Ga naar inhoud


tvv-kaarten geblokkeerd wegens vermoeden van cardsharing/


Avalon560

Aanbevolen berichten

Ik zou ze even bellen, niet al te vriendelijk maar wel correct.

Kan ook nog op een ander nummer overigens.

 

 

 

Goedemiddag, kunnen wij u helpen?
icon_vergrootglas.gif
 
Opzeggen
Antwoord

 

Als u niet tevreden bent over uw TV VLAANDEREN abonnement, vertel het ons. Samen met u zoeken we naar een beter pakket. Als u heeft opgezegd en wilt terugkomen, helpen we u ook graag verder.

U kan een TV VLAANDEREN agent bereiken op het nummer 02 790 2 790 om uw huidige situatie te bekijken. Houd voor uw oproep uw smartcardnummer bij de hand.

Indien u op voorhand beslist om geen oplossing te wensen, kan u een schriftelijke opzegnotificatie sturen via Contacteer onze klantendienst hier onder of per brief naar TV VLAANDEREN, postbus 12250, 1930 Zaventem.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Eerlijk gezegd begrijp ik dit regressieve beleid niet van TVV/CD. Je pakt je eigen klanten aan, maar ook niet helemaal. Zoals ik in een andere bijdrage las, als ze echt geloven dat je een server thuis hebt staan, waarom komen ze dan niet eerst met de politie? Dat zou toch een veel logischer stap zijn? Het antwoord is dat het open staan van de poort 12000 voor de politie niet voldoende aanleiding is er een onderzoek naar in te stellen. Per slot van rekening zijn er wel andere dingen die veel tijd vragen en is dit voor hun absoluut geen prioriteit.

Het tweede wat ik erover wil schrijven is, dat ik dacht dat als je aan cardsharen doet, je juist geen abbonnement hebt en dat ze je niet kunnen afsluiten. Ze pakken dus mensen die in hun ogen beide hebben. Een abbonnement en cardsharing. Een combinatie die volgens mij erg onlogisch is en haast niet voorkomt.

Het derde is het wurgcontract dat ze hebben afgesloten met de leverancier van de boxen. Het materiaal is absoluut onder de maat ten opzichte van  de linux ontvangers. Maar ze willen je perse hun materiaal door de str***t heen duwen, terwijl er veel beter spul leverbaar is. Vroeger kon je nog een apart abonnement afsluiten voor de kaart maar nu zit je ook aan hun materiaal vast. En dan hebben ze dus ook meteen een looptijd van twee jaar.

 

Als ze verstandig zouden zijn zouden ze eens moeten luisteren naar wat er in de markt leeft. Onder het mom van If You Can't Beat Them, Join Them. Laat ze dan bv. zelf linuxontvangers verkopen zoals Vu+ DMM of Gigablue. Of zorg ervoor dat het aanbod van tv zenders hetzelfde niveau haalt als de kabel. Film1 en Sport1 is op de kabel veel uitgebreider. En daar is nog best wel een goede markt voor.

Mijn conclusie is dat ze eigenlijk een achterhoede gevecht aan het voeren zijn. Iets wat ze nooit echt kunnen winnen. En de belangrijkste reden is dat ze niet aantrekkelijk genoeg zijn. Ze geven dan weliswaar de mensen de schuld die aan cardsharen doen, maar het probleem ligt bij henzelf nl. het produkt dat ze aanbieden.

aangepast door chatuliem
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je spreekt,dat ze je bij wijze van spreken ze hun eigen hardware opdringen.Gelukkig nog niet verplicht.

Want in hoeveel europese landen,kan je zonder te foefelen (softcam met box en rsa key bvb) met je eigen hardware kijken?

Misschien een off topic vraag,maar ik vraag me af wat al die sat fabrikanten gaan doen,als iedereen,gesloten boxen gaat gebruiken?

Of mogen we toch nog hopen,dat het terug keert,en dat iedere europese aanbieder een verplichtheid zal hebben om een ci(+) module uit te brengen?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je spreekt,dat ze je bij wijze van spreken ze hun eigen hardware opdringen.Gelukkig nog niet verplicht.

