Ga naar inhoud


Fox sport 2 international (fs2i) open op linux ontvangers?


ahendriks

Aanbevolen berichten

Ja, en die groten, die bvb 500 klanten hebben, zal je me niet wijsmaken, dat die min 125 full abonnementen in hun server staan heeft.

Het zijn de mensen die intern hun kaart delen, die het zwaarst getroffen worden. (laat hierbij erbuiten terecht of niet).

En misschien jan met de pet die zijn overgebuur laat mee zien.

Inderdaad laatste diefstal. Maar eerste, konden ze vermijden als ze al heel lang geleden een server systeem hadden ontwikkeld, 1 master ontvanger met kaart en X aantal tuners met een hd, en andere legale mogelijkheden. en dan de slave's via dlna,of eender wat laten zien, naar bvb max 4 tv.

Nu ceesv ietsjes verder ga, ga ik dit ook eens doen, en vragen of filmnet en multichoice in belgie failliet zijn gegaan, omdat er ten tijde op de kabel meer piraatbakjes stonden dan officiële, of niet? Je moet dan horen van een controleur van de kabel destijds, dat ze deze als eindwerk lieten maken op school, en er niks tegen ondernamen intussen kleine 28 jaar geleden. Mijn neef, die werkte bij philips, hadden allemaal zo'n zwart bakje staan.

Maar het kan 2 kanten opgaan:

1. FS2I, zal het contract verbreken, omdat M7 zijn voorwaarden niet kan nakomen, en dus niet meer beschikbaar zijn (+ eventuele schadevergoeding en boete's als die in het contract opgenomen zijn).

2. M7 zal een tandje bijsteken eens het gemeengoed is als fs2i te zien is met die ontvangers.

En buiten hier lezen, denk ik ook wel dat die spionnen hebben (als ik dat zo mag formuleren) en wel hier en daar een lijntje gaan huren. Werkt het, dan wordt M7 met de neus op de feiten gedrukt met, wat ga je er aan doen?

En wie weet, huurt die lui die deze codering maakt aanscherpt e.d., ook geen mensen, om te gaan zoeken achter beveiligingslekken.

Ik vraag me af, of dit nu nog gebeurd, maar de ene groep ging via de maffia andere systemen blootleggen, om die te treffen, en omdat ze dan waardeloos waren, deze overnemen, en verder doen met hun codering.

En zijn die ontwikkelaars al zo heilig, en lekken ze soms ook niet? zijn ook maar mensen.

sorry voor de gedeeltelijke vergaande top offic gedeelte.

  • Like 1

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


De provider is niet verantwoordelijk voor de beveiliging van de content. In ons geval is dat Fa. Kudelski

 

De M7 groep legt het probleem gewoon neer bij Kudelski en zegt: die extra protection is geen cent waard: fixen!

En er zullen wel additionele contracten zijn tussen M7 en Kudelski: als een beveiliging het slechts een jaar houdt dan kost het je de helft van de som geld die je normaliter van ons ontvangt, houdt het 2 jaar dan krijg je de centen. 5 jaar geen kaartwissel nodig: bonusje verdiend!

 

Net zo goed zal die Murdoch met zijn voetbalrechten flink zeuren bij M7 dat ze lek zijn en ze een deadline stellen om het te fixen.

 

Per saldo hoeft het "even" open zijn van een kanaal niet slecht te zijn. Ideaal om mensen kennis te laten nemen van zulke kanalen. Als ze dan na 2 maanden weer potdicht zitten zal menigeen officieel abonneren.

Hoewel het overgrote gros hier vreselijke jankerds zijn zal menigeen genoeg centen hebben liggen om abonnement naar keuze af te nemen. Alleen waarom zou je filmpakket afnemen als je maar incidenteel een filmpje zult kijken? Waarom zou je sport pakket afnemen als je geen voetbalfanaat bent? Ik ben er van overtuigd dat er velen slechts "incidenteel" wensen te kijken en dan is dat die paar tientjes per maand echt niet waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder de boeven de hand boven het hoofd te willen houden...

