Ga naar inhoud


Dreamboxen verleden tijd?


Gast Mimisiku

Aanbevolen berichten

Gewoon een USB DVD-spelertje achter de hand hebben voor die ene keer dat je een fysieke DVD wilt afspelen. Ik heb er eentje in een lade van mijn TV-meubel liggen, dat levert nog wel eens grappige reacties van bezoek op, want ze zien nergens anders iemand een USB-spelertje op hun TV-apparatuur aansluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zoals ik al eerder aangaf heb ik geen moment spijt van het wegdoen van de dreamboxen. Ik heb geen van de problemen die ik had met de 8000's meer zonder kunstgrepen te hoeven uithalen met swapfiles en speciaal de Open ATV image gebruiken etc.

Stel dat er - niet ondenkbaar - tijdelijk een bug in de VU Duo sluipt ruil je ze dan weer om voor een ander merk?

Zo komt het op mij over namelijk. In al die jaren dat de 8000 bestaat is er één relatief korte periode geweest dat je een swap nodig had icm Pli 3.0, maar omdat je persé geen swap wilde installeren of een ander image wilde installeren is de 8000 plotseling afgeschreven en verouderd.

 

Ik ken nog steeds geen andere box waar ik 2xDVB-S2 en 2xDVB-C plus een Bluray loopwerk in kwijt kan. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt dit in te ruilen voor een VU Duo. Maar goed, ieder zijn ding.

aangepast door Apple740
Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel dat er - niet ondenkbaar - tijdelijk een bug in de VU Duo sluipt ruil je ze dan weer om voor een ander merk?

Zo komt het op mij over namelijk.

 

Zeker. ik ben niet met VU of welk ander merk getrouwd. Als de VU duo's niet meer aan mijn behoefte voldoen en er is over 2-3 jaar weer een ander merk op de markt met betere techniek , goede en stabiele performance en goede reviews, dan neem ik net zo makkelijk afscheid van de VU's.  Daarom heb ik ook afscheid van dreamboxen genomen. Ik had er meerdere klachten mee zoals ik reeds heb aangegeven en de techniek van de 8000 stond al 5 jaar stil. komt bij dat mijn favoriete image (Open Pli) vanwege het closed source beleid van dream multimedia stopt met verdere ondersteuning dan is het wat mij betreft tijd geworden om afscheid te nemen van het merk dreambox.

 

Let wel, ik was dreambox gebruiker van het 1e uur.  ik meerdere 7000's  gehad vanaf het moment dat ze op de markt verschenen welke ik op enig moment allemaal heb vervangen door 7025' s en daarna door 8000's. Ook heb ik daarbij ook een 500 gehad op de kamer van mijn dochter welke later een dm600 pvr werd. ik heb ook veel vrienden in het verleden dreamboxen geadviseerd. Ik ben dus een echte dreambox fanaat geweest. Er was wat mij betreft geen ander en beter merk. Maar de realiteit is dat er het nodige in de stand der techniek en qua prijstelling in de markt is veranderd.  

 

Ik hou mijn electronica graag up to date qua techniek. Dat ik doe ik ook om de 2-3 jaar met mijn macbook, telefoon, Tv in de woonkamer, spelcomputer etc.  en nu na 5 jaar ook mijn satelliet ontvangers.  Ik heb nu ook 2x DVB-S en 1x DVB-c in de VU Duo en de opnames hoef ik niet naar een dvd te branden want die komen op mijn NAS te staan en die kan ik overal via het netwerk streamen.

 

De dvd brander in de 8000 heb ik praktisch nooit gebruikt. vanaf het moment dat de 8000 op de markt verscheen werd er over gesproken dat daar misschien een blueray speler/brander in zou gekomen wat er nooit meer van gekomen is. Als ik al een dvd zou willen afspelen gebruik ik liever mijn ps3 met blueray en 1080p output dan het dvd spelertje in de 8000. dat de 8000 een dvdv speler aan boord heeft van SD kwaliteit heeft zie ik nou niet als een byzonder iets.  

aangepast door renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dvd brander in de 8000 heb ik praktisch nooit gebruikt. vanaf het moment dat de 8000 op de markt verscheen werd er over gesproken dat daar misschien een blueray speler/brander in zou gekomen wat er nooit meer van gekomen is.

Met Pli lukt het niet, maar met een op OE2.0 gebaseerde image heb je Bluray support op de 8000.

OE2.0 onderscheidt zich van Pli door o.a. een webbrowser, Hbbtv en dus Bluray. Zit waarschijnlijk in het closed source gedeelte. ;)

aangepast door Apple740
Link naar reactie
Delen op andere sites

de dm8000 heeft nog nooit zo lekker gelopen als met openpli 4.0.