Want in hoeveel europese landen,kan je zonder te foefelen (softcam met box en rsa key bvb) met je eigen hardware kijken?

Misschien een off topic vraag,maar ik vraag me af wat al die sat fabrikanten gaan doen,als iedereen,gesloten boxen gaat gebruiken?

Of mogen we toch nog hopen,dat het terug keert,en dat iedere europese aanbieder een verplichtheid zal hebben om een ci(+) module uit te brengen?

Eerlijk gezegd kan ik deze reactie niet goed plaatsen. Je wilt dus nog strengere regels en je denkt dat dat de oplossing is? Ik denk dat je in elk Europees land zonder probleem een linuxontvanger kunt gebruiken en legaal een abonnement kunt hebben. Anders zou de markt wel heel erg klein zijn. En die restricties zijn in feite niet nodig. Waarom zou je de mensen nog meer restricties willen opleggen? Omdat ze stout zijn ofzo? Wetten zijn ingesteld door mensen en ze worden voortdurend bijgeschaafd. En de wetgeving op het gebied van media is hopeloos verouderd.

 

Mijn strategie vereist een nieuwe manier van denken. Dat je mensen niet voortdurend in een beklaagdenbankje zet, maar dat je kijkt naar mogelijkheden om dat gedrag te veranderen. En als je zelf je product aantrekkelijk maakt, het voortouw neemt op het gebied van innovatie, dan heb je een veel grotere kans dat dit probleem minder wordt.

En daar valt heel veel mee te winnen. Zorg ervoor dat je goed materiaal levert, een beter zenderaanbod hebt en de markt meer opent, dan maak je kans de strijd te winnen. Op alle fronten zijn ze nl. de strijd aan het verliezen. Ze verliezen tov de kabelmaatschappijen, omdat die beter NL zenderaanbod hebben. Het materiaal kan niet tippen aan Vuplus of Gigablue. Iedereen die een beetje meer wil dan alleen maar tv kijken komen automatisch op dat soort ontvangers uit. En de reactie is alleen maar chagrijn van en regressie. Dat lost niks op..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mijn strategie vereist een nieuwe manier van denken. Dat je mensen niet voortdurend in een beklaagdenbankje zet, maar dat je kijkt naar mogelijkheden om dat gedrag te veranderen. En als je zelf je product aantrekkelijk maakt, het voortouw neemt op het gebied van innovatie, dan heb je een veel grotere kans dat dit probleem minder wordt.

En daar valt heel veel mee te winnen. Zorg ervoor dat je goed materiaal levert, een beter zenderaanbod hebt en de markt meer opent, dan maak je kans de strijd te winnen.

Daardoor wordt het illegale wan sharen echt niet gestopt, in tegendeel.

Bij een aantrekkelijk aanbod voor een lagere prijs als bij de provider zal wan sharing alleen nog maar toenemen.

 

De enige remedie daartegen is dichttimmeren, zoals bij sport1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daardoor wordt het illegale wan sharen echt niet gestopt, in tegendeel.

Bij een aantrekkelijk aanbod voor een lagere prijs als bij de provider zal wan sharing alleen nog maar toenemen.

 

De enige remedie daartegen is dichttimmeren, zoals bij sport1

De geschiedenis bewijst het omgekeerde. In de jaren 80 was het gebruikelijk illegale software te hebben. Tenminste, dat werd op grote schaal gedaan. Tegenwoordig is dat veel minder, omdat de prijzen omlaag gegaan zijn en ieder bedrijf wel beseft dat je moet betalen voor software. Mensen willen nl. van nature niet de wet overtreden. Dat dit nu wel gedaan wordt heeft te maken met het gebrek aan goed alternatief. Als CD/TVV zich zou inspannen om de markt te verkennen en bereid is om mee te gaan, dan ben ik ervan overtuigd dat veel minder mensen zich met cardsharing gaan bezig houden.

