Ga naar inhoud


Dreamboxen verleden tijd?


Gast Mimisiku

Aanbevolen berichten

@Ceesv

Bron is het regelmatige bezoek aan de website van Dream zelf! Kijk daar bijna dagelijks op en zie dat er na 15-08-2013 geen nieuwe meldingen zijn, geen nieuwe updates en alleen het RMA gedeelte loopt nog.. Vandaar.. Daar komt bij dat er ook geen nieuwe producten zijn (of zelfs aangekondigd)..

Link naar reactie
Delen op andere sites


Begrijp me niet verkeerd, ben een trouwe fan van de Dreamboxen, gebruik er 3 en ben er nog steeds zeer tevrden mee. Kwaliteit is uitstekend en de service ook.. Maar er is nu sneller en beter..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mimisiku, het is dus jouw persoonlijke conclusie die je trekt op basis van jouw constatering dat een website outdated is.

 

Je zou gelijk kunnen hebben.

 

Je zou ook ongelijk kunnen hebben.

Besef wel, dat In het laatste geval zo een posting schadelijk is voor een firma wanneer je "R.I.P. Dreambox" schrijft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ceesv

 

Daar heb je natuurlijk deels gelijk in. Het is een aanname gebaseerd op de huidige situatie. Of het schadelijk is voor Dream ligt natuurlijk geheel bij hun! Zij beloven en komen niets meer na.. Dat is dus actie->reactie.. Het graf delven doen ze zelf, niet hun trouwe schare fans :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat de enige reden is om over Goliath te beginnen is,

WACHT met het kopen van een andere box(CONCURRENT) wij komen in de toekomst met iets geweldigs.

 

Ze proberen alleen tijd te winnen.

DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse,

Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V,

Monitor Audio Gold 200 4G

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig. Tijdje terug besloten dat er een nieuwe ontvanger zou komen. Moest en zou een DM worden.

 

Na veel lezen, vergelijk en prijzen uitzoeken (ook op marktplaats) stuitte ik op een nieuwe generatie boxen, zoals VU+ (Duo2 en Solo2) en nog een aantal aantal soorten die ook al in dit topic beschreven staan. Ik ben me toen werkelijk af gaan vragen waarom ik meer geld uit zou geven voor een box et mindere specs en prestaties....

 

Volgens mij heeft DM zichzelf volledig uit de markt geprijsd en met hun closed source beleid de ontwikkelaars van bijv. PLI tegen zich in het harnas gejaagd. En wat is een linux ontvanger nou eigenlijk zonder dit soort ontwikkelaars??? Begon me zelf dus ook al af te vragen of deze firma het nog lang gaat redden.

 

Ik vrees dus inderdaad dat het eind in zicht is. Zou wel jammer zijn, het waren de grote trendsetters. Zonder de DM dozen hadden we tenslotte ook al onze andere ontvangers niet gehad.

aangepast door quattro

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat de enige reden is om over Goliath te beginnen is,

WACHT met het kopen van een andere box(CONCURRENT) wij komen in de toekomst met iets geweldigs.

 

Ze proberen alleen tijd te winnen.

 

Dat gaat maar voor zolang.. Als je een jaar niets meer laat horen dan heb je je in electronica land al opgegeven! De meeste electronica gaat voor 3 jaar mee (economische levensduur). Als je dan 2 jaar gaat speculeren over iets nieuws dan gaat de concurent iets anders halen. Ze zien dan over 3 jaar wel weer verder. Hele kleine kans dat die mensen weer terugkomen naar jouw bedrijf...

 

Dus ik blijf bij mijn aanname R.I.P. Dreambox

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist, belangrijke plugins en images met updates en de software voor beheer en management tijdig als backup opslaan.

Gewoon gebruiken en afwachten. Als het op is is het op.

 

Lijkt me een kwestie die altijd voorkomt in de satelliet wereld (zo ook de ondersteuning voor enigma "1" boxen)

 

Dat de productie en verkoop (verdelers / dealers) van DMM naar derden zou gaan wisten we in Augustus.

Of dat een einde is valt te bezien de komende twee jaar.

image en plugin support is er nog steeds genoeg

Lonesome Zorro

Arno, Sofiane Pamart

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goliath krijgt Ultra-HD/h265 ondersteuning. Chipsets voor consumentenapparatuur bevinden zich nog volop in de ontwikkelingsfase. Zelfs de HDMI standaard die 4K met 50fps mogelijk moet maken is er nog maar net.

Zolang Goliath nog niet klaar is valt er dus niets te melden.

 

OP, je doet aan stemmingsmakerij.

aangepast door Apple740
Link naar reactie
Delen op andere sites

Stemmingsmakerij wil ik het zeker niet noemen.. Voorheen had Dream een box voor low-end, middenklasse en topmodel. Die trend hebben ze voortgezet met de instroductie van HD. Nu... niets meer..

 

DM500s

DM7000s

 

DM7020i

DM7025

 

DM800HD-PVR

DM8000HD

 

DM800SE

DM500HD

DM7020HD

 

Inmiddels ruim 2 jaar geleden laatste model...

 

Puur op "Er komt ooit wel eens wat nieuws van ons. Geloof ons, het wordt subliem.." gaat de mensen niet binden... Stilstand is achteruitgang.. Zeker in de electronica wereld..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de gedachtengang van de TS doortrek dan was er al eens een "R.I.P." Apple en voor de ouderen onder ons een "R.I.P." BMW. Ik vind het nogal aanmatigend dat een potentiële klant een fabriek, die met zijn producten zo'n beetje een standaard, heeft neergezet "dood" verklaart, omdat er zijns inziens te lang gewacht wordt met nieuwe projecten. Ben je niet gewoon ongeduldig? :P

aangepast door waterpas
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet nog de tijd, maanden (jaren) voor de DM7000 op de markt kwam.

 

er werd veel over verteld, maar er kwam geen box..

Velen zijden" dream'....je kan er alleen maar van dromen.

 

Ik heb me toen zelfs ook een andere ontvanger gekocht, terwijl er dan maanden later toch de DM7000 verscheen.

 

Hoe lang heeft het geduurd eer de 8000 op de markt kwam?

 

Nu maar hopen dat het de stilte voor de storm is.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...