Ga naar inhoud


Gebruikerservaringen Gigablue quad+


hotzenklotser

Aanbevolen berichten


  • Beheerder

Xbmc draait momenteel niet op de gigablue of welke andere mips receiver dan ook.

 

Dat zoiets heel misschien ooit nog eens gaat gebeuren, is theoretisch mogelijk, maar op deze hardware onwaarschijnlijk en een goede implementatie van dvb-s2 zie ik helemaal niet gebeuren. Het zal dan eerder switchen worden tussen xbmc en Enigma2. Hoogst onpraktisch.

 

Ik heb de d-cube r2 en de prismcube revo aan de tand gevoeld en beide zijn ver van af en in vergelijking tot mijn xbmc i3 pc zeer traag en kunnen maar weinig xbmc plugins draaien.

 

Dan is de d-cube r2 wat mij betreft nog de beste implementatie van alles dat ik tot op heden gezien heb, maar dat gaat m (zeker in vergelijking tot mijn xbmcuntu pc) ook niet worden.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze week zijn een vriend en ik omgeschakeld van OpenRSI naar OpenATV. Dat is heel goed bevallen. We draaien nu het 4.1 image en hebben een werkend hbbtv, meer opties in de diverse menu's, stabiele software, blindscan en direct een werkend LCD display. Een echte aanrader.

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik vanochtend nog geprobeerd, drama. Ontvanger wil niet meer doorstarten als ik een herstart uitvoer.

Heb niet eens alles kunnen proberen maar was gewoon benieuwd naar deze image.

Ben toch maar terug naar OpenMips, in mijn belevenis de beste momenteel.

Maar je maakt me wel nieuwschierig :)

  • Like 1

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze week zijn een vriend en ik omgeschakeld van OpenRSI naar OpenATV. Dat is heel goed bevallen. We draaien nu het 4.1 image en hebben een werkend hbbtv, meer opties in de diverse menu's, stabiele software, blindscan en direct een werkend LCD display. Een echte aanrader.

Wat bedoel je met een werkend lcd scherm?

Vu+ Ultimo4k

1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X

OpenPli 7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij OpenRSI bleef mijn LCD scherm angstvallig zwart en zag alleen het menu bij gebruik van de AB. Als ik al wat in het schermpje zag, was het superklein. Bij OpenATV heb ik een LCD schermpje met in het geel de zender, daaronder het programma, voortgangsbalk en tijd. LCD4linux werkt op dit moment nog niet lekker met de Quad, dat geeft onherroepelijk problemen.

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, triest, mijn 2 weken oude HD800 EU plus is zojuist overleden. Ik had er openrsi op zitten en een paar dagen geleden openuitzendinggemist op gezet, prima allemaal. Maar vanavond kwamen er kuren, als ik de pijl naar boven of beneden gebruikte om de kanlen lijst te zien en te scrollen ging dat niet deed enigma een restart. In de menu komen ging wel en daar op algehele restart gedrukt en dat deed hij niet bleef hangen. Dus maar een 'harde' restart met de hoofdschakelaar aan de achterkant. Nu start hij niet meer op, de led balk blijft rose/rrod en de box start niet meer op. Dus ook niet opstarten en merken dat er een usb stick in zit met een image ook niet. De hoofdknow aan de achterkant zorgt alleen maar dat de led balk aan gaat in roze/rrod en verder gebeurt er niets.

 

Ergens een andere manier van resetten of is hij daadwerkelijk overleden en moet ik hem opsturen?

dm600pvr, dm7025+ maar komen te koop, ik ga over op HD vu+solo2 of gigablue quad+ . Het is Gigablue HD 800 UE plus geworden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de box niet meer benaderbaar is, dus helemaal niet wil opstarten, niets nada niet, behalve de rode led als de stekker er in zit, kun je hem dan wel met jtag(???) dat is de seriel cable aansluiting naar de pc toe? 

 

vraag betreft de Quad+

zit er in de Quad+ wel een ventilator cooler fan? in de hd800ue+ niet dus en ik laat hem continue aanstaan misschien kan hij daar niet tegen?

dm600pvr, dm7025+ maar komen te koop, ik ga over op HD vu+solo2 of gigablue quad+ . Het is Gigablue HD 800 UE plus geworden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier al problemen met quad plus en retour naar gigablue.

Box werkte super maar na enkele dagen gebruik kreeg ik smorgens op beide tuners afstemmen mislukt.

1 tuner hangt op mijn draaibare opstelling en andere op multifeed opstelling hitbird astra1,2,3

Na power reset box tuners niet meer zichtbaar in tunerconfiguratie!!

Andere image zelfde probleem.

Zelfs had ik in  wizard alleen nog maar keuze uit scart, geen hdmi meer enz

 

Ondertussen andere quad plus, deze heeft als issue dat tijdens opnames op mijn server die gigablue zeer slecht reageert.

Scrollen in zenderlijst lukt bv nietmeer, stop ik opname gaat alles supervlot.

Zeer bizar, heb nog wel geen tijd om een andere image te proberen.

Staat nog de standard image openmips op

Morgen als ik tijd heb eens flashen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...