 

3.0 heeft op mijn dm8000 nog nooit goed gelopen.

 

de heren van pli zeiden dat er qua dagelijks gebruik amper verschil zou zijn tussen 3.0 en 4.0

maar niks is minder waar...

 

ik heb een fijne .nfi van de openpli 4.0 op de pc staan voor het geval dat...


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de dm8000 heeft nog nooit zo lekker gelopen als met openpli 4.0.

 

 

Voor mij geldt hetzelfde, maar dan m.b.t. de Open ATV image. Ben na 4 jaar nog steeds dik tevreden met mijn DM8000 en deze gaat op korte termijn dan ook nog

lang niet weg.

aangepast door Greatone

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik ben nog steeds blij met mijn zeer oude dm800 HD van de eerste versie.

Die doet het hier nog steeds perfekt en staat 24 op 24 7 op 7 aan.

Crasht niet ( heel af en toe radartjes in beeld ).

Spijtig geen nieuwe pli images ervoor doordat het nog oude techniek is maar daar kan ik mee leven want de box doet alles wat ik ervan verwacht dat die moet doen.

Ooit als deze het gaat begeven koop ik mss iets van een ander merk maar kan evengoed weer een dm800 HD worden maar dan de v2 :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker. ik ben niet met VU of welk ander merk getrouwd. Als de VU duo's niet meer aan mijn behoefte voldoen en er is over 2-3 jaar weer een ander merk op de markt met betere techniek , goede en stabiele performance en goede reviews, dan neem ik net zo makkelijk afscheid van de VU's.  Daarom heb ik ook afscheid van dreamboxen genomen. Ik had er meerdere klachten mee zoals ik reeds heb aangegeven en de techniek van de 8000 stond al 5 jaar stil. komt bij dat mijn favoriete image (Open Pli) vanwege het closed source beleid van dream multimedia stopt met verdere ondersteuning dan is het wat mij betreft tijd geworden om afscheid te nemen van het merk dreambox.

 

Let wel, ik was dreambox gebruiker van het 1e uur.  ik meerdere 7000's  gehad vanaf het moment dat ze op de markt verschenen welke ik op enig moment allemaal heb vervangen door 7025' s en daarna door 8000's. Ook heb ik daarbij ook een 500 gehad op de kamer van mijn dochter welke later een dm600 pvr werd. ik heb ook veel vrienden in het verleden dreamboxen geadviseerd. Ik ben dus een echte dreambox fanaat geweest. Er was wat mij betreft geen ander en beter merk. Maar de realiteit is dat er het nodige in de stand der techniek en qua prijstelling in de markt is veranderd.  

 

Ik hou mijn electronica graag up to date qua techniek. Dat ik doe ik ook om de 2-3 jaar met mijn macbook, telefoon, Tv in de woonkamer, spelcomputer etc.  en nu na 5 jaar ook mijn satelliet ontvangers.  Ik heb nu ook 2x DVB-S en 1x DVB-c in de VU Duo en de opnames hoef ik niet naar een dvd te branden want die komen op mijn NAS te staan en die kan ik overal via het netwerk streamen.

 

De dvd brander in de 8000 heb ik praktisch nooit gebruikt. vanaf het moment dat de 8000 op de markt verscheen werd er over gesproken dat daar misschien een blueray speler/brander in zou gekomen wat er nooit meer van gekomen is. Als ik al een dvd zou willen afspelen gebruik ik liever mijn ps3 met blueray en 1080p output dan het dvd spelertje in de 8000. dat de 8000 een dvdv speler aan boord heeft van SD kwaliteit heeft zie ik nou niet als een byzonder iets.  

Ik zou nooit een box wegdoen omwille het stoppen van een bepaald soort firmware.Ik heb nog steeds een dm600 PVR met gimini en vind dat deze stabiel draait met deze box.Moet ik nu mijn dm600 PVR wegdoen omwille dat gimeni niet meer verder wordt ontwikkelt?nee,denk het niet.

Ik herinner mij nog de brakke emu soft in een dm7000.Vol met bugs e.d.moest ik hem daarvoor wegdoen?

En ja,bepaalden willen altijd nieuwe ontwikkelingen en software update's.

Mijn firmware van mijn dm600 PVR is stokoud en draait nog volledig naar mijn zin (in de maat natuurlijk van de nieuwe mpeg4 zenders en mode's).

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een verbazend topic is dit toch geworden. Nou wordt er al een paar keer aangehaald dat de DM8000 met de huidige images en mogelijkheden aan zijn max zit. Zelfs al adviezen voorbij zien komen om terug te gaan naar een hele oude PLI versie. De nieuwe generatie boxen met meer geheugen, snellere processors enzo zijn per definitie dus veel toekomstbestendiger.

