Ga naar inhoud


Harddisk probleem bij VU+Solo2


Erla

Aanbevolen berichten

Ik heb mij een nieuwe Solo2 gekocht, op zich een prachttoestel.

De eerste dag had ik er een oude Samsung 500 Gb in gestopt, omdat mijn nieuwe schijf nog niet binnen was, en alles bleek vlekkeloos te werken.

Daarna overgeschakeld op een nieuwe HD, Hitachi Travelstar 5K1000 - 1TB 2.5", SATA600, 5400rpm.

Nu krijg ik echter problemen met opnamen. Bij het kijken naar opnamen komt er nu en dan een zwart scherm tss van enkele seconden. Gisteren kreeg ik zelfs onder het opnemen volgende foutmelding, Schrijffout, schijf vol ! Een nieuwe hd van 1 Tb.

Nu blijkt dat die eerste Hd een sata300 was.  In de specificaties van de solo2 staat duidelijk dat het een Sata600 moet (mag) zijn. 

Ik ga een en ander nu uitgebreider testen met die oudere sata300 HD.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens mij heeft dit niets te maken met de nieuwe HDD maar met het mounten van de nieuwe HDD.

Nu weet ik niet welke Image jij gebruikt maar je moet via een Device Manager e.e.a. controleren.

 

Kijk daar eens of de nieuwe HDD correct gemount is.

Zo ja, ook nog even controleren of het opnamepad naar de juiste HDD wijst.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, het opnamepad zal wel naar /hdd/movie  wijzen maar dat is ook het geval bij elke andere HDD.

 

Ik weet niet hoe je in Openvix de Device Manager opvraagt maar die zal er ongetwijfeld aanwezig zijn.

Dus even opzoeken en kijken welke HDD nu gemount is, zonder een juiste mount zal het niet lukken.

Pas als die goed staat kun je verder naar eventuele volgende problemen zoeken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal gezien is initialiseren genoeg in openvix. Ikzelf ben ook beginneling maar ik zou toch al eens aanraden om de openvix te herinstalleren. Misschien is er iets foutgelopen met interne config na het swappen van de harde schijf. Ik neem aan dat je na het swappen geen herinstallatie van vix hebt gedaan?

Vu+ Solo2 - Openvix 3.0.808 - OSCAM 1.20.r8625

Triax 78 met CD Triple LNB

Minix Neo X7 - Minix Neo A2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb 'blijft' een probleempje van OpenPli (OpenVIX is gebaseerd op OpenPli). Na de initialisatie van de HDD wordt op e.o.a. manier de SymLink niet correct gemaakt. De enige manier die ik weet die zeker werkt is simpel: Originele fabriekimage laden. Daarin de nieuwe HDD initialiseren. Daarna OpenVIX terugzetten. HDD en opnamepad werken dan wel.. En blijft ook werken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb 'blijft' De enige manier die ik weet die zeker werkt is simpel: Originele fabriekimage laden. Daarin de nieuwe HDD initialiseren. Daarna OpenVIX terugzetten. HDD en opnamepad werken dan wel.. En blijft ook werken..

Dat is inderdaad ook de manier zoals ik het heb geleerd van dit forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...