 

 

Hetgeen bij mij de vraag opwerpt wie je met de boeven bedoelt. De criminelen van Murdoch's Fox zoals die in Engeland voor de rechter staan en in Amerika het volk tot griezelig oorlogsniveau ophitsen, de boeven van CanalDigitaal die hoewel ze maar liefst 21 Tv zenders waarvan twee HD plus 18 radio zenders op één enkele transponder van een niet erg courante satelliet weten te poten en dan nog doen alsof ze zonder de staatssteun voor 3 publieke zenders absoluut niet rond kunnen komen of die paar zielepootjes die kennelijk iets onbedoeld kunnen zien door het pure toeval dat hun ontvanger in staat is een hiaat in CD's codering tegen te komen...

aangepast door paulvr

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het valt me op dat - ook sommigen hierboven - nog steeds naarstig op zoek zijn naar drogredenen die illegaal kijken zouden moeten rechtvaardigen.

Dus a la "Als de winkelprijzen mij te duur zijn, mag ik stelen."

 

Het spijt me maar deze simplistische benadering gaat aan alle kanten mank. In de normale wereld wordt aan winkels geen monopoliepositie gegeven. Iedereen die via satelliet naar het Nederlandse aanbod wil kijken moet en zal met canalDigitaal in zee gaan. Geeft dat een recht tot "stelen"?  Nee. Maar in de echte wereld is het wel zo dat bedrijven met een monopoliepositie juist om die reden strict worden gecontroleerd door onze overheid opdat ze geen misbruik van die positie kunnen maken. Daar laat onze overheid het totaal afweten zodat CD het kan presteren, ik zei het al vaker, om mensen die om wat voor reden dan ook uitsluitend Nederlandstalige programma's kunnen of willen zien c.q. begrijpen een enorme vloed buitenlandse, vooral Amerikaanse zenders door de maag te splitsen tegen een extreem fors verhoogd tarief als ze gewoon naar Holland Doc, Humor TV of NPO Best willen kijken om de geëlimineerde NPO Cultura nog maar niet eens te spreken. We hebben vanavond nog bij Pauw kunnen vernemen dat 1 op de 9 volwassenen in Nederland laag geletterd is, d.w.z zeer zeker de ondertitels onder al die buitenlandse programma's voor zover ze aanwezig zijn niet kunnen lezen. Een organisatie die niet alle met ons eigen belastinggeld gefinancierde zenders in een basispakket doorgeeft maakt gewoon misbruik van een totaal falend overheidsbeleid.

 

Dat mensen die boevenpraktijken waar ze kunnen met gelijke munt proberen terug te betalen vind ik minimaal begrijpelijk. Bovendien is diefstal niet aan de orde omdat de wettelijke omschrijving daarvan inhoudt dat je je iets toe-eigent dat aan een ander toebehoort en dus die ander dat door jouw toedoen niet langer bezit. Je kunt hooguit spreken van het ontduiken van een abonnements- of lidmaatschapsbetaling om iets te mogen zien en dat is echt een heel ander verhaal. Daarbij komt dat men als tegenargument kunt stellen dat je je handeltje dan maar beter had moeten beschermen. Het gluren bij de buren is in principe strafbaar maar als die buren zo dom zijn hun overgordijnen niet of onvoldoende dicht te trekken dan hebben ze niet zo heel veel kans bij de rechter.

aangepast door paulvr

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je vriendelijke reaktie Eduard ;)

 

En aktiviteiten heb ik niet, je slaat de plank finaal mis.

Mijn reactie werd teweeggebracht door je opmerking dat eerlijke mensen niet bestaan. Het woord hypocriet viel.

Daar sloeg jij de plank even mis, vind ik. Je kunt niet zomaar met een specifiek vermoeden (Die ik wel kan volgen, maar toch.) anderen schuldig verklaren.

Maar wie de schoen past, trekke hem aan. De meesten zullen wellicht ooit wel eens stiekem iets gedaan hebben wat niet mag of mocht. 

