Ga naar inhoud


Vu Duo probleem met AC 3 downmix


Vriendje Stokvis

Aanbevolen berichten

Goedenmiddag vrienden

 

IK heb op mijn slaapkamervertrek een VU Duo staan met de allerlaatste VTI.

Deze VU is aangesloten op een Sony STR DG 910 door middel van een hdmi kabel die van de sat ingang  van de av reciever naar de vu loopt en een hdmi out kabel naar mijn televisie.

Nu doet het vreemde probleem zich voor dat  als ik AC3 downmix uit zet ik geen geluid hoor

Zet ik die optie echter weer aan hoor ik wel geluid.

OP mijn benedenvertrek heb ik een vu solo 2 staan ook deze is uitgerust met de allerlaatste VTI  image.

Als ik deze nu aansluit op mijn slaapkamervertrek en ik  zet de AC3 downmix uit heb ik wel  dolby ontvangst.

Ook is het zo dat op de solo2 een optie staat multichannel pcm die op de DUO ontbreekt  als ik hem aangesloten  heb.

Kortom wat  gaat er mis op de duo, zodat ik ook hier de ac3 downmix uit kan zetten en het dolby geluid kanh gebruiken op de HD  kanalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Goedenmiddag vrienden

Deze VU is aangesloten op een Sony STR DG 910 door middel van een hdmi kabel die van de sat ingang  van de av reciever naar de vu loopt en een hdmi out kabel naar mijn televisie.

dees lees ik vaker en snap het nog niet

 

maar,

ook je AVR moet je natuurlijk voorbereiden en instellen inzake het door te geven signaal

dat kan per AVR verschillend zijn qua voorkeur en instellingen

 

op m'n Denon AX2000 staat 1:1 via HDMI en dus doet de denon excat volgen wat de VU+ uitspuugt

 

zo'n uitgebreid menu is niet op elke AVR aanwezig maar je zult toch even moeten kijken wat de voorkeuren zijn op JOUW avr

ciao

Comptine d'un autre été, l'apres-midi

Yann Tiersen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen Tonski

 

zeer bedankt voor je duidelijke uitleg omtrent mijn probleem+het afgebeelde screenshot.

Na een frustratie van enkele jaren, mijzelf er maar bij neerleggen terwijl je in je binnenste wel weet dat het toch iriteert

Eindelijk opgelost dankzij jou hulp.

Toch nog maar eens de ontvanger doorgespit wat jij zei en de osd mogelijkheid aangezet op mijn tv.

Wat bleek nou onder de optie HDMI stond een optie aangevinkt genaamd TV+AMP nadat ik deze optie veranderd had naar alleen AMP wilde de DUO ineens wel meewerken met de downmix uit :crazy:  hoe zoiets je jaren bezig kan houden zonder oplossing te vinden.

En dan ineens na een vraag hier valt het kwartje.

Hoe dan ook zeer veel dank :D :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...