Ga naar inhoud


Fox sport 2 international (fs2i) open op linux ontvangers?


ahendriks

Aanbevolen berichten

Ik deel je zorgen absoluut niet. Weet je waarom? In ons land is het bezit van flatscreens met een ingebouwd CI slot groot en nog steeds enorm groeiend. Ook de veeleisendheid van de Nederlandse consument is steeds groter geworden. Jij en ik zullen de goede kanten zien aan het hebben van een aparte sat ontvanger maar ik ken legio mensen om me heen die "zo'n lelijk extra ding" absoluut niet willen hebben als ze al gewend zijn aan een cardslot in hun flatscreen. En dan heb ik het nog niet eens over mensen als mijn echtgenote die helemaal geen sjoege heeft van dit soort dingen en vindt dat één enkele TV-afstandsbediening alleen al lastig genoeg is om onder controle te houden.

 

Het moment dat CD een eigen ontvanger vereist is het moment dat ze weer een aanzienlijk percentage van hun abonnees zullen verliezen. Ik denk echt niet dat ze daarop zitten te wachten. Bovendien, je moet niet vergeten dat wij hobbyisten zijn die tegen andere hobbyisten over een forum met elkaar kletsen. De doorsnee consument kent hooguit vagelijk iemand op zijn werk waar hij over zoiets misschien van mening kan wisselen. Heeft geen tijd en wil geen tijd nemen om zich in de materie te verdiepen, wil alleen maar het door hem of haar gewenste zenderarsenaaltje zien. Ik wil wedden dat dingen als CS een gegeven in de marge is, iets waar minstens 90% van hun abonnees geen weet van heeft en ook geen weg toe kent. En als ze die al zouden kennen dat veel te veel gesodemieter vindt voor die paar tientjes in de maand. We zitten onszelf veel belangrijker te maken dan we zijn.

 

PS: door het gezeik met CD overweeg ik al lang om ofwel voor het veel goedkopere Digitenne te kiezen zolang ik toch nog geen HD flatscreen maar een gewone breedbeeld glasbak in de huiskamer heb staan, of net als onze dochters op een kabelaanbieder over te stappen die voor eenzelfde geldbedrag meer zenders (incl. HD) waaronder soms netten die je via satelliet niet eens kunt zien binnenhalen om dan gewoon naast mijn sat ontvanger ter beschikking te hebben. Dan nooit meer uitval door regen of zware bewolking en een gratis serviceboer mocht de handel buiten onze schuld toch ineens niet meer werken. Gemakkelijk als ik weer eens in Roemenië zit en mijn vrouw hier in Holland ineens geen beeld meer heeft omdat er iets met de schotel mis is! CD leeft bij de gratie van hun (zeer beperkte) diensten en als die en minder voorstellen en net zo duur zijn dan hebben ze voor mij sowieso geen bestaansrecht meer. Maakt het me ook geen lor uit als ze verdwijnen, of dat nu letterlijk is of door een extra kastje te vereisen dat per definitie onwelkom is.

 

Enne... ik wil niet flauw zijn maar vanwaar die ophemeling van Dreamboxen? Laten we elkaar niet voor de gek houden, als die dingen geen CS mogelijk hadden gemaakt hadden ze die krengen voor zulke hoge prijzen aan de straatstenen niet kwijt gekund. Ik vind het nogal hypocriet om enerzijds te fulmineren tegen verschijnselen als CS en dan tegelijkertijd dingen als Dreamboxen zo op te hemelen. Ik ben nota bene degene die steeds heeft lopen roepen "jongens we zijn een SATELLIET-hobbyclub en geen abonnee-tv verzamelaarsvereniging. Mijn insteek is juist altijd geweest om te zoeken naar een zo gevoelig en selectief mogelijke ontvanger en installatie waarmee ook de zwakste zendertjes nog optimaal ontvangen kunnen worden. Toevallig heb ik vanmiddag nog op het dak een forse verbetering aan mijn opstelling kunnen realiseren.

 

En ja, ik geef eerlijk toe dat de attractie van dr. HD ontvangers is dat ze niet alleen supergevoelig zijn maar ook het inbrengen van keys mogelijk maken. Maar daar wordt ook vaak onnodig hysterisch mee omgegaan, soms volslagen onterecht, omdat ik tot tweemaal toe in emails keys kreeg toegezonden van omroepen die BISS gebruiken als codering. Als die makkers je zelf zoiets toesturen en dan gaan je collega hobbyisten je ervan betichten dat je iets illegaals zou willen of doen dan is dat op zijn zachtst gezegd straalbezopen. En als het illegaal is om die keys in zo'n toestel te kunnen stoppen, waarom is het dan niet illegaal om zo'n ontvanger hier op de markt te brengen?

aangepast door paulvr

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Civil disobediance as a right to self defense.  Een principe dat ik al drie-en-veertig geleden in de VS leerde, beste vriend.