Maar concreet kan dat niet tot de conclusie leiden dat iedereen wel eens (bewust) illegaal heeft gedownload. 

Ik heb een witte module, en die zapt ook nog eens top in de Linux ontvanger. Zolang de ontvanger daarmee functioneert, is daarmee voor mij het probleem opgelost.      

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat mensen die boevenpraktijken waar ze kunnen met gelijke munt proberen terug te betalen vind ik minimaal begrijpelijk. Bovendien is diefstal niet aan de orde omdat de wettelijke omschrijving daarvan inhoudt dat je je iets toe-eigent dat aan een ander toebehoort en dus die ander dat door jouw toedoen niet langer bezit. Je kunt hooguit spreken van het ontduiken van een abonnements- of lidmaatschapsbetaling om iets te mogen zien en dat is echt een heel ander verhaal. Daarbij komt dat men als tegenargument kunt stellen dat je je handeltje dan maar beter had moeten beschermen. Het gluren bij de buren is in principe strafbaar maar als die buren zo dom zijn hun overgordijnen niet of onvoldoende dicht te trekken dan hebben ze niet zo heel veel kans bij de rechter.

Tja, we komen nu terecht in een emotionele discussie. "Boevenpraktijken".  Daar zal een rechter een uitspraak over moeten doen. Evenals over het feit, dat de overheid wellicht nalatig is bij toezicht op een monopolie. Maar de rechter zal dat ook eerst moeten uitspreken dat CDS inderdaad een monopoliepositie heeft. Dat blijft nu allemaal een beetje hangen.

Dat in dit opzicht CDS tot nu toe nog niet voor de rechter is verschenen of op andere wijze teruggefloten, zal velen frustreren. Maar vervolgens zelf gaan beslissen en "met gelijke munt terugbetalen", lijkt me niet de weg. Ook niet de kant waarin we met deze maatschappij op willen. 

 

Maar ik meende, dat op Europees niveau al wel wordt gewerkt aan de buitensporige gevolgen van "rechtenkwesties". Duurt alleen allemaal weer zo lang.

 

Maar jouw tegenargument hierboven is eveneens kort-door-de-bocht. Als die buren er van alles aan doen om te voorkomen dat jij gluurt en je zoekt steeds a manier om toch te kunnen blijven gluren, zal de rechter jou waarschijnlijk niet in het gelijk stellen en de buren "dom" verklaren. We hebben regelmatig een nieuwe module. Codering wordt aangescherpt. Als je dan toch probeert te blijven "gluren", gaat het toch echt om jouw eigen gluurpogingen. ;)  

 

En of het nu diefstal heet of ontduiking doet aan de principiële discussie niet af of je ergens recht op hebt. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb je ongetwijfeld een punt. Maar wat mij steeds weer zo enorm stoort is de automatische hondstrouwheid die sommige mensen hebben aan deze multnational die er alles aan doet om mensen tot op het bot uit te kleden en dan bovendien nog tot de immorele belasting-ontwijkers horen om maar alsjeblieft zo weinig mogelijk aan de maatschappij bij te dragen.

 

Als je ziet wat hun taktiek is, uitwijken naar een satelliet die hoogstwaarschijnlijk veel goedkoper is dan de rest omdat er verder geen enkel land op opereert dat in een voor ons verstaanbare taal uitzendt om zodoende extra kosten voor de gebruiker te veroorzaken, transponders die wel tot 20 kanalen kunnen bevatten en dan vreselijk zielig doen over het moeten doorgeven van drie publieke kanalen zonder welke hun eigen aanbod voor het merendeel van hun abonnees niet langer acceptabel zou zijn dus iets wat ze ook zonder er iets voor te krijgen zonder enige twijfel zouden blijven doorgeven indien ze voor de keuze stonden dit gratis of helemaal niet te doen.

