Ga naar inhoud


Probleem met delen harde schijf


Donkeyman

Aanbevolen berichten

Een paar dagen geleden was het opeens niet meer mogelijk om de harde schijf van mijn Solo 2 te delen met de Solo.

Op de Solo 2 gebruik ik VTI 7.0 en op de Solo PLI 4.0.

 

Als ik de harde schijf oproep vanuit de Solo, dan bouwt de bestandenlijst zich veel langzamer op dan voorheen en als ik een opname selecteer, dan gaat het zandloperkringetje draaien en stopt niet meer. Vervolgens moet ik de Solo via de netstekker weer tot leven brengen.

 

Ik heb van alles geprobeerd in de instellingen zonder succes. Daarna heb ik VTI geflashed zonder resultaat, het was zelfs niet mogelijk de harddisk van de Solo te mounten. Ook interne cardsharing kreeg ik niet meer aan de praat.

 

Hierna heb ik opnieuw geflashed, nu weer naar PLI 4.0 en het mounten van de harddisk lukt weer, maar kan nog steeds geen opgenomen bestanden bekijken op de Solo. Ook het interne cardsharen lukt niet meer, hoewel ik de cccam.cfg bestanden op juiste wijze heb aangebracht volgens het recept van Jürgen.

 

In het netwerk zien de ontvangers elkaar, streamen van de Solo 2 naar de PC gaat prima. Als ik bestanden van de harde schijf benader met de pc, dan lukt het niet om ze weer te geven. Er is niets veranderd aan de Fritzbox en de netwerkinstellingen zien er normaal uit.

 

Langzamerhand begin ik te vermoeden dat de Solo 2 de oorzaak is van de narigheid. Hoe zou ik dit kunnen controleren en eventueel verhelpen?

 

 

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites


De solo2 zal zeker NIET de oorzaak van de narigheid zijn...!

Meestal is de oorzaak diegene die de machines ingericht heeft en bediend.

 

(ja of je het leuk vindt of niet, dat mag ook wel eens geschreven worden)

 

al het schrijfwerk ten spijt : HOE ZIJN beiden gemount?

want we weten nog steeds niets, behalve het vermoeden dat VTI 7.0 en OPENpli 4.0 (met updates voor NFS en CIFS ) geen combinatie is

 

ciao

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De harddisk van de Solo 2 is met Cifs gemount. Op de Solo heb ik dus ook VTI 7.0 geprobeerd, maar dat loste niets op.

Ik heb een image van VTI 7.0 zonder de nieuwste updates laten draaien, helaas ook zonder resultaat.

 

Ongetwijfeld zal ik zelf de oorzaak zijn van de ellende, maar zoek nu toch even een oplossing.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit staat er in mijn Solo bij etc/enigma2/automount:

 

 
 
<?xml version="1.0"?>

<mountmanager><cifs><mount><active>True</active><hdd_replacement>True</hdd_replacement><ip>192.168.178.46</ip><sharename>HarddiskVUSOLO2</sharename><sharedir>Harddisk</sharedir><options>rw</options><username>root</username><password/></mount></cifs>

</mountmanager>

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat moet ik trouwens met die image van de website? Ik heb alles al geupgrade naar de laatste versies.

Sorry, maar sommige dingen gaan me echt een beetje boven de pet. Alles werkte lekker, smartcard delen naar slaapkamer, opgenomen bestanden overal bekijken.

Nu dit weer...

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu dit weer...

 

Kijk, je gebruikt deze ontvangers naast het normale TV kijken ook om intern de smartkaart en de bestanden te sharen.

Niets mis mee maar er hoef maar een kleine wijziging op te treden, al dan niet door jouw zelf veroorzaakt, en de boel loopt vast.

 

Omdat wij en schijnbaar jijzelf ook niet weet wat er wellicht is gewijzigd zal je toch wel een aantal dingen moeten oplepelen zodat wij je misschien kunnen helpen.

