Ga naar inhoud


Basisvaardigheden VU+DUO2


bossjock

Aanbevolen berichten

Heb een VU+DUO2 gekocht en kom er niet uit. Wie kan mij helpen aan de basisinstructie voor het inlezen van de zenders. Ik heb een abo op het Nederlandse CD pakket. Heb een Visiosat schotel met 8 lnb's aangestuurd door een diseqc 1.1 switch van SAB. Hoe moet de VU ingesteld worden op de Diseqc 1.1 enz.

 

Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

 

Dank bij voorbaat.

VU+DUO2; OpenPLi 4.0; DVB-S en DVB C/T tuner

Visiosat Big Bisat; Diseq 1.1 (SAB);

Astra 1, 2, 3, HotBird, Sirius, Thor, Atlantic Bird 3, Eurobird 9a.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


bossjock,

doe eerst effe rustig aan

ofschoon het zaterdag avond is en iedereen aan het TV kijken is of het avondmaal klaar maakt (het laatste :blink: )

 

oh neen dat was vrijdag

 

je plaatst veel vragen over een en hetzelfde

namelijk

hoe de tuner configuratie bij een 8in1 BIgsat schotel

 

kunnen we daarop concentreren dan kunnen we daar antwoorden geven als lezers en helpers met 8in1

vertel even exact welke posities je bekijkt met de bigsat en welke switch je er aan hebt

ciao

 

weer meer berichten

samenvoegen of parallel laten lopen

aangepast door Tonskidutch

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, Tonskidutch, je constateerde terecht de stress die achter m'n bericht schuil ging. Voel me een beetje in een situatie dat ik net een auto heb gekocht en niet weet hoe je die aan het rijden moet krijgen.

 

Ik ben al langer sat liefhebber/hobbyist. Had een prima werkende Mvison, maar wilde een stapje verder. Heb na grondige orientatie gekozen voor de VU+ en dan ........   :-)

 

Ik heb een Visiosat schotel met een SAB 1.1 diseqc switch met 8 LNB's. 

 

Astra 1/19,2E op 1

Astra 2/28,2E op 3

Astra 3/23,5E op 2

HotBird/13E op 4

Eurobird/9,0E op 8

Sirus/4,8E op 5

Thor/0,8W op 6

Atlantic Bird3/5,0W op 7

 

 

Ik ga ervan uit dat deze instellingen die onder de Mvison perfect functioneerden dezelfde zijn voor de VU+

 

Ik begrijp dat ik iedere positie in het configuratiescherm moet toewijzen aan de desbetreffende LNB. Ik heb dat nu voor 3 sats gedaan. 

Heb 19.2 ingelezen en krijg Duitse, Franse, Alegerijnse etc zenders. Allen fta. De NL zenders uit het Canal pakket staan wel in de lijst maar ontvangst is niet mogelijk.

Wanneer ik het engelse aanbod op Astra 28,2 probeer binnen te krijgen krijg ik een paar duitse zenders (die op 19,2 zitten) binnen.

Ergens in de instellingen zit er dus iets fout, maar ik weet niet waar.

De Tragiek!.

 

Hartelijke groet!

VU+DUO2; OpenPLi 4.0; DVB-S en DVB C/T tuner

Visiosat Big Bisat; Diseq 1.1 (SAB);

Astra 1, 2, 3, HotBird, Sirius, Thor, Atlantic Bird 3, Eurobird 9a.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Niet elke switch wil goed werken met elke ontvanger, dat zou hier ook aan de hand kunnen zijn.

 

Voor het decoderen van de Nederlandse zenders zal je een softcam moeten installeren en starten.

 

Maar post eens een schermafdruk van je diseqc settings.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hiermee een schermafdruk van de diseqc settings. In dit geval van de Astra 2  op 28,2.

De instelling van de LNB op LNB 2 is correct, althans die werkte op een eerdere ontvanger (Mvision)

 

Twijfels heb ik bij de Commando volgorde en de keuze "geen" bij "Uncommited Diseqc commando".

 

 

 

 

 

VU+DUO2; OpenPLi 4.0; DVB-S en DVB C/T tuner

Visiosat Big Bisat; Diseq 1.1 (SAB);

Astra 1, 2, 3, HotBird, Sirius, Thor, Atlantic Bird 3, Eurobird 9a.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hiermee een schermafdruk van de diseqc settings. In dit geval van de Astra 2  op 28,2.


