Ga naar inhoud


Gebruikerservaringen Gigablue quad+


hotzenklotser

Aanbevolen berichten


1. De aansluiting op een DM8000 is weliswaar DVI, maar het signaal is gewoon HDMI. Aangezien er een DVI-HDMI kabel bij zit heeft een DM8000 dus gewoon HDMI.

 

2. De 'snelheid' van 1300Mhz is leuk voor applicaties van derden, maar je box gaat er zeker geen beter beeld door geven en ook zeker niet sneller door zappen, hooguit kan je menu er iets sneller door aanvoelen, maar daar moet je echt niet te veel van verwachten.

 

3. De hardware van een DM8000 is van onovertroffen extreem hoge kwaliteit. Alleen maar A-klasse componenten en dat is in de Gigablue absoluut niet het geval. Daarmee zeg ik helemaal niet dat een Gigablue slecht is, maar het is wel absoluut appelen met peren vergelijken.

 

Mvg,

 

Michel

Punt 1...Dmm heeft de rechten niet betaald om volledig hdmi te mogen gebruiken daarom de vreemde move met de dvi / hdmi kabel.

Punt 2....Over de hele linie is het een snelle box die op diverse firmware kan draaien zoals de genoemde openmips/ openatv en de openrsi wat eigenlijk gewoon pli is.

Puntje 3 ...Hoe kun je nou oordelen over een Gigablue met name de nieuwe quad+ , heb je er wel eens 1 gezien ? :)

 

De dm8000 was een prima box helaas is hij momenteel hopeloos verouderd en ten opzichte van de nieuwe ontvangers die er momenteel uitkomen een slak.

Hij was voor zijn tijd een goede ontvanger helaas ook een erg dure (wat dmm boxen nog zijn) maar leer er mee leven dat er nu betere en vooral stukken goedkopere (moderne elektronica maakt dit mogelijk) boxen zijn/komen . Maar ja hij zat wel in een mooi doosje toen ik hem kreeg . :)  :)

aangepast door hotzenklotser
Link naar reactie
Delen op andere sites

dan had je zeker wel geen goede software op je dream staan

hier een volledige opstart spanning af en dan terug opzetten duurt juist 1 min en 40 sec en ik heb beeld op mijn tvv kaart

ps: als men nu eens zo een 400mhz prossesor in de Gigablue zou steken wat zal dan het resutaat zijn denk je zelf ?

en hoelang zou de levens duur zijn van de nieuwere merken 2 jaar 3 jaar dat zou de tijd straks wel uitwijzen

Smetje , ik draaide ook altijd op pli en de dm8000 liep regelmatig vast . Hij heeft mij jarenlang goede diensten bewezen echter na lange tijd 24 uur per dag aan staan was het tijd voor een vervanging en deze heb ik gevonden in de vorm van een gigablue quad+ en een 800ue+ . Levensduur ja dat is een moeilijk punt daar de box gloednieuw en net uit is kan niemand wat zeggen over de levensduur klein feit hij is mij nog nooit vastgelopen zowel de quad+ als de 800 ue+ niet en dat zegt toch wel wat denk ik.

Wel is het een feit dat de dm8000 ook niet vrij was van hardware problemen met name de voeding en het erg heet worden van de box wat ook ten koste gaat van de levens duur. Kijk maar op de ettelijke satsites wat er over de dm8000 geschreven is nou daar krijg je ook wel tranen in de ogen van als je zo'n dure box hebt die nu op dit moment geen drol meer waard is door de komst van de huidige generatie satontvangers met veel meer mogelijkheden. :cry:

Hopelijk kan de gigablue quad+ snel gereviewd worden door Michel want  zijn kennis staat overal hoog aangeschreven in sat land dacht ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja geef die man nou eens een Gigablue Quad+ verdorie!!!!

 

Hier een tevreden dm8000 trouwens. En ik kan me niet vinden in vastlopers en of defecten.

Ik heb echt nooit vastlopers sinds pli4. Wel wat trager dan voorheen maar verder probleemloos.

aangepast door satdr

Vu+ Ultimo4k

1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X

OpenPli 7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dus de HD800EU+ en ben er tevreden over, nu zie ik wat het verschil moet zijn met de Quad+ zijn dus het aantal Tuners wat standaard meegeleverd word maar grootste voordeel voor de quad is het geheugen. Ik dacht met mijn HD800UE+ het geheugen wel te kunnen uitbreiden via de USB harddisk/stick (swapfile?) maar dat schijnt niet ze te zijn dus. Je leest er weinig tot niets over in de specificaties en support van GB is ook slecht.

Als je plugins wilt downloaden en uitproberen is het al gauw 'no space left on device' geheugen van de HD800UE+ is dus 95mb en de quad+ dacht ik 1024 MB of zo dus ruimte genoeg om te spelen.

dm600pvr, dm7025+ maar komen te koop, ik ga over op HD vu+solo2 of gigablue quad+ . Het is Gigablue HD 800 UE plus geworden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg dit draadje met bijzonder veel interesse want begin zo langzamerhand die draaiende tandwielen bij mijn DM 7020HD meer dan beu te worden.