 

Kun jij de HDD van de SOLO2 via FTP met DCC_E2 benaderen of kun je überhaupt met DCC_E2 op de SOLO2 inloggen?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

als je opnieuw flasht staat er geen password op root. Zet er eens een password in en gebruik de mount manager om de bestaande weg te gooien en een nieuwe mount te maken en deze keer vul je de username in en het bijbehorende password?

 

of beter nog, als je nas ook nfs support, maak die mount met nfs, dat scheelt gedonder met usernames en passwords?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

hij heeft wel gelijk, hoor

 

Donkeyman, ik heb net een update opgehaald en ben nu ook m'n Nas kwijt

de mount vertikt het

 

ik ga even kijken of ik een stap terug kan :mellow:

oh? ffies kijken hier ik heb ook net geupdate...

 

alle nfs mounts hier werken perfect vanaf de storage hiero.  Ook de nfs server op de duo2 die de interne harddisk shared naar mijn linux desktop en de Uno doet het nog prima hier.

 

heb jij ze ook gemount op basis van cifs dan Tonski?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonskidutch, vervelend voor jou, maar nu ben ik niet meer de enige met deze narigheid. Ik heb Dreambox Control Center binnengehaald, maar zie even niet hoe ik de harddisk kan benaderen.

Het is in ieder geval wel mogelijk met Filezilla.

aangepast door Donkeyman

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je opnieuw flasht staat er geen password op root. Zet er eens een password in en gebruik de mount manager om de bestaande weg te gooien en een nieuwe mount te maken en deze keer vul je de username in en het bijbehorende password?

 

of beter nog, als je nas ook nfs support, maak die mount met nfs, dat scheelt gedonder met usernames en passwords?

Wiz, tot nu toe heb ik geen passwords gebruikt, alleen gebruikersnaam "root" Welk password moet ik gebruiken? Gewoon hetzelfde op beide machines?

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

dat zeg ik. als jij een nieuw image flasht is het password van root leeg. Als jij er eerder een password in had staan en bij de mount manager dat oude password invult terwijl er op de root user geen password staat dan zou dat een reden kunnen zijn dat het niet werkt.

 

Als je er nooit een password op gezet hebt zou dat dus niet de reden kunnen zijn. Wellicht is er iets stuk door de kernel update die bij de update van vandaag zat. Tonski meldt ook dat zijn mounts weg zijn, en dat is op zich opmerkelijk.

 

check even in /etc/samba/smb.conf of je werkgroep nog wel correct is, anders kan je ook doen wat ik heb gedaan, op je box die de harddisk heeft installeer je de plugin nfs server, en dan ga je naar je box zonder harddisk en verwijder je de cifs share naar je box met harddisk, en browse je en klik je de nfs mount aan en klaar is donkeyman.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat zeg ik. als jij een nieuw image flasht is het password van root leeg. Als jij er eerder een password in had staan en bij de mount manager dat oude password invult terwijl er op de root user geen password staat dan zou dat een reden kunnen zijn dat het niet werkt.

 

Als je er nooit een password op gezet hebt zou dat dus niet de reden kunnen zijn. Wellicht is er iets stuk door de kernel update die bij de update van vandaag zat. Tonski meldt ook dat zijn mounts weg zijn, en dat is op zich opmerkelijk.

 

check even in /etc/samba/smb.conf of je werkgroep nog wel correct is, anders kan je ook doen wat ik heb gedaan, op je box die de harddisk heeft installeer je de plugin nfs server, en dan ga je naar je box zonder harddisk en verwijder je de cifs share naar je box met harddisk, en browse je en klik je de nfs mount aan en klaar is donkeyman.

Wiz, dank voor je advies, maar het wil hier nog steeds niet lukken. Ik heb hier de NFS server aangezet, usernames en wachtwoorden aangemaakt. Nog steeds wil het delen van bestanden en smartcard niet lukken. Morgen gaan we op reis naar Zuid-Frankrijk en ik hoop mijn frustraties daar weg te spoelen met een of andere lekkere chateau. Ik houd jullie op de hoogte van mijn zoektocht naar de oplossing van dit vage probleem.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...