 

Ik vind de mensen die al dit soort praktijken met de mantel der liefde bedekken willen onbegrijpelijk tenzij ze misschien aandeelhouders in die club zijn. Voor mij is elk middel recht om die lieden op elke denkbare manier te ontwijken waarbij ik wel eerlijk toegeef daar zelf ook een abonnement op te hebben dus niet tot die ontwijkers te behoren. Maar ik vind het een smerige en uitermate klantonvriendelijke organisatie die op geen enkele manier onze solidariteit verdient. Ik verwijt het onze lakse multinationals-lievende overheid dat ze niet allang paal en perk aan hun praktijken heeft willen stellen.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die bovengenoemde normvervaging is natuurlijk helemaal levensgroot aanwezig bij de grote commerciële instellingen, en inclusief de politiek. Je hebt helemaal gelijk. 

 

Maar toch wil ik graag vasthouden aan het principe: Begin bij jezelf als je de wereld wilt verbeteren. Dan hou je ook het recht naar anderen te wijzen.

Niet andersom: eerst wijzen naar anderen om je eigen foutief handelen te rechtvaardigen. Dat is een dodelijke richting.

 

Het feit dat ik een witte module heb aangeschaft, wil allerminst zeggen dat ik mij niet erger aan graaiers die denken dat alleen zij rechten hebben en alle anderen plichten.

 

Ik zit met smart zit te wachten op de Europese maatregelen die het hele systeem van rechten en coderen reguleert en aan banden legt. Dat proces is gaande, maar duurt mij te lang. Maar het is misschien ook wel naïef van mij te denken dat rechten/coderingsproblemen zomaar even met een paar richtlijnen geregeld kunnen worden in een wereld vol advocaten en geldwolven op het vinkentouw.

 

En de problematiek moet natuurlijk ook Europees-intern geregeld worden. Dan ook krijg je concurrentie tussen sat-providers op Europees niveau, en zou een "buitenlandse" provider een Nederlands pakket kunnen gaan aanbieden.

Misschien dat allerlei coderingen dan ook een paar Europese standaarden krijgen. Net als met de mini-usb's voor de smartphones.

Hopelijk blijven de modules wel bestaan. Want anders raken we Europees onze vrije hardwarekeuze ook nog kwijt!

Hopelijk wordt de witte module niet de laatste, zo gezien.

 

(Maar vergis je niet in 1 ding: pakketten met zenders die je nooit bekijkt, blijf je houden. In de hobbywinkel loop je vaak ook met een multiverpakking de deur uit terwijl je er slechts 1 van nodig hebt. De rest kwak je weer ongebruikt in een hoek van je hobbyruimte. )

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat vraagt niemand van jou

fijn dat jij zoveel eerlijke mensen kent

die hun neus ophalen voor dit soort zaken

maar het is wel aan de orde van de dag

anders  waren we hier niet aan bezig geweest

blijf jij nou maar gewoon eerlijk en zoals je zelf zegt  bij je m7 box met je witte module

dan wens ik jou veel kijk plezier

en dan is er voor jou toch niets aan de hand

dan hoor jij bij de meerderheid zoals jij zegt

ik wacht wel af waar het heen gaat

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die bovengenoemde normvervaging is natuurlijk helemaal levensgroot aanwezig bij de grote commerciële instellingen, en inclusief de politiek. Je hebt helemaal gelijk. 

 

Maar toch wil ik graag vasthouden aan het principe: Begin bij jezelf als je de wereld wilt verbeteren. Dan hou je ook het recht naar anderen te wijzen.

Niet andersom: eerst wijzen naar anderen om je eigen foutief handelen te rechtvaardigen. Dat is een dodelijke richting.

 

Het feit dat ik een witte module heb aangeschaft, wil allerminst zeggen dat ik mij niet erger aan graaiers die denken dat alleen zij rechten hebben en alle anderen plichten.

 

Ik zit met smart zit te wachten op de Europese maatregelen die het hele systeem van rechten en coderen reguleert en aan banden legt. Dat proces is gaande, maar duurt mij te lang. Maar het is misschien ook wel naïef van mij te denken dat rechten/coderingsproblemen zomaar even met een paar richtlijnen geregeld kunnen worden in een wereld vol advocaten en geldwolven op het vinkentouw.

