Ga naar inhoud


RTL8 SD en Veronica SD stoppen met SD uitzenden.


ceesv

Aanbevolen berichten

Ik heb vorige zomers een 54cm triax schoteltje gebruikt met een CDS duo-lnb. Dit werkte prima. Alleen niet als er een onweerswolk voorbij gaat. Dit was in Italië ter hoogte van Perugia.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 97
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb boven op mijn slaapkamer een Philips dsr 2210 staan met standaard nl pakket. Ik wil best wel een stbp afsluiten vanaf augustus, maar baal er wel van dat ik Veronica dan niet meer in mpeg 2 kan zien. En welke zenders volgen na Veronica en RTL8 nog?

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou las ik ook op de site van canal digitaal dat zapp 24 een deelkanaal gaat worden met fox sports 3. Waarom? Hoe moet ik dit mijn kinderen van 6 en 8 jaar uitleggen? Alles wordt mpeg4 dus meer compressie dus meer ruimte voor meer zenders zou je zeggen en dan krijgen we weer een deelkanaal bij.

aangepast door di-on-air

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als we allemaal in de keuken konden kijken was deze vraag snel te beantwoorden denk ik. Wie betaalt het uitzenden zapp 24? Ander voorbeeld: Ik lees dat KPN ontheffing heeft gevraagd voor het (per 01-01-2014 mediawet) verplicht uitzenden van Ketnet op 12 via Digitenne. Waarschijnlijk worden ze betaald voor het uitzenden van andere doelgroep programma's. Ketnet levert geen cent op.

aangepast door OFDM
Link naar reactie
Delen op andere sites

CanalDigitaal heeft/gaat zoveel wijzigen tot 25 febr. a.s. dat je bijna niet meer zonder fastscan kunt. Ik heb zelden zo’n lange lijst van veranderingen gezien in z’n korte tijd, zie ”Zenderwijzigingen januari en februari 2015” van deze link: http://www.canaldigitaal.nl/nieuws/

Dit is toch niet normaal meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig dat een doorgewinterde satelliet gebruiker het niet normaal vindt. Het is zoveel dat CD zelf ook door de bomen het bos niet meer ziet. In jouw link zie ik: Discovery Channel SD is op 15 januari verhuisd en zendt sindsdien uit in MPEG4. Op de info pagina van Geplande-wijzigingen-CanalDigitaal-Zakelijk/ lees ik dat pas op 4 februari dubbel wordt gedraaid!

 

Wat is juist? Irritant overigens dat RTL 8 net een week voor de andere veranderingen stopt. Ik ga geen twee afspraken maken bij klanten. Dan maar een weekje zonder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal, het is alleen de vraag wanneer. Canal Digitaal geeft overigens aan dat deze beslissingen door de programma aanbieders en de M7 groep worden genomen.

Die beslissing neemt CD/M7 zelf, niet de programma aanbieders!

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

word tijd dat  er een software uitkomt waar een autofastscan inzit voor niet gecertificeerde ontvangers

want als het zo doorgaat is mijn knoppie voor die fastscan niet meer zichtbaar door het vele gebruik...lol....

je ken die onderhand elke dag gebruiken door de veranderingen

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu dat ze de SD-versie toch opdoeken kan ik de vraag stellen of ik de enige was die Veronica/Disney al bijna een jaar kon bekijken met een TV-Vlaanderen abo? Heb het zonet getest met de HD-versie maar daar zit natuurlijk een slotje op :(    

Ik zie net wel dat de HD-versie ook een TVV-codering heeft.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om over verandering van freqs. te spreken, kijk eens bij:

 

http://www.flysat.com/

 

Dan zie je dat het met CD/M7 nog reuze meevalt.

Vooral op Nilesat, is het elke dag raak.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Jan1962, wat dacht je van al die campers en caravans die in midden- of zuid Spanje of Portugal zitten en een zelfzoekende schotel hebben van slechts 50-60cm?

Om daar de Astra 23,5 te ontvangen zul je toch een zelfzoekende schotel van 80-85cm nodig hebben en dergelijke schotels kosten meer dan €2000,-. Dat zijn heel wat hogere kosten die gemaakt moeten worden dan zo’n portabele kofferschotel van €45,-

In Spanje kun je heel goed op een schotel van 80 cm of 100cm de beide astra's ontvangen met een dubbele kop Geen enkel probleem In Alicante zelfs met een 60 cm schotel mogelijk 10 tot 11 db

GELUKKIG ZIJN ER NOG SAT-VRIENDEN DIE JE WILLEN HELPEN ..

Als je het weet is het gemakkelijk.

Beter 2 keer vragen dan 1 keer fout doen.

Dreambox600 800Hd strong 8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...