Ga naar inhoud


Interne kaartlezer werkt niet CCcam


Rico H

Aanbevolen berichten

Na jaren te hebben genoten van mijn ET9000, heb ik nu een ET9500 gekocht: nieuwste openpli erop gezet, laatste CCcam erop gezet en de Canal Digitaal kaart erin gedaan. Echter, hij ziet de kaart niet... PPanel, CCcam smartcard info geeft altijd bij beide gleuven de melding "no or unknown card inserted" 

Mijn 2e CD kaart werkt ook niet terwijl de beide kaarten op mijn oude ET9000 en ET6000 wel werken.

 

Verder geprobeerd:

Kaart met chip naar beneden (zoals het hoort) maar ook naar boven, meerdere malen de ET9500 en softcam opnieuw opgestart, oudere CCcam 2.21 erop gezet, image HDF erop gezet, opnieuw de goede bootloader er opgezet, echter PPanel blijft de kaart niet zien.

 

Iemand een idee wat te doen ?

 

Groet,

Rico

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Link naar reactie
Delen op andere sites


heb je de box, na het plaatsen van de kaart, in het afsluitmenu herstart?

 

grtz Philip

aangepast door dirocca

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je de box, na het plaatsen van de kaart, in het afsluitmenu herstart?

 

grtz Philip

 

ja, nog steeds wordt de kaart niet gezien..

Ik heb ook CCcam er al een paar keer afgegooid, nieuw geïnstalleerd en weer opnieuw opgestart.

Ik begin te vrezen dat ie terug naar leverancier moet..

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, het ziet er naar uit dat de kaartlezer gewoon niet werkt.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je niet de mogelijkheid om testen door uw smartcard te delen van de ET9000 naar de ET9500.

Als dat mocht werken rest er maar 1 oorzaak, de kaartlezers.

Probeer minstens nog eenmaal een andere image uit, die cccam ondersteunt bijvoorbeeld open atv

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je niet de mogelijkheid om testen door uw smartcard te delen van de ET9000 naar de ET9500.

Als dat mocht werken rest er maar 1 oorzaak, de kaartlezers.

Probeer minstens nog eenmaal een andere image uit, die cccam ondersteunt bijvoorbeeld open atv

Ik heb ook een ET6000 op de slaapkamer die normaal de kaart gedeeld kreeg van de ET9000. Even geprobeerd met een kaart in de ET6000 en die via CCcam te delen naar de nieuwe ET9500 in de woonkamer en dat werkt prima, dus CCcam funktioneert goed.

 

Eerder had ik ook al HDF met CCcam geprobeerd, maar helaas.

 

Weet iemand hoe ik originele Xtrend image er op krijg?  Ik had al wel die van de ET9200 gevonden maar daar werkt de afstandsbediening niet mee...

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de hardware van de ET9500 in orde is moet het zo werken.

  • Box met de schakelaar aan de achterkant uit.
  • Kaart met de chip naar boven in de kaartlezer, welke maakt niet uit.
  • Goedwerkende usb stick aan de voorkant in de box met de image erop en in de map.
  • Druk op de oké knop achter het klepje en let op dat er ook echt geflasht wordt.

Welke image is een persoonlijke voorkeur, en vrijwel alle images zijn gebaseerd op OpenPli4.

 

De images voor de Duitse markt (zoals bijv. HDF) zijn voor ons minder geschikt vanwege de wat lastiger installatie van oa. Ccam en de zenderlijsten. Hier verdient de voorkeur OpenPli 4 die vrijwel het hele proces zelf doet en je hoeft alleen maar oké te drukken.

 

Een bekend image voor de ET’s  is de Xtrend Alliance en die vindt je hier: http://image.xtrend-support-source.com/image-alliance/index.php?et=6

 

Voor de knutselaars is het wel leuk om de verschillende images uit te proberen, ik maak er regelmatig gebruik van maar wel met een goede backup in de achtergrond. Want anders???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je niet de mogelijkheid om testen door uw smartcard te delen van de ET9000 naar de ET9500.

Als dat mocht werken rest er maar 1 oorzaak, de kaartlezers.

Probeer minstens nog eenmaal een andere image uit, die cccam ondersteunt bijvoorbeeld open atv

Dat klopt niet meer open ATV ondersteunt geen emu's meer. Maar je kunt wel de plugin Glass System Utility er op zetten en daar kun je onder anderen kiezen voor Cccam 2.2.1 Als je dan opnieuw opstart wordt in het scherm de emu opgestart.

Open ATV vind ik een prima image.

Link naar reactie
Delen op andere sites

neem eens CCcam 2.3.0 en probeer nogmaals 

of probeer SCAM eens 

of een andere soft doet soms ook wonderen een oudere versie

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

neem eens CCcam 2.3.0 en probeer nogmaals 

of probeer SCAM eens 

of een andere soft doet soms ook wonderen een oudere versie

Cccam 2.3.0 en 2.2.1, en nog een oudere had ik allemaal al geprobeerd.

Ook meerdere male verschillende OpenPLI versies (goed) geïnstalleerd incl CCcam, alles tevergeefs.

Ik heb mijn ET9000 ook nog eens met nieuwste Openpli voorzien en CCcam erop gezet; die ziet mijn CD kaart dus daarna meteen.

 

Bij de leverancier heb ik een retournummer aangevraagd en ze zullen mij een nieuwe ET9500 toesturen.

Dus hopelijk komt alles goed.

 

Bedankt allemaal voor het meedenken !

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Link naar reactie
Delen op andere sites

op goed geluk dan maar dat je vlug een nieuwe krijgt

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

op kosten van ...?

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...