Ga naar inhoud


DREAMBOX 7080 HD GOLIATH


wortellica

Aanbevolen berichten


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

wortellica

Geplaatste afbeeldingen

En dit heeft nu zo lang moeten duren ? Kansloos.......

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zullen toch met echt iets nieuws/vernieuwends moeten komen.

Dream loopt nu echt een beetje achter de meute aan.

Moet trouwens nog maar zien of dat deze ontvanger echt op de markt komt,

ontwikkeling duurt nu al jaren. Zonder scherpe prijstelling gaat dat ding floppen.

Ik wacht wel tot er een DVB-S2X HEVC ontvanger met HDMI 2 uitgang op de markt komt.

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Geloof er niks van! Zie een gewoon simpel PCB'tje 1 tuner, geen uitbreidingslots niks... Als ze dat het o zo lang verwachtte Goliath moet zijn is het met recht een kansloze vertoning! Wie wacht er op 1080p voor zo'n vlaggeschip? Die standaard is al voorbijgestreefd. Een simpel display. Volgens mij zo nep als wat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das alleen een bord zonder voeding en met de display recht op het mainboard geplugd. Ik denk dat hij dus zeker zo groot zal zijn als de 7020 HD. Ik zie trouwens 3 tunerslots, 2 rechtstaand en 1 liggend.

 

Ben benieuwd. Niets kan typen aan de bouwkwaliteit van een dream bij mij.. Ik betaal dus graag iets meer maar dan ook weer niet te extreem veel.

 

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Vooroordeel?

Wat wel werkelijk weerzinwekkend is bij Dream Multimedia is die belachelijke wijze van 'producten aankondigen'.

Precies 2 jaar geleden stonden ze met deze gigantische 'lege' stand op de Anga Cable de Goliath aan te kondigen.

dream-stand.jpg

2 jaar later hebben ze een moederbord op een stukje plastic. Well done ;)

Hoofdzakelijk dat gedoe met de DM8000 heeft mij destijds doen besluiten met de distributie te stoppen. Ze doen dat nu gewoon nog even dik een keertje over.

Voor mij geen Dream Multimedia producten meer, of het moet echt een uitmuntend concurrentieloos product worden, maar dat gaat dit ding denk ik niet worden.

 

Volgens mij denken ze dat ze net zoals in 2002 een hardware-teasertje kunnen laten zien en dat dan weer iedereen massaal aan hun lippen hangt. Die tijden zijn echt voorbij.

 

Marketing zuigt in ieder geval bij onze Duitse vrienden, receivertjes bouwen kunnen ze wel nog steeds. Als Ronny en Felix nog steeds achter de software zitten, zal dat ook wel weer helemaal goed komen, want die jongens zijn geniaal.

 

Het marktaandeel van Dream Multimedia is nu inmiddels wel tot onder de 2% gezakt. Eens kijken of het ze lukt weer wat terug te snoepen. Ik heb sterke twijfels. Aan de andere kant is er uit China en Korea ook echt helemaal niets vernieuwends gekomen. Die brollen nog steeds voort op de successen van Dream. Meer dan een snellere CPU en wat meer geheugen is er van hun niet gekomen. Leuk, maar niet vernieuwend.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik hoor zojuist uit betrouwbare bron dat dit niet de Goliath box is, maar gewoon een snel tussenmodel dat ook gewoon Enigma2 blijft draaien en niet de nieuwe Goliath software,

 

Mvg,

 

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Naar mijn idee kan Dreambox verzinnen wat ze willen.. Voor wat Goliath betreft (en de vele vele vele aankondigingen daaromtrend) zijn ze veel te laat. De markt heeft ze allang ingehaald. Geen mens die daarop blijft wachten of je moet wel een hele grote fan zijn van het merk Dreambox.

 

Begrijp me niet verkeerd! Ik ben zelf ook een zeer tevreden gebruiker van originele Dreamboxen en ja ik heb ook een volgepropte DM8000 waar ik nu nog steeds erg content mee ben.

 

Probleem is dat merken komen en gaan, Dreambox heeft de trend gezet met haar Enigma2 boxen die ook nog eens (vroeger) zeer degelijk van kwaliteit waren. Helaas zijn ze gaan zwelgen in dat succes en hebben ze verzuimd om hun product te blijven innoveren met als gevolg dat er nu een overvloed aan concurrenten zijn die E2 bakjes produceren die sneller zijjn als de Dreamboxen. Tweede fout is dat ze besloten hebben hun product uit handen te geven aan de Chinezen. Lagere productiekosten, maar nog steeds een veel te dikke prijs rekenen voor een 'oud' product. Plus het automatische probleem van clonen. (Chinees handelsitem #1).

 

Product aankondigen wat alleen maar in het brein van de ontwerper(s) bestaat. Goliath is niet meer dan dat.. Als je een aankondiging wereldwijd maakt moet je wel zorgen dat je tenminste een werkende pre-model hebt staan..

 

Zoals ik al eerder aangaf: Dream-Multimedia is eigenlijk gewoon 'dood' en alleen zij beseffen het nog niet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...