Ga naar inhoud


Geen dvb-s functie meer op philips smart tv


Pietwiet

Aanbevolen berichten

Ik ben in het bezit van een philips smart tv type 42 pfl 7008 met een mogelijkheid om satelliet tv te ontvangen. Nu is mijn losse satelliet ontvanger defect en wil ik de mogelijkheid van mijn tv gebruiken om te kijken.

Echter als ik zenders wil gaan zoeken kan ik alleen gebruik maken van de zoekfunctie dvb-t en dvb-c terwijl de zoekfunctie dvb-s er wel bij heeft gestaan toen ik hem nieuw kocht.

Intussen zijn er wel enkele updates geweest.

Wie weet raad.

 

m.v.g. PW

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mogelijks ben je zoals ik het slachtoffer geworden van firmware update's, waar de fabrikant (misschien door druk van derden) je tv gedeeltelijk onbruikbaar is geworden.

Je moet het maar meemaken, dat je een tv koopt voor sat ontvangst, en dat door een update deze niet meer werkt.

En zoiets kan en mag legaal, er is geen bescherming voor de klant/gebruiker.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dvb-s erbij stond bij aankoop dan moet die er nu ook nog bij staan, echter moet je nu ook al de dvb-s2 erbij staan hebben om degelijk satelliet te ontvangen op je tv. (voornamelijk voor HD ontvangst)  Krijg je soms melding op je scherm als er een nieuwe software updates voorradig zijn? Indien wel dan de functie automatisch update aanvinken. Je kunt ook gaan naar software update controleren, daarna nieuwe versie updaten en je hebt de laatste versie op je tv. Voor de goede werking van je tv is het heel belangrijk dat je altijd de nieuwste software update versie staan hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mogelijks ben je zoals ik het slachtoffer geworden van firmware update's, waar de fabrikant (misschien door druk van derden) je tv gedeeltelijk onbruikbaar is geworden.

Je moet het maar meemaken, dat je een tv koopt voor sat ontvangst, en dat