 

En de problematiek moet natuurlijk ook Europees-intern geregeld worden. Dan ook krijg je concurrentie tussen sat-providers op Europees niveau, en zou een "buitenlandse" provider een Nederlands pakket kunnen gaan aanbieden.

Misschien dat allerlei coderingen dan ook een paar Europese standaarden krijgen. Net als met de mini-usb's voor de smartphones.

Hopelijk blijven de modules wel bestaan. Want anders raken we Europees onze vrije hardwarekeuze ook nog kwijt!

Hopelijk wordt de witte module niet de laatste, zo gezien.

 

(Maar vergis je niet in 1 ding: pakketten met zenders die je nooit bekijkt, blijf je houden. In de hobbywinkel loop je vaak ook met een multiverpakking de deur uit terwijl je er slechts 1 van nodig hebt. De rest kwak je weer ongebruikt in een hoek van je hobbyruimte. )

 

Ik wil ingaan op het eerste en op het laatste. wat het eerste betreft: tussen mensen onderling ben ik het helemaal met je eens: verbeter de wereld en begin bij jezelf is een prima principe. Helaas heeft onze wereld ons zeker in de laatste decennia geleerd dan multinationals, banken en vergelijkbare instellingen geen greintje moraliteit kennen. Jouw bereidwilligheid om "eerlijk" te zijn zien zij slechts als een manier om je nog erger te grazen te nemen. Moraliteit ten aanzien van organisaties die zelf geen greintje moraliteit aan de dag leggen is pure dwaasheid.

 

Wat het laatste betreft, onze eigen Nederlandse taal is niet wat je noemt een niche, een onbeduidend stukje bijzaak, zeker niet als het dan ook nog om programma's gaat waaraan we allemaal gedwongen worden om aan mee te betalen. Daar heeft de overheid een primaire taak om ervoor te zorgen dat het ofwel zonder verdere kosten wordt aangeboden, danwel dat er geen misbruik van wordt gemaakt door clubjes als CD die dan ook mensen zonder kennis van buitenlandse talen een heel groot pakket van die rotzooi op te dringen als eis om gewoon naar zenders van eigen bodem en in eigen taal te mogen kijken. Dat heeft NIETS te maken met jouw stelling. Ik zou het ermee eens zijn als het zou gaan om bijvoorbeeld het niet willen betalen voor RTL en SBS met hun reclamezooi. Ik kijk er absoluut nooit naar maar erken zonder meer dat ik ervoor in een basispakket moet meebetalen, het zijn nu eenmaal Nederlandse en Nederlandstalige zenders ook al heb ik er geen behoefte aan. Maar dat kun en mag je niet op één lijn stellen met het mensen verplichten om voor een enorme zwik buitenlandse meuk te moeten gaan betalen als voorwaarde om programma's van eigen bodem in eigen taal te mogen zien. Die misstand bestaat in geen enkel ander land!

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil ingaan op het eerste en op het laatste. wat het eerste betreft: tussen mensen onderling ben ik het helemaal met je eens: verbeter de wereld en begin bij jezelf is een prima principe. Helaas heeft onze wereld ons zeker in de laatste decennia geleerd dan multinationals, banken en vergelijkbare instellingen geen greintje moraliteit kennen. Jouw bereidwilligheid om "eerlijk" te zijn zien zij slechts als een manier om je nog erger te grazen te nemen. Moraliteit ten aanzien van organisaties die zelf geen greintje moraliteit aan de dag leggen is pure dwaasheid.

 

Als je bereid bent een in jouw ogen oneerlijk spel mee te spelen, verspeel je je recht er kritiek op te hebben.

 

CDS is m.i. al tegen de grenzen van haar mogelijkheden te coderen aangelopen in haar marktgebied. Bij de volgende stap zijn er geen winnaars meer. Ik voel er daarom niet voor de FSI2 codering nog eens uit te dagen puur omdat er enkelingen zijn die nog 1 rondje snel verdienen willen spelen. De eerlijke kaartenbezitter moet steeds weer dokken. 

