Ga naar inhoud


Van de Vu+Ultimo streamen naar een Android Tablet. Lukt dit?


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Zoals de titel al zegt...

Laptop gaat binnenkort de deur uit. 1 krachtige windows pc in de vorm van een desktop voldoet voor de zwaardere taken. Voor "on-the-go" en op de bank te internetten/mailen moet een tablet met toetsenbord dock zeker volstaan.

 

Mijn Sony Xperia Z smartphone kan met moeite de SD streams weergeven. Het zou leuk zijn mocht HD content weergeven lukken op een tablet. Ik denk aan de Asus TF701. Lekker dekadent in mijn badje naar een opname kijken van de Vu+. :whistle:

 

iemand ervaring hiermee?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


Lastige zaak dat transcoderen met een Ultimo blijkbaar.

Maar waarom werkt het dan prima over dezelfde wifi met een Windows laptop.

Even tabletje geleend van kennis. Met de Vu + app exact hetzelfde fenomeen als op mijn smartphone.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ....tabletje..., ik denk toch dat het goed verlopen van een SD / HD stream naast een prima WiFi verbinding ook sterk afhankelijk is van de hardware van het Android toestel.

 

Op mijn Samsung S4 kan ik (via 5 GHz) moeiteloos HD contant zoals alle CD HD kanalen streamen maar op mij ACER A500 tablet gaat SD redelijk goed maar HD streamen zit er niet in en dat ligt naar mijn mening aan de hardware.

 

Overigens gebruik ik voor het streamen op de Android toestellen naast Dreamdroid de app VPLAYER voor het streamen.

Verschillende andere players leverden mindere resultaten op.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bunbun's tip heeft tot de doorbraak geleid.

Ik heb inmiddels dat tabletje moeten teruggeven, maar de MX player laat het geheel verbluffend goed werken op mijn Sony Xperia Z smartphone. De eerste 20 seconden trekt de boel soms even in blokjes, maar na die tijd loopt alles feilloos net of ik zit op m'n tv te kijken.

Op het full HD scherm van die smartphone is het beeld van full HD zenders haarscherp, geweldig gewoon.

Als die smartphone het zo goed doet, zal een tablet het zeker wel goed doen met die MX player.

 

Een voordeel is de ondersteuning van ondertiteling tijdens de streams. Heel handig op bvb Discovery HD waar je ook op de sat.ontvanger afzonderlijk nederlandse ondertitels moet inschakelen.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lastige zaak dat transcoderen met een Ultimo blijkbaar.

 

uhm sorry dat daar overheen gelezen is > op Ultimo kun je niet transcoderen (enkel op SOLO2 en DUO2)

mocht je dat in je handtekening schrijven dat je een Ultimo hebt, weet men bij volgende vragen iets gerichter antwoord te geven

 

fijn dat het gelukt is met MXplayer

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

mocht je dat in je handtekening schrijven dat je een Ultimo hebt, weet men bij volgende vragen iets gerichter antwoord te geven

 

 

 

Done :grin:

 

tnx voor de tip!

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...