Een paar jaar geleden had ik een Azbox. Ik kon er een harde schijf van 1 TB inzetten, ik kon hem in mijn netwerk opnemen en de opnames bewerken. Een kennis van mij had op dat moment een apparaat van Ziggo. Er kon slechts 160 Gb op en je kon de films alleen maar wissen. Dat was toen al zo''n verschil dat ik absoluut geen spijt had die Azbox te hebben. En het is nog steeds vreemd dat je nog niks kan met je eigen films...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Volgens mij betalen bedrijven tegenwoordig hun software licenties omdat er in het verleden een aantal een forse douw gekregen hebben voor het gebruik van ongelicenceerde software.

Ik herinner mij de reclames nog waar een in 3-delig kostuum gestoken ondernemer eerst zijn advocaat en daarna zijn vrouw belde om te vertellen dat hij die nacht niet thuis zou komen wegens detentie.

 

Lees de verhalen nog maar eens na waarin gemeld werd dat de software opsporingsdienst alle computers in een bedrijf kwam scannen met speciale tools waarmee in een oogopslag duidelijk werd welke software er draaide.

Daarna werden die computers in beslag genomen waar  ongelicenseerde software op aanwezig was.

 

Dat is precies de reden waarom tegenwoordig er speciale afdelingen bij bedrijven zijn die de software licenties beheren.

En at die prijzen voor software omlaag gegaan zijn?

 

De eenvoudige reden dat je een dienst goedkoper elders kan betrekken is voor veel mensen voldoende reden om een dienst illegaal af te nemen.

Verlaagt CD zijn prijzen zullen de WAN sharediensten ook hun prijzen verlagen.

Het besef dat men illegaal en strafbaar bezig is komt nog steeds niet over.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Antwoord via ombudsdienst: 

 

"             Deze klant heeft zijn kaart gedeeld met derden (cardsharing), hetgeen niet enkel wettelijk verboden is (en

              strafrechtelijk gestraft wordt), maar ook een inbreuk uitmaakt op artikel 22.1 van onze algemene

              voorwaarden."

verder:

 

"             Zeer recentelijk zijn in België verschillende aanbieders van cardsharing veroordeeld. Voor meer informatie,

              zie http://satscams.com/?p=1760

                   http://www.Bron: Totaal TV/nieuws/14567/zes‑maanden‑cel‑en‑111.000‑euro‑boete‑voor‑cardsharing.html 

                   http://www.Bron: Totaal TV/nieuws/12031/update‑celstraffen‑tot‑negen‑jaar‑voor‑cardsharing.htm

              We zijn de illegale activiteiten van deze klant op het spoor gekomen via een eenvoudige zoekopdracht in

              Google dat ons toegang gegeven heeft tot een publieke webpagina, op dewelke de nummer van de smartcard

              van de klant onmiskenbaar te zien was. Bij een zoekactie gedurende 6 maanden werden op deze manier

              maar liefst 500 kaarten aangetroffen in dergelijke servers. Deze kaarten werden in overeenstemming met

             onze algemene voorwaarden uitgeschakeld. "

 

Is dit dan de uitleg? belgie .com, .nl ? eenvoudige zoek opdracht ? via google?

Heb sinds 10 jaar een eigen modem na de provider modem.

Mijn box heb ik wel al eens via een telenet modem op het werk aan het net gehangen om te testen of de opstelling werkte voor we de investering van 5 linux boxen zouden doen. Netwerk beheer van systeem. Dit voor oa afkijk van de kwaliteit/inhoud/teletext van feeds van onze techniek naar tvv. Weder niets illegaal !

 

Ik weet niet of ik nog tijd en energie in deze kl..te mensen ga investeren. Thuis zijn ze mij kwijt ! Ik zal ze zeker nieter promoten.

Wat kan ik er nog aan winnen, behalve herstelling van mijn eerbaarheid, en modulus van onderzoek om mij te kunnen beschermen in de toekomst.

Procedure = te duur ! tijd breng ik liever nuttig door.

aangepast door Ltech
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

De enige manier waarop men 'via een simpele zoekopdracht in google' achter de adressen van mensen kan komen die zo DOM zijn om hun webinterface publiekelijk open te zetten is door te zoeken op de enige onderscheidende informatie op de webinterface van cccam en dat is bijvoorbeeld:

 

"Welcome to CCcam 2.xx server"

 

Dan vind je bijvoorbeeld deze sukkels:

 

http://wadell.dlinkddns.com:16001/entitlements

 

http://cichy.is-a-geek.org:18010/shares

 

http://maruch.is-a-chef.com:18008

 

http://cccam-vps.dyndns.org/nodestats.php (hier staan gewoon 353 shares in!!!!!)