 

De enige doorbreking van dit spel kan komen van de EU. Dan weet Murdoch gelijk ook welke regels er voor het Europese speelveld zijn. Dat zou ik erg fijn vinden. Ik vind Sky namelijk potentieel een grotere bedreiging voor onze Linux sat tv dan CDS.  

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je bereid bent een in jouw ogen oneerlijk spel mee te spelen, verspeel je je recht er kritiek op te hebben.

 

CDS is m.i. al tegen de grenzen van haar mogelijkheden te coderen aangelopen in haar marktgebied. Bij de volgende stap zijn er geen winnaars meer. Ik voel er daarom niet voor de FSI2 codering nog eens uit te dagen puur omdat er enkelingen zijn die nog 1 rondje snel verdienen willen spelen. De eerlijke kaartenbezitter moet steeds weer dokken. 

 

De enige doorbreking van dit spel kan komen van de EU. Dan weet Murdoch gelijk ook welke regels er voor het Europese speelveld zijn. Dat zou ik erg fijn vinden. Ik vind Sky namelijk potentieel een grotere bedreiging voor onze Linux sat tv dan CDS.  

 

Civil disobediance as a right to self defense.  Een principe dat ik al drie-en-veertig geleden in de VS leerde, beste vriend.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Civil disobediance as a right to self defense.  Een principe dat ik al drie-en-veertig geleden in de VS leerde, beste vriend.

En dus ben je blij dat je daar niet woont, toch? ;)

Denk de geweldsspiralen daar wel laten zien, dat de route tit-for-tat ook "niet veel" oplevert.

Tel je zegeningen. En probeer trends om te buigen. CDS stoot zijn neus echt wel vroeg of laat. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dus ben je blij dat je daar niet woont, toch? ;)

Denk de geweldsspiralen daar wel laten zien, dat de route tit-for-tat ook "niet veel" oplevert.

Tel je zegeningen. En probeer trends om te buigen. CDS stoot zijn neus echt wel vroeg of laat. 

 

Ik heb er jaren gewoond, mijn vriend. Mijn vrouw is Californische van geboorte. En nee, ik gooi geen kind met het badwater weg. Betracht alles en behoudt het goede. Met geweld heeft dit absoluut NIETS te maken, ik ben een overtuigd pacifist in hart en nieren, altijd PSP stemmer geweest zolang deze partij bestond en ik stemmen mocht. Als je met een kaartje smokkelen met geweld gelijk stelt dan ben je - pardon le mot - wel een heel eind van de pot gerukt.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je met een kaartje smokkelen met geweld gelijk stelt dan ben je - pardon le mot - wel een heel eind van de pot gerukt.

Toch weer een beetje een zwart-wit reactie.

Elders in dit forum is ook al door menige poster gesteld, dat je van CDS van alles (terecht) mag vinden, maar dat het erger kan.

Voor mij was Duitsland altijd de plek van vrije hardwarekeuze. Daar is - sinds Sky - niet veel van over. Ik vind in no time vrijwel niets meer van mijn gading in de Duitse electronicazaken. 

Duitsland, van oorsprong HET land van de Dreambox, andere mooie (Linux) sat ontvangers en de FTA. 

 

Uk, Italië. Sky. Idem dito.Frankrijk, Spanje. Niks vrije hardware. Of je moet  via internet nog een los adres vinden.

 

We moeten vooral blijven mopperen op en ons verzetten tegen de codering, pakketten en prijzen van CDS. Dan krijgen we vanzelf de deksel op onze neus.

Voorbeelden zat in de landen om ons heen.  (Waar ook de PO FTA/FTV niet gratis is.)

 

Hier in de buurt zitten nog maar twee satboeren met wat vrije hardware.  En ze zijn ook niet meer zo groot als toen.

Wat was dat een paar jaar geleden nog anders.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...