 

 

Dit zegt de Nederlandse wetgever:

 

Artikel 326c
  • 1. Hij die, met het oogmerk daarvoor niet volledig te betalen, door een technische ingreep of met behulp van valse signalen, gebruik maakt van een dienst die via telecommunicatie aan het publiek wordt aangeboden, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie.

  • 2. Met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie wordt gestraft hij die opzettelijk een voorwerp dat kennelijk is bestemd, of gegevens die kennelijk zijn bestemd, tot het plegen van het misdrijf, bedoeld in het eerste lid,

    • a. openlijk ter verspreiding aanbiedt;

    • b. ter verspreiding of met het oog op de invoer in Nederland voorhanden heeft of

    • c. uit winstbejag vervaardigt of bewaart.

  • 3. Hij die van het plegen van misdrijven als bedoeld in het tweede lid, zijn beroep maakt of het plegen van deze misdrijven als bedrijf uitoefent wordt gestraft hetzij met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren en geldboete van de vijfde categorie, hetzij met één van deze straffen.

http://wetten.overheid.nl/BWBR0001854/TweedeBoek/TitelXXV/Artikel326c/geldigheidsdatum_29-09-2014

 

 

Zo maar wat leesvoer over deze materie.http://rechtenforum.nl/files/Auteursrechten_en_Cardsharing.pdf

 

En voor België:  http://economie.fgov.be/nl/binaries/Jaarverslag_2011_E7_tcm325-192817.pdf  Zie blz. 126.

 

 

Een betaal TV dienst afnemen via een "alternatief" kanaal kan jaren goed gaan, maar op een dag kan er zo maar aangebeld worden waarna je de rekening gepresenteerd zou kunnen krijgen, iets wat in onze buurlanden een reële mogelijkheid is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom hoor je er dan niets van ?

ja jaren geleden wel maar nu is het aardig stil.

ze hebben nu al agenten tekort

denk niet dat ze elke deur langs gaan om te vragen of aub binnen mogen kijken hoe jij tv kijkt

dit heeft voor oom agent  geen voorrang op andere zaken

moeten ze ook nog wat in de hand hebben om binnen te komen rechterlijk gezien dan

 

zie dit nog niet gebeuren

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom hoor je er dan niets van ?

ja jaren geleden wel maar nu is het aardig stil.

Jaar geleden was deze.

 

http://tweakers.net/nieuws/92969/politie-arresteert-bij-invallen-7-personen-wegens-runnen-cardsharing-netwerk.html

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

18 maanden onvoorwaardelijk voor al het bewezen verklaarde met aftrek van voorarrest.

Alleen hoeveel daarvan voor 326c is wordt niet duidelijk.

 

Dit was dus slechts een "provider" met "maar"150 klanten......

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

 

Alleen hoeveel daarvan voor 326c is wordt niet duidelijk.

 

 

Zoals ik al stelde.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 18 maanden is een totaalvonnis voor heel wat vergrijpen bij elkaar, zoals cardsharing, vervalsen van id-bewijzen en wapenbezit.

Bij cardsharing horen kennelijk een aantal flankerende activiteiten... :D  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zegt de Nederlandse wetgever:

 

Artikel 326c
  • 1. Hij die, met het oogmerk daarvoor niet volledig te betalen, door een technische ingreep of met behulp van valse signalen, gebruik maakt van een dienst die via telecommunicatie aan het publiek wordt aangeboden, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie.

  • 2. Met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie wordt gestraft hij die opzettelijk een voorwerp dat kennelijk is bestemd, of gegevens die kennelijk zijn bestemd, tot het plegen van het misdrijf, bedoeld in het eerste lid,

    • a. openlijk ter verspreiding aanbiedt;

    • b. ter verspreiding of met het oog op de invoer in Nederland voorhanden heeft of

    • c. uit winstbejag vervaardigt of bewaart.

  • 3. Hij die van het plegen van misdrijven als bedoeld in het tweede lid, zijn beroep maakt of het plegen van deze misdrijven als bedrijf uitoefent wordt gestraft hetzij met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren en geldboete van de vijfde categorie, hetzij met één van deze straffen.

http://wetten.overheid.nl/BWBR0001854/TweedeBoek/TitelXXV/Artikel326c/geldigheidsdatum_29-09-2014

 

 

Zo maar wat leesvoer over deze materie.http://rechtenforum.nl/files/Auteursrechten_en_Cardsharing.pdf

 

En voor België:  http://economie.fgov.be/nl/binaries/Jaarverslag_2011_E7_tcm325-192817.pdf  Zie blz. 126.

 

 

Een betaal TV dienst afnemen via een "alternatief" kanaal kan jaren goed gaan, maar op een dag kan er zo maar aangebeld worden waarna je de rekening gepresenteerd zou kunnen krijgen, iets wat in onze buurlanden een reële mogelijkheid is.

