Ga naar inhoud


Blindscan software ET9500


hoek_keoh

Aanbevolen berichten

Na wat hulp, waarvoor dank aan o.a. Eduard, heb ik de ET9500 draaiend met een rotor en 3 vaste schotels. Nu zou ik graag de blindscan optie gaan gebruiken, maar heb geen idee hoe ik daaraan moet komen en hoe deze te installeren. Met de software optie al aan het zoeken geweest maar de 'blindscan 1.4', waar nogal eens over gesproken wordt niet gevonden.  Ook niet na softeware updates etc. Ik zie veel beschikbare software voorbij komen op de receiver, maar geen blindscan 1.4. Wie kan me helpen aub?

Alvast dank.

aangepast door hoek_keoh

Xtrend ET9500, Amiko HD8265+, M7 sat 801,Triax 60cm Astra 19,2/Astra 23/Astra 28.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je de nieuwste OpenPLi 4.0 erop hebt staan, staat Blindscan gewoon in het zender zoeken menu.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de directe email. Gevonden, geïnstalleerd en werkend. 

Ik geloof dat ik maar eens een manual ga tikken voor de mensen die nog een ET 9500 gaan aanschaffen :) 

De manual die erbij zit kan al voor het uit het plastic komt bij het oud papier.

Allereerst was het al een crime om de ontvanger aan de praat te krijgen toen deze als nieuw uit de doos kwam. Moest eerst nieuwe software uploaden alvorens überhaupt iets in te kunnen stellen. Zonder 'a little help from my friends' had de ontvanger nu nog niet gedaan wat ik graag wilde. Eigenlijk te gek voor woorden dat een zaak dit zomaar meegeeft zonder enige support. Ook niet als hier telefonisch om gevraagd wordt en dit op de site wel aangegeven is al een mogelijkheid.

Voor een beginner echt niet iets om 'even snel neer te zetten'. Dan komt de hulp van forumleden toch echt van pas en is volstrekt noodzakelijk. Dank hiervoor.

Xtrend ET9500, Amiko HD8265+, M7 sat 801,Triax 60cm Astra 19,2/Astra 23/Astra 28.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwste OpenPLi 4.0 , maar de blindscan staat/stond niet in het menu helaas. Vandaar de vraag. Nu dus wel. De laatste OpenPLi 4.0  heb ik moeten dl om de ontvanger aan de gang te krijgen. Hij liep al niet eens door het opstart menu heen. Dank Alex en Metoo.

Xtrend ET9500, Amiko HD8265+, M7 sat 801,Triax 60cm Astra 19,2/Astra 23/Astra 28.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk te gek voor woorden dat een zaak dit zomaar meegeeft zonder enige support. Ook niet als hier telefonisch om gevraagd wordt en dit op de site wel aangegeven is als een mogelijkheid.

Voor een beginner echt niet iets om 'even snel neer te zetten'. Dan komt de hulp van forumleden toch echt van pas en is volstrekt noodzakelijk. Dank hiervoor.

Deze ontvangers zijn zg. hobby-ontvangers waarvoor wel wat kennis nodig is en wat zoekwerk op fora bijv. en zeer zeker geen plug and play. Maar daar was je inmiddels ook al achter.

 

Alleen dat een leverancier belooft support te geven en het dan niet doet is natuurlijk ronduit belachelijk.

Die winkel mag zich m.i. geen speciaalzaak noemen maar dozenschuiver.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...