Ga naar inhoud


Interne kaartlezer werkt niet CCcam


Rico H

Aanbevolen berichten

Beste Rico, ik denk niet dat de kaartlezer kapot is maar dat je iets niet goed geïnstalleerd hebt, als je nl na een flash niet voor een softcam gekozen hebt voor Cccam of Oskam tijdens de installatie wizard (die je niet moet onderbreken) zal hij niets installeren. En achteraf installeren werkt niet echt goed is mijn ervaring, heb je overigens wel een Cccam.cfg in var/etc in je ontvanger staan?

Als test zou je er ook even een externe ci module (CDS of Aston 1.07) in kunnen steken met kaart dan kun je in Ppanel zien of de kaart en Cccam  werken. 

 

Eerst had ik pas nadat ik de installatie wizard had doorgelopen, CCcam geïnstalleerd.

 

Maar bij een latere poging deed ik een nieuwe flash en heb tijdens de wizard ook CCcam geïnstalleerd; tevergeefs..

Ik heb CCcam.cfg in /etc staan.  

 

Met een Powercam module ziet ie de kaart wel, maar ik wil CCcam gebruiken ook ivm interne share.  Ik heb ook de andere ontvanger intern eens proberen te sharen (dus andersom dan normaal) met de ET9500 en dat werkte, dus CCcam werkt wel... alleen dus probleem met de interne kaartlezer die niet de kaart ziet..  

 

Morgen gaat ie retour leverancier en ik weet nu wel hoe ik precies het meteen goed moet doen.

 

PS Kwam er trouwens ook achter dat ik niet eerst de harddisk moest inbouwen en dan Openpli erop zetten want dan bleef die in booting staan.

Andersom werkte goed, dus eerst openpli erop en daarna harddisk inbouwen en weer opstarten.

aangepast door Rico H

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Laat nog even horen als je de nieuwe ontvanger hebt of alles dan wel goed werkt.

 

Ik heb mijn nieuwe ET9500 ontvangen; met andere afstandsbediening die minder mooi is, maar de menu knop zit nu wel in het midden ipv linksboven.

 

Met deze ET9500 heb ik echter een ander probleem dan het niet lezen van de smartcard:

 

Meteen geprobeerd de laatste Openpli er op te zetten: usb-stick met mapje ET9x00 erin, hij vraagt om te flashen en ik druk ok, melding flashing en Xtrend logo komt in beeld

Na verloop van tijd op display de melding booting, na erg lange tijd start ie niet door maar komt ET9x00 in het display en blijft hierop staan; hij start dus niet door.

Als ik geen usb stick bij de start erin heb, komt en blijft alleen ET9x00 in het display, dus helemaal geen booting.

 

Ik heb van allerlei variaties geprobeerd: oudere Openpli versies (2,3 en 4), bij melding booting de usb-stick eruit of zelfs meteen power off knop gebruiken en weer opnieuw opstarten. Verder heb ik voor de zekerheid de bootloader en drivers geflashed, verschillende usb sticks gebruikt en die telkens geformatteerd op fat32. Ook geprobeerd met aangesloten harddisk, echter alle resultaat is hetzelfde; geen doorstart.

 

Enig idee wat ik nog kan proberen?

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Link naar reactie
Delen op andere sites

bootloader. ;)

 

grtz Philip

 

Bootloader heb ik ook opnieuw geflashed...  maar ik ga het nu gelijk nogmaals doen... wie weet.

 

Is er trouwens een aparte bootloader voor et9500 of is die gelijk aan ET9200 ?  Waar kan ik de juiste vinden ?

Rico

aangepast door Rico H

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt erop dat ik het voor elkaar heb.. Ik heb een bootloader speciaal voor 9500 gevonden.. die deed het eerst niet omdat het alleen bestond uit een cfe.bin terwijl de file imageversion ontbrak.. Die laatste heb ik gekopieerd uit een andere bootloader. Toen op een usb eerst een mapje ET9500 en ET9x00 aangemaakt met telkens die 2 bestanden. Toen deed de flash het, daarna openPli erop gezet en toen... startte ie wel op.. gelukkig.

 

Vervolgens de Wizard doorlopen, CCcam gekozen en nu werkt de interne kaartlezer ook..

Moet nog aardig wat dingen instellen zoals ik wil (o.a. fansetup, hd inbouwen, eigen zenderlijsten erin), maar ben blij dat ie het doet.

 

Bedankt allemaal voor het meedenken ! 

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...