 

Tja, dat klinkt allemaal heel mooi en inderdaad, als iemand een "voorwerp" daar specifiek voor "op voorraad" heeft dan zou dat toegepast kunnen worden. Maar dan is feitelijk iedereen die een Linux ontvanger bezit strafbaar en iedereen die een Maxplus, Clarke tech, Dr. HD en nog veel meer apparaten die softcamkeys bevatten of kunnen bevatten bezit eveneens strafbaar want dat zijn dan die bewuste "voorwerpen" waarmee een dergelijk "misbruik" gepleegd kan worden.

 

Maar daar zit dan ook meteen het verneukeratieve: dat een toestel bepaalde eigenschappen heeft wil nog helemaal niet zeggen dat de doorsnee gebruiker daar gebruik van maakt of zelfs weet van heeft. Dat maakt zo'n wet een totale "ernaast-schieter". Het enige voorwerp dat met heel veel moeite onder zo'n omschrijving gebracht zou kunnen worden zou de server van een cardsharing verkoper kunnen zijn hoewel je zelfs daarvan kunt zeggen dat het niet een voorwerp is dat "kennelijk bestemd is voor" maar veelmeer een voorwerp dat vele gebruiksmogelijkheden kent maar dat in dit geval is gebruikt voor het plegen van een strafbaar feit. En dat is dus een heel ander verhaal.

 

Over de strafbaarheid van deze vorm van doorgifte hoeven we geen discussie te voeren, je hebt het met dit stukje wetgeving voldoende bewezen. Netjes. Maar wat mij permanent dwarszit is de volstrekt onzinnige uitbreiding die allerlei satclubs in binnen- en buitenland geven aan dit soort wetgeving. Om heel concreet te zijn: ik kreeg geruime tijd geleden door een van de zenders die op de Yamal satelliet (C-band, 49 graden Oost) heel netjes hun BISS keys toegezonden, ze vonden het prima en leuk dat ik hun zender hier in Nederland kon ontvangen. Tja, als de rechthebbende je zelf die keys toestuurt dan kun je moeilijk met droge ogen beweren dat je die niet zou mogen gebruiken.

 

Maar moet je eens kijken wat voor gesodemieter je krijgt als je wat collega's via een forum probeert te vragen hoe je in het BISS menu kan komen van een bepaalde ontvanger die ik toen gebruikte! Mensen die het kennelijk op zich nemen om volstrekt legale vragen ook in het illegale te trekken hoewel dat volslagen absurd is. Temeer omdat die BISS codes primair in Rusland gebruikt worden en niemand het in zijn hoofd zou halen om iemand in Nederland te gaan vervolgen zelfs al kan hij bewijzen dat hij op legale wijze aan die keys kwam.

 

Sterker nog, ik heb me laten vertellen dat een aantal van de Rossija 1 stations die die codering gebruikt niet eens abonneekaarten hebben of rondsturen maar gewoon die codes doorgeven aan  de mensen die hun uitzendingen willen kunnen zien. Dat is waarschijnlijk de hoofdreden waarom de verkoop van ontvangers als die van Openbox, Octagon en Dr.HD in eerste lijn op Rusland zijn gericht. Daar is helemaal niets illegaals aan. En sterker nog, ik heb intussen kennis gemaakt met een ontvanger die geheel ongevraagd zelf de BISS code staat op te zoeken en die dan opslaat als je op zo'n gecodeerde zender afstemt. Een toevalsontdekking want ik wist helemaal niet eens dat dat ding dat kon. Ik kan me niet eens voorstellen dat de Hermandad daar met succes mensen voor uit hun huis zou kunnen gaan slepen. En helemaal niet dat ze een satclub lastig zou kunnen vallen. Ik zei het al eerder, er moet een duidelijke opzet zijn om een specifieke inbreuk om iemand's rechten te maken. Dat zou je bijvoorbeeld doen als je de keys van een bepaalde aanbieder zou publiceren. Maar nooit door een verhaaltje te schrijven over aspecten van een ontvanger die je zo, zonder het te modificeren, in de winkel koopt. Als je dan tot een strafbaarheidsconstructie zou willen komen dan zijn niet de kopers maar hooguit de verkopers degenen die aan de bak zouden komen wegens het ter beschikking stellen van materiaal dat kennelijk bedoeld is om.... 

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat dacht je van bv mijn toevoegingen aan oscam. Dat is een vorm van openbaring en oscam kan in potentie misbruikt worden om commerciele wan sharing te doen. Dan ben ik ook strafbaar volgens lid 2a.

Maar ik niet alleen ook alle image teams want een softcam als oscam is feitelijk niet genoeg, het moet ook nog eens draaien op een receiver. Die draait dan bv met openpli, die wordt dan door een cardshare kijker als "Kiekiek" misbruikt om zwart te kunnen kijken.

