Ga naar inhoud


Slecht weer marge, advies


Dirk1980
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

@A33: hier heb ik wel over nagedacht, maar zoals Sprietje al zei is twee schotels (op dit moment) geen hinder en gegeven het verschil tussen the Thor (1 west) en de Astra 23 (die je toch op de middenarm moet hebben zitten), lijkt het mij niet handig alles op 1 schotel te zetten als het niet per se hoeft. Nu kan ik bijna op de optimale kwaliteit krijgen op beide satellietgroepen.

 

@ Dirk :

Wat ik bedoelde is met twee schotels werken, elk met twee LNB's, en de vier LNB's via een 4/1 schakelaar met de ontvanger (of de ontvangers) verbinden.

Daar ging mijn vraag in bericht #9 over, over of je dat ook wilt: "wil je zowel de nederlandse satellieten en de zweedse satellieten allemaal op dezelfde ontvangers ontvangen?"

 

Als de schotels vlak bij elkaar staan/hangen, gaat het prima met een 4/1 switch, en scheelt dat weer een extra kabel naar je ontvanger.

Dan zijn losse LNB's het handigst, als die ook op de schotel passen. (Het kan ook met 2 monoblocks, maar dat is dan wat bewerkelijker en het levert wellicht eerder problemen op).

 

Ik heb het dus nadrukkelijk NIET over de mogelijkheid om alles op één schotel te zetten. Ik vraag alleen of het de bedoeling is dat de satellietsignalen van allevier de satellieten uiteindelijk bij één satellietontvanger of TV uitkomen.

 

lees nog eens wat ik daar dan al schreef a33         #2

 

@smetje

Als ik je verkeerd begrepen had: sorry.

Vanuit het bijgevoegde plaatje bij je bericht leek het erop dat je uitging van 4 LNB's op één schotel, en dat was dus niet waar ik het over wilde hebben.

Het ging mij om het gebruik van een diseqc 4/1 switch in deze situatie met twee schotels, en dat het dan handiger is om met losse LNB's te werken.

 

Groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij slecht weer marge, zou ik niet TE veel uitgaan van de footprint.

Als je aan de rand woont, of er ver voorbij en je hebt normaal beeld, kan dit tijdelijk wegvallen met zware regen.

 

Voorbeeld; ik heb in mijn 150 cm. Prime Focus schotel 2 LNB´s, een voor Astra 1 ("Flens" LNB) en een voor Astra 3, (normale LNB).

Daar het hier in de winter maar af en toe regent, werkte dit voor mij goed.

 

Toen kwam het 8PSK gedoe en nu gaat het af en toe mis.

Dus als de footprint 90 cm. aangeeft, neem dan beter een maatje groter.

Ik zou met mijn 150 naar 180 cm. moeten gaan.

 

Vind het ook niet serieus, dat Eutelsat en Astra, dit niet aangeven bij hun footprint kaartjes.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het staat, uitrichten wil nog niet erg vlotten, denk dat de skew en afstelling van de lnb in de houder nog niet goed is. Iemand nog nuttige tips om uit te richten met de m7 ontvanger van canaldigitaal op de astra 23 en of ik iets aan de switch instellingen moet doen nu ik een inverto monoblock heb voor 80 cm schotels?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...