Ga naar inhoud


Advies duo LNB ontvangst in Spanje


Elvin

Aanbevolen berichten

De afstand tussen de koppen is afhankelijk van de brandpuntsafstand van de gebruikte schotel. Hoe groter de brandpuntsafstand, hoe verder de koppen uit elkaar moeten staan. Daarnaast is ook het verschil in de True Azimuth tussen de Astra's van belang. Deze kan op verschillende plekken op aarde verschillend zijn. Bij een duo-lnb speciaal voor astra 1 en astra 3 is het polarisatieverschil al gecompenseerd(voor Nederland en Belgie) in de lnb zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 7 maanden later...

Ik woon in Torrevieja (Alicante), bloed zweet en tranen om de Astra 3 te ontvangen, ik heb een 80 cm schotel met daarop een Inverto monoblock 4 graden.

Astra 1 komt supergoed binnen dan heb ik op Astra 3 ook zeer goed signaal op freq. 11895  27500 V met deze laatste frequentie heb ik het dan.

Alle overige frequenties krijg ik niet binnen zoals bijv.  11739  27500 V  hij pakt deze freq. dan wel weer supergoed op Astra 1.

Volgens een locale sat boer moet ik de schotel iets bijdraaien maar hoe dan ook Astra 3 is supergevoelig als ik de schotel iets verdraai.

De schotel staat op het dak 6 hoog op een appartement en heb volledig vrij zicht.

Ik heb daarnaast geen super ontvanger te weten een Skybox F5 die het recent in Nederland gewoon goed heeft gedaan op Astra 1 en 3. 

Nu kan ik een nieuwe ontvanger aanschaffen maar de vraag blijft of dat mijn probleem gaat oplossen.

Iemand een suggestie??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...