Dus in dat geval zijn devs van openpli, oscam devs ook strafbaar immers zij scheppen de voorwaarde en publiceren dat ook nog eens in het openbaar zodat een zwartkijker als "Kiekiek" vervolgens kan kijken.

Dat iemand vervolgens ook volstrekt legaal naar FTA of crypted channels kijken met een lokale kaart boeit een provider geen ene moer immers dat kan ook met de door hun verstrekte settop boxen of ci modules.

 

Tja breekijzers kun je gebruiken voor het betere hak en breekwerk en gasflessen voor het betere laswerk.

Maar ondertussen kun je er ook deuren mee forceren of een geldautomaat mee opblazen. Worden dan de winkels en de producenten van dit materiaal ook vervolgd? Immers was dit materiaal er niet geweest dan had de crimineel zijn criminele daad niet eens kunnen uitvoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In het algemeen kan je stellen dat Nederland wetgeving maakt, deze niet handhaaft, want andere prioriteiten, en daarna extra wetgeving maakt welke dan ook niet gehandhaafd wordt.

Wanneer wetgeving verwordt tot een papieren tijger krijg je op den duur normvervaging, het mag eigenlijk niet, maar wanneer het echt strafbaar was zou er wel tegen opgetreden worden.

 

In omringende landen wordt de wet wel gehandhaafd, waardoor er bijvoorbeeld op Duitse fora niet meer gesproken wordt over softcams.

Softcams dragen over het algemeen namelijk geen licentie rechten af aan de rechthebbenden van het systeem.

 

In bijvoorbeeld Duitsland wordt wel actie ondernomen tegen het niet afdragen van rechten, je maakt je strafbaar en dat heeft wel degelijk consequenties.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja breekijzers kun je gebruiken voor het betere hak en breekwerk en gasflessen voor het betere laswerk.

Maar ondertussen kun je er ook deuren mee forceren of een geldautomaat mee opblazen. Worden dan de winkels en de producenten van dit materiaal ook vervolgd? Immers was dit materiaal er niet geweest dan had de crimineel zijn criminele daad niet eens kunnen uitvoeren.

 

In principe wel, ja.

 

Voor een productie proces wordt bij ons onder meer aceton gebruikt.

De groothandel levert die niet zonder een schriftelijke verklaring van ons, dat de geleverde aceton niet gebruikt wordt voor de productie van verboden stoffen.

 

Zeer recent was er een bericht in de Nederlandse pers dat oom agent bij bouwmarkten gegevens krijgt over kopers van breekijzers....

 

En werden Dreamboxen niet af fabriek met standaard Dreambox software geleverd, zonder softcam?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat dacht je van bv mijn toevoegingen aan oscam. Dat is een vorm van openbaring en oscam kan in potentie misbruikt worden om commerciele wan sharing te doen. Dan ben ik ook strafbaar volgens lid 2a.

Maar ik niet alleen ook alle image teams want een softcam als oscam is feitelijk niet genoeg, het moet ook nog eens draaien op een receiver. Die draait dan bv met openpli, die wordt dan door een cardshare kijker als "Kiekiek" misbruikt om zwart te kunnen kijken.

Dus in dat geval zijn devs van openpli, oscam devs ook strafbaar immers zij scheppen de voorwaarde en publiceren dat ook nog eens in het openbaar zodat een zwartkijker als "Kiekiek" vervolgens kan kijken.

Dat iemand vervolgens ook volstrekt legaal naar FTA of crypted channels kijken met een lokale kaart boeit een provider geen ene moer immers dat kan ook met de door hun verstrekte settop boxen of ci modules.

 

Tja breekijzers kun je gebruiken voor het betere hak en breekwerk en gasflessen voor het betere laswerk.

Maar ondertussen kun je er ook deuren mee forceren of een geldautomaat mee opblazen. Worden dan de winkels en de producenten van dit materiaal ook vervolgd? Immers was dit materiaal er niet geweest dan had de crimineel zijn criminele daad niet eens kunnen uitvoeren.

 

Lees de wetstekst, er moet sprake zijn van een VOORWERP dat KENNELIJK BEDOELD IS OM....

Software is geen voorwerp, een ontvanger wel. Maar een ontvanger is nooit exclusief bedoeld met het doel om de wet te breken, je kunt er ook gewone FTA satellieten mee willen ontvangen of in veel gevallen zelfs een legale kaart in gebruiken.Dus niemand kan zeggen dat die kennelijk bedoeld is om... dat zou je wel kunnen zeggen van de vroegere losstaande filmnet of canal+ doosjes die je tussen ontvanger uit- en ontvanger terug-in moest plaatsen.

 

De wet dekt dus op geen enkele wijze de reële situatie.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...