Ga naar inhoud


Probleem met auto tuner keuze


boaz

Aanbevolen berichten

Mijn Ultimo heeft 2 sat tuners (1 met 4 sats, 1 met 2 sat's) en een DVB C/T tuner.
Alles los van elkaar werkt prima, probleem is echter met auto tuner keuze die nodig is om te voorkomen dat ik bij opnames een geen tuner vrij melding krijg. Een heel enkele keer kijk ik een Digitenne zender en bij zappen wordt er niet naar tuner C geschakeld.

Met tuner C (de DVB T/C tuner) als voorkeur wordt er wel geschakeld tussen S en T tuner, maar dan verwacht ik weer problemen bij opnames. Dus moet ik nu eerst in instellingen duiken als ik even een Digitenne kanaal wil zien.

Komt dit door een bug of ..........

 

De box draait op Pli.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites


waarom zet je niet gewoon 

voorkeurstuner                               tuner A

voorkeurstuner voor opname         tuner B

of andersom zetten 

probeer eens

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

of bij

alternatieve tunerprioriteit  DVB-T/S/C eens proberen 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, het enige hoe ik het tot nu toe werkend heb zonder aanpassen instellingen is met voorkeurstuner ingesteld op C.

 

Je zou zeggen dat bij een kanaal op Digitenne in de lijst automatisch ook naar de C (T) tuner geschakeld zou worden.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

maak eens een screen van jou instellingen 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, welke instelling. zo'n beetje iedere mogelijkheid wel gehad.
Wat werkt om zonder aanpassing in instellingen naar alle kanalen te kunnen zappen is deze:

 

Voorkeurstuner opname maakt verder niet uit voor zappen, opnames niet getest.

post-39232-0-24038300-1415052537.jpg

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is nu precies je bedoeling?

Tenzij je alternatieven hebt geprogrammeerd gaat je VU niet overschakelen op dezelfde zender op Digitenne als tuner A en B niet beschikbaar zijn.

 

Je moet de zenders via Digitenne zien als aparte zenders (maar met hetzelfde programma), met zoals de HD en SD-versie op resp. Astra 3 en Astra 1.

 

Welke satellieten heb je op A en welke op B en welke abonnement(en) heb je?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...