Jammer dat er maar niets nieuws uit de hoek van Dreammedia lijkt te komen....

 

Mag ik een paar detailvragen over de Giga-box stellen?

 

a. is een Emu, zoals hier al eens eerder gemeld werd, met de fabrieks image te downloaden/installeren? (zonder verdere poespas dus)

b. Is het zonder meer mogelijk met bij voorbeeld Dreamboxedit je eigen zenderlijsten samen te stellen?

c. Is het aanbod aan "standaard" plugins vergelijkbaar aan dat van andere images?

d. Prachtig display, dat wel maar is de weergave aan te passen?  (lijkt me een beetje onrustig, met respect...)

 

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg dit draadje met bijzonder veel interesse want begin zo langzamerhand die draaiende tandwielen bij mijn DM 7020HD meer dan beu te worden.

Jammer dat er maar niets nieuws uit de hoek van Dreammedia lijkt te komen....

 

Mag ik een paar detailvragen over de Giga-box stellen?

 

a. is een Emu, zoals hier al eens eerder gemeld werd, met de fabrieks image te downloaden/installeren? (zonder verdere poespas dus)

 

In de standaard image kun je geen softcams downloaden. Hier zul je eerst cam4you voor moeten installeren en dan is het wle mogelijk.

 

b. Is het zonder meer mogelijk met bij voorbeeld Dreamboxedit je eigen zenderlijsten samen te stellen?

 

Ja.

 

c. Is het aanbod aan "standaard" plugins vergelijkbaar aan dat van andere images?

 

Ja.

 

d. Prachtig display, dat wel maar is de weergave aan te passen?  (lijkt me een beetje onrustig, met respect...)

 

Ja.

 

Bedankt!

Hallo,

 

Zie de antwoorden bij je vragen.

 

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast marekki

en voor dat bedrag is het een erg goede ontvanger jammer dat er nog geen review is hoop dat er een beschikbaargesteld wordt door iemand en dat michel hem dan verloot in plaats van verkoopt dan hebben we allemaal kans op een mooie ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben heel lang, zeker vanaf 2007 bezig geweest met Dreambox, eerst de dm600pvr en daar is later de 7025+ voor gekomen, mar vaak toch problemen met crashes, memory gauw vol, zeker 1 of 2x in de week vastlopen en 1x in de 3 of 4 maanden flashen, gewoon de image opnieuw installeren om hem weer goed te krijgen. Ben altijd verguld geweest van Openpli ook vanwege de ondersteuning.

Maar Dreambox timmert niet echt aan de weg, de eerst HD800 van DM was niet al te best, koeling problemen en ze prijzen zich zelf uit de markt met hele erge hoge prijs verschillen. Nu ik DM heb los gelaten, ook omdat Openpli geen nieuwe images meer maakt voor de DM ben ik wat vrijer geworden. Dus de Gigablue gekocht. Nu benm ik wel hobbyist maar niet zo een grote. Ik hoef geen multiple tuners en de box vol te duwen met plugins, wil gewoon NL TV kijken, en af en toe een Duits kanaal en wat interesse in de Engelse kanalen op de 28,5 sat. meer niet. Ik heb een diseq switch zitten nu dus de 19.2, de  23,5 en de 28 op en dat werkt prima, had vroeger de rotor maar te lastig met afstellen en meer spelen eigenlijk dan werkelijk kijken.

Dus tevreden met de Gigablue HD800UE+ (met maar 1 s2 basis tuner) de Quad+ heeft meer flash memory en meer tuners maar allebij hebben ze de lcd display die op verschillende manier gebruikt kan worden. Vanwege de memory betreft installeren van plugins misschien. Ik betaalde 169 euro voor de hd800eu+, de quad ligt hier net boven de 220 geloof ik.

Zag nu trouwens ook dat de Xpeed LX1 en LX2 ook geen slechte boxen zijn en redelijk snel maar geen poespas, 1 tuner, geen eigen display scherm en een prijs van 99 euro voor de LX1 en 129 euro ongeveer voor de LX2.

goede images genoeg.

Ben alle images aan het uitproberen, de opnmips en openvix gehad en italysat gehad, nu de openatv uitproberen. Openpli maakt helaal geen image voor de gigablue en openpli had/heeft ook geen plugin dacht ik voor Hbbtv of webcam streams?iptv? dacht ik. die de andere images wel hebben maar dat heb ik niet echt uitgezocht.

Welke images zijn bij jullie favoriet?

groet,

Ronald

dm600pvr, dm7025+ maar komen te koop, ik ga over op HD vu+solo2 of gigablue quad+ . Het is Gigablue HD 800 UE plus geworden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...