocht dit niet lukken laat dit dan even weten.

Als dit gelukt is kun je de door FastScan verkregen zenderlijst vanuit jouw SOLO2 downloaden en naar wens aanpassen.

Je kunt ook een hier op het forum al bestaande zenderlijst downloaden en deze op de SOLO2 plaatsen.

Laat maar weten wat jouw voorkeur heeft dan zal ik (zullen wij) jouw verder de weg wijzen als dat nodig mocht zijn.

 

Hier de link naar de file DreamBoxEdit https://www.dropbox.com/s/ovscu653pm6s6ng/dreamboxEDIT_setup_5.3.1.3.zip

 

Oh ja, ik vergeet nog te vragen welke Image door de verkoper op jouw SOLO2 is geïnstalleerd, dat maakt de verdere uitleg wat gemakkelijker.

Kijk maar via Menu - Informatie - Over (of zoiets)

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Jürgen, Mijn solo2 is geladen met Openpli 3.0. Daar ik graag zelf de volgorde bepaal heb ik ,via uw link, het programma al geladen. Na het sportweekend ga ik contact leggen tussen comp en solo. Hoop dat ik niets stuk maak!!! Ben overigens op de camping in Spanje, en ben 71 en bijna digibeet, maar ik zal je laten weten of het lukt. Heb je nog een aanwijzing, dan graag!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier kan je het zien.

http://www.youtube.com/watch?v=cIWlU_olfQg

 

Wanneer die man zijn zenderlijst inlaadt, ga jij naar het 3e icoontje van links, het pictogram van de decoder en klik je op "Receive Files from Dreambox". Dit omdat jij al een zenderlijst op de machine hebt. Dan kan je naar hartelust editten, saven en terug sturen naar je decoder.

Vu+ Solo2 - Openvix 3.0.808 - OSCAM 1.20.r8625

Triax 78 met CD Triple LNB

Minix Neo X7 - Minix Neo A2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Ben overigens op de camping in Spanje, en ben 71 en bijna digibeet, maar ik zal je laten weten of het lukt. Heb je nog een aanwijzing, dan graag!!

 

Dan kunnen we ons een hand geven want ook ik zit tot Pasen op een camping in Spanje, iets ten noorden van Valencia.

 

Ja, ik heb ook nog een aanwijzing.

De door Neosphinx geadviseerde link is een prima optie maar dan wordt er wel verondersteld dat de verbinding tussen Dreamboxedit en de SOLO2 ook daadwerkelijk tot stand komt maar dat is geenszins zeker.

Daarvoor moet o.a. de naam van de Werkgroep zoals die in Windows is vastgelegd, b.v. WORKGROUP, is gelijk zijn aan de naam zoals die in de SOLO2 is vastgelegd.

 

Als de verbinding meteen goed gaat is er niets aan de hand, zo niet laat dit dan weten want dan zullen we je uitleggen hoe dit aan te passen.

 

Ook nog een 2e opmerking.

Als jij de vanuit de SOLO2 ingeladen (Canal Digitaal) zenderlijst hebt gewijzigd en weer gewoon opslaat dan krijg je op de SOLO2 de gewijzigde zenderlijst ter beschikking.

Maar LET OP, de eerstvolgende keer dat jij weer een FastScan uitvoert wordt de gewijzigde file overschreven en ben je weer terug naar af.

Het is beter om een nieuwe Boeket aan te maken waarin jij de gewijzigde zenderlijst plaatst.

 

Ook is het misschien een betere optie om een bestaande zenderlijst op dit forum op te halen en deze dan via Dreamboxedit naar je SOLO2 te uploaden.

Er zijn diverse zenderlijsten voor de verschillende combinaties satellieten beschikbaar en daar zal vast wel een naar jouw keuze aanwezig zijn, daarvoor hoef je zelf geen moeite te doen.

Ook nog een bijkomend voordeel is dat deze zenderlijsten door de makers bij elke zenderwijziging ook worden aangepast, dus gemakkelijker gaat het niet.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen Jürgen, het idee van een nieuw boeket, of een bestaande zenderlijst invoeren lijkt mij wel wat. Maar hoe controleer ik vooraf of hij wel voldoet?? Ik heb op sat4all wat gekeken, maar daar word ik niet wijzer van. En die optie van boeket, wat ik in het menu wel tegen kom, hoe werkt dat dan? Is dat dan een soort favorieten lijst? Ik stel hulp zeer op prijs. Overigens, ik zit al 14 winters op camping La Manga aan de Mar Menor. Het is boven Valencia volgens campinghoudsters te Vina Rose te koud voor hun gasten. Ik wacht gaarne op wat meer info. Groeten fritsspits4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, we zijn 2 jaar geleden ook op Cartagena geweest en ik en vele medekampeerdres met mij kunnen alleen constateren dat het klimaat hier niet veel afwijkt maar nu weer OnT.

 

Ja, de meeste zenderlijsten hebben diversen favorieten en welke zenderlijst jij kiest is afhankelijk van jouw smaak en wensen.

Ik gebruik al enige tijd de zenderlijst van Hans, zie link http://www.sat4all.com/forums/topic/337758-kanalenlijst-hans-van-7-januari-2014/ en dan voor de Astra1 en 3 (19.2 respectievelijk 23.5).

 

Als je deze zenderlijst geïnstalleerd hebt krijg je dus naast die van Canal Digitaal nog een andere in beeld.

 

Om een indruk te krijgen hoe een zenderlijst met favorieten eruit kan zien, zie bijlage.

 

 

 

post-37183-0-73546100-1389518554_thumb.jpg

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...