 

Hoe DOM kan je in godsnaam zijn!

 

Echter zo gebeurt het niet. Zo vind je er namelijk maar enkelen. Wat men natuurlijk doet is zoeken naar netwerkjes door die te infiltreren en als je er 1 hebt, heb je zo de adressen van tientallen anderen. Daar doet men dan een poortscan. Als het webif niet open staat, dan probeert men de cardserial via een share te achterhalen. De meeste mensen snappen totaal niet hoe ze CCcam (relatief) veilig kunnen configureren en daar kan je dus het serienummer zeer eenvoudig achterhalen.

 

De meeste mensen zullen echt niet onschuldig zijn geweest, maar CanalDigitaal en TVvlaanderen spelen ook smerige spelletjes door zich als hobbyisten te infiltreren in dergelijke netwerkjes.

 

Ik zeg niet voor niets al jaren dat CCcam hardstikke onveilig is, Op een webinterface zet je een robots - no follow zodat de pagina niet zomaar kan worden gevonden eb dat webinterface zet je als maker ook standaard uit!. Blijft het natuurlijk nog steeds dom van de gebruiker.

 

Reken maar dat de maker achter CCcam diverse informatie aan TVvlaanderen en CanalDigitaal doorgespeeld heeft over hoe men de servers eenvoudig kan vinden. Dit eventueel los van enkele trucs in ccam die op verzoek gevoelige informatie uit kan spugen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja. Als je CCcam hebt moet je minimaal ervoor zorgen dat je er niet inkomt met root pw dreambox.

 

Wat ik mij nu afvraag is of de mensen bij wie de kaart is uitgeschakeld nu alleen een ontvangende partij waren.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Wat men natuurlijk doet is zoeken naar netwerkjes door die te infiltreren en als je er 1 hebt, heb je zo de adressen van tientallen anderen."

 

Deze snap ik niet helemaal. Bedoel je hiermee dat je dus als client de andere clients op die server kunt achterhalen?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ michel ok !

Dat is wat tvv moet doet

Dit is ook het bewijs dat de bewering van card sharing, gewoon ook op interne monitoring kan vallen.

Bij mij staat webif actief om te monitoren, maar ik maak mij van niets schuldig dacht ik.

Het is de persoon die inbreekt op mijn systeem die de inbreker is, niet het slachtoffer.

Als er eventueel gebruik werd gemaakt van mijn kaart, had ik dat niet moeten zien in logs en problemen met card/snelheid...

 

VB => Ik heb een laptop in mijn huis, je kan die van buiten door het raam zien, dan heeft de eventuele dief geen enkel recht voor strafloos diefstal.

Als buur zou ik wel even een opmerking maken dat het gevaarlijk is. Ik zou die laptop niet blokkeren zonder melding.

Als ik de dief ken of zijn adres heb dan is er een morele waarde die mij zegt dat ik dit aan het slachtoffer/gerecht moet melden.

Is er niets als medeplicht door stilzwijgend verzuim?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is weggevallen:

 

 

              We zijn de illegale activiteiten van deze klant op het spoor gekomen via een eenvoudige zoekopdracht in

              Google dat ons toegang gegeven heeft tot een publieke webpagina, op dewelke de nummer van de smartcard

              van de klant onmiskenbaar te zien was. Bij een zoekactie gedurende 6 maanden werden op deze manier

              maar liefst 500 kaarten aangetroffen in dergelijke servers. Deze kaarten werden in overeenstemming met

             onze algemene voorwaarden uitgeschakeld. "

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan mij dus wel inbeelden dat TVV hier netjes prints van heeft, en documentatie van welke dagen en uren.

En als je zo die informatie kunt krijgen is er niets illegaal aan.  En zal TVV ook bij de rechtbank in het gelijk gesteld worden.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Michel:  Het woord DOM in njouw bericht mocht nog groter.

Het zou zelfs het ganse scherm mogen beslaan.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...