Ga naar inhoud


Zwakstroom lange kabels


FalconerThe
Ga naar oplossing Opgelost door Eduard07,

Aanbevolen berichten


Beste DRS. IJzerbout

 

Dit staat er op die site:

spezifischer Widerstand von Kupfer = 0,01724 Ohm·mm²/m

Dat is nog een fractie minder dan met de gegevens waar ik mee heb gerekend, dus ook nog een fractie minder verlies. Maar de weerstand is natuurlijk afhankelijk van de zuiverheidsgraad van het koper.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Belastbaarheid en geleiding zal ook samenhangen met wel of geen isolatie, vrij in de buitenlucht of in kabelgoot, ingegraven, losse aders of kabels en soort koper legering.

Tabellenboekjes voor kabels geven altijd de specificaties aan de hand van hierboven genoemde criteria.

Bedenk ook dat je overgangsweerstand op de aansluitingen hebt.

 

De spanningsverzorging is kritisch, voeding over de coax is al mislukt, zelfs met extra dikke coaxkabel.

De fabrikant geeft ook aan geen lange voedingskabels te gebruiken.

Gewoon de voeding bij de schotel monteren en lange leidingen met 220 Volt uitvoeren.

 

Ik heb in Frankrijk een wlan router in een boom hangen, ingebouwd in een jerrycan waar ik de bodem uitgesneden heb.

De onderkant heb ik met horregaas dichtgemaakt tegen ongewenste onderverhuur.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ceesv

 

Met een stroom van slecht 2,7Amp door een 1,5mm2 is het totaal niet interessant of die leiding nu geïsoleerd is of vrij hangt, ingegraven of wat dan ook. De warmteontwikkeling in de leiding is heel laag en over overgangsweestanden bij de klemmen hoeven we ook al niet te vrezen. Daar moet je je pas echt zorgen over maken bij amperages van 25-50-75A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, gewoon even een standaard elektriciteitskabel pakken, die zijn normaal 3 x 2,5 en dus ruim dik genoeg om de 2,5A naar de andere kant te kunnen brengen zonder al te grote verliezen.

Je hoeft dus niet speciaal soepele kabel te nemen, de stugge kabel ligt gewoon in de bouwmarkt op rollen van 50m

 

Feit blijft wel dat de fabrikant aangeeft geen lange kabels te gebruiken en dat doen ze meestal niet voor niets.

Dus voordat je alles in gaat graven oid. eerst gewoon even over grond uitrollen en kijken of het werkt en als dat goed gaat dan pas definitief bevestigen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Feit blijft wel dat de fabrikant aangeeft geen lange kabels te gebruiken en dat doen ze meestal niet voor niets.

Dus voordat je alles in gaat graven oid. eerst gewoon even over grond uitrollen en kijken of het werkt en als dat goed gaat dan pas definitief bevestigen.

 

Het probleem van de lange kabels is alleen voor de coax. Ik heb een Dribox kastje besteld en ga dit weekend aan de slag.

 

Dank iedereen voor het meedenken en sorry als ik een kleine wedstrijd tabel lezen heb veroorzaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

..

Laat IJzerbout maar kletsen die is zeker door de warmte bevangen in Dubai. :grin:

Ijzerbout en koperdraad is kennelijk geen goede combi. :lol:  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Sjaak(k), ik denk niet dat het door de warmte komt maar hij zal wel te veel kamelenmelk gedronken hebben. Dat staat er bekend om dat je dan niet helder meer bij geest blijft.

 

Jullie willen niet weten wat Sheik IJzerbout allemaal nog meer doet met zijn kamelen. :grin:  :grin:

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...