Ga naar inhoud


synology nas wil niet in slaapstand netwerk stekker er uit wel in slaapstand


muppet

Aanbevolen berichten

Mijn synology nas wil niet in slaapstand maar zodra ik de netwerk stekker er uit trek dan gaat hij in slaapstand.

De nas zal wel door iets in het netwerk getriggerd worden en daardoor niet in slaapstand gaan weet iemand ook in welk log ik kan kijken.

Er is laatst ook een topic geweest over dit onderwerp maar dit kan ik niet terug vinden.

 

 

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat ligt er ook heel sterk aan welke applicaties je hebt geïnstalleerd. Als je bijvoorbeeld download station hebt geïnstalleerd gaat hij ook niet in slaapstand. Als je een vraag stelt over een synology moet je wel altijd aangeven welke het betreft en welke DSM er op staat. Mijn DSM 5 is niet meer te vergelijken met DSM 3 bijvoorbeeld. Nu denk ik te weten dat je er een hebt met 1 schijf. 

 

Zet al je extra geïnstalleerde applicaties uit en daarna weer 1 voor 1 aan en kijk waar het "lek" zit.

 

Als beginnend syno gebruiker kan ik je deze site aanraden voor erg veel bruikbare info:   http://mysynology.nl/  Deze website draait overigens helemaal op een synology

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb momenteel niks geinstaleerd want wilde eerst zien of ik hem in slaapstand kan krijgen.

Ik heb een synology nas 106 met sdm 4.2 er op draaien.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

het kan goed zijn dat al die extra's standaard al geinstalleerd zijn. Wat winwiz zegt, zet ze allemaal eens uit (sowieso een goed idee, wat je niet nodig hebt gewoon uitzetten), en kijk eens of hij dan wel in sleep gaat?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb via systeeminformatie en danservices alle services gestopt en toen de services die ik gebruik weer aangezet en nu gaat hij in slaapstand.

Ik zal het in de gaten houden hopelijk was dit het probleem.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...