De instelling van de LNB op LNB 2 is correct, althans die werkte op een eerdere ontvanger (Mvision)


 


Twijfels heb ik bij de Commando volgorde en de keuze "geen" bij "Uncommited Diseqc commando".


post-31727-0-25039300-1398006002_thumb.jpgpost-31727-0-25039300-1398006002_thumb.jpg


VU+DUO2; OpenPLi 4.0; DVB-S en DVB C/T tuner

Visiosat Big Bisat; Diseq 1.1 (SAB);

Astra 1, 2, 3, HotBird, Sirius, Thor, Atlantic Bird 3, Eurobird 9a.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig dat je de schermafdruk fotografeert terwijl jij met de optie OpenWebIf vanuit jouw PC / laptop een prachtige schermafdruk zelf in hoge resolutie kunt maken.

Kost minder moeite en is beter leesbaar.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof je direct, alleen (zoals gezegd) ik ben nieuw als het om alle mogelijkheden van de VU+ gaat. Dus Openweblf???  Kun je me alsjeblieft uitleggen hoe makkelijk dat gaat?  :)

VU+DUO2; OpenPLi 4.0; DVB-S en DVB C/T tuner

Visiosat Big Bisat; Diseq 1.1 (SAB);

Astra 1, 2, 3, HotBird, Sirius, Thor, Atlantic Bird 3, Eurobird 9a.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar valt niet veel aan uit te leggen want OpenWebIf is een Plugin die wel in de meeste variaties Images zoals VTI, OpenPLI, BH etc beschikbaar is en al dan niet nog gedownload en geïnstalleerd moet worden.

 

Als je na installatie via de browser en met gebruikmaking van het IP-nummer van de box gevolgd door het poortnummer (standaard 80) OpenWebIf op jouw PC / Laptop opstart, zoiets als b.v 192.168.2.127:80, dan zie je in de linker kolom onder de rubriek STB controle de optie Screenshot.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foto nu leesbaar hoop ik

Bij "uncommitted diseqc commando" zul je een input moeten kiezen, in jouw geval "input 2" zo te zien. Zonder dit commando wordt in je Diseqc switch niet geschakeld naar input 2.

VU+ Duo 4K/VTI, VU+ Ultimo/OpenPli, VU+ Solo Se V2/OpenPli, Rotor, Wavefrontier T90, Slingbox Solo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de waardevolle reply ElCanario. Voor ik begin te knutselen heb ik nog een vraag: is het kiezen van de input de enige handeling? 

Ik zie namelijk ook nog de volgende instellingen die mogelijk verband houden, namelijk:

- Vastgelegd Diseqc commando: geen

- Snelle diseqc: geen

- Herhaal sequence: nee

- Commando volgorde: commited, toneburst

- Diseqc herhaling: geen

Of kan ik die ongewijzigd laten.

 

Hoor het graag van je.

 

PS Geldt voor de andere lnb's hetzelfde principe? Dus: Astra 2/28,2 zit bij mij op LNB 3 en dus moet Uncommited Diseqc commando op input 3

VU+DUO2; OpenPLi 4.0; DVB-S en DVB C/T tuner

Visiosat Big Bisat; Diseq 1.1 (SAB);

Astra 1, 2, 3, HotBird, Sirius, Thor, Atlantic Bird 3, Eurobird 9a.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer dit eens:

 

- Vastgelegd Diseqc commando: geen

- Snelle diseqc: ja

- Herhaal sequence: nee

- Commando volgorde: uncommited, commited, toneburst

-uncommited command: Input 2

- Diseqc herhaling: geen

 

 

>>PS Geldt voor de andere lnb's hetzelfde principe? Dus: Astra 2/28,2 zit bij mij op de LNB 3 ingang en dus moet Uncommited Diseqc commando op input 3>> Inderdaad.

 

 

 

 

Dank voor de waardevolle reply ElCanario. Voor ik begin te knutselen heb ik nog een vraag: is het kiezen van de input de enige handeling? 

Ik zie namelijk ook nog de volgende instellingen die mogelijk verband houden, namelijk:

- Vastgelegd Diseqc commando: geen

- Snelle diseqc: geen

- Herhaal sequence: nee

- Commando volgorde: commited, toneburst

- Diseqc herhaling: geen

Of kan ik die ongewijzigd laten.

 

Hoor het graag van je.

 

PS Geldt voor de andere lnb's hetzelfde principe? Dus: Astra 2/28,2 zit bij mij op LNB 3 en dus moet Uncommited Diseqc commando op input 3

aangepast door el canario

VU+ Duo 4K/VTI, VU+ Ultimo/OpenPli, VU+ Solo Se V2/OpenPli, Rotor, Wavefrontier T90, Slingbox Solo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...