 

Het zal aan mij liggen, maar persoonlijk heb ik meer voldoening aan een box waar alles soepel en snel werkt, dan een waar allemachtig mooie electronica in zit, maar de bediening traag is en hapert...

 

En levensduur moet nog blijken. Het forum staat nou niet bepaald vol met berichten over defecte VU's en andere merken. Bovendien heb je voor het zelfde geld keuze uit een 4 jaar oude (uitontwikkelde) dm box, of een nieuwe moderne. Ik wil dan nog wel eens ziet welke het eerder gaat begeven.

 

En toch wordt bij hoog en laag beweerd dat de DM's nog steeds het summum zijn...

 

Das war einmaal.

 

(En nogmaals, helemaal mee eens dat al die andere ontvangers er zonder DMM nooit gekomen waren. Maar dit topic ging over de vraag of het eind van dmm in zicht is. Het mag toch duidelijk zijn dat dit zeker zo zal zijn als men daar niet heel snel met iets nieuws komt.)

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toekomst voor Dream, misschien wel ja.

De grootste afzet markt van Dream zal wel Duitsland zijn, samen met de landen waar Duits de voertaal is.

Nu ze met closed software begonnen zijn, zou het me niks verbazen dat ze hun boxen gaan aanpassen voor de thuismarkt en aan alle voorwaarden zullen gaan voldoen van CI+

Dat zal hen meer verkoop opleveren dan wat ze nu nog hebben met al die concurrenten en clones op de markt.

 

Of de rest van de linux boxen, gaat overleven is wat anders, men ziet dat aankomen, binnen enkele jaren zit alles potdicht, hetzij achter CI+ of een gesloten systeem.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een verbazend topic is dit toch geworden. Nou wordt er al een paar keer aangehaald dat de DM8000 met de huidige images en mogelijkheden aan zijn max zit. Zelfs al adviezen voorbij zien komen om terug te gaan naar een hele oude PLI versie. De nieuwe generatie boxen met meer geheugen, snellere processors enzo zijn per definitie dus veel toekomstbestendiger.

Het zal aan mij liggen, maar persoonlijk heb ik meer voldoening aan een box waar alles soepel en snel werkt, dan een waar allemachtig mooie electronica in zit, maar de bediening traag is en hapert...

En levensduur moet nog blijken. Het forum staat nou niet bepaald vol met berichten over defecte VU's en andere merken. Bovendien heb je voor het zelfde geld keuze uit een 4 jaar oude (uitontwikkelde) dm box, of een nieuwe moderne. Ik wil dan nog wel eens ziet welke het eerder gaat begeven.

En toch wordt bij hoog en laag beweerd dat de DM's nog steeds het summum zijn...

Das war einmaal.

(En nogmaals, helemaal mee eens dat al die andere ontvangers er zonder DMM nooit gekomen waren. Maar dit topic ging over de vraag of het eind van dmm in zicht is. Het mag toch duidelijk zijn dat dit zeker zo zal zijn als men daar niet heel snel met iets nieuws komt.)

Wel eens van de 7020hd gehoord ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een verbazend topic is dit toch geworden. Nou wordt er al een paar keer aangehaald dat de DM8000 met de huidige images en mogelijkheden aan zijn max zit. Zelfs al adviezen voorbij zien komen om terug te gaan naar een hele oude PLI versie.

 

Onzin, dat advies geldt nu niet meer. Pli 4.0 (en OE2.0 images) draaien als een tierelier.

 

De nieuwe generatie boxen met meer geheugen, snellere processors enzo zijn per definitie dus veel toekomstbestendiger.

 

Niet echt. Ultra-HD / h265 is de toekomst en nieuwere generatie boxen ondersteunen dit ook niet.

Geen van de momenteel op de markt zijnde settopboxen is toekomstbestendig.

 

Het zal aan mij liggen, maar persoonlijk heb ik meer voldoening aan een box waar alles soepel en snel werkt, dan een waar allemachtig mooie electronica in zit, maar de bediening traag is en hapert...

 

Het ligt aan jou want mijn DM8000 hapert niet en de bediening is niet traag.

Dat er boxen zijn die gemeten met een stopwatch 0,17 seconde sneller zappen... Wauw.... Ik ga gelijk mijn 4 tuner 8000 inruilen voor zo'n brakke made in China box waar minder tuners in gaan. Schei toch uit met die onzin.

De 8000 is voor mij nog steeds dé box aangezien geen enkele andere box 2xdvb-s2 + 2xdvb-c en een Bluray loopwerk kan bevatten. Alle andere boxen zijn voor mij dus een achteruitgang.

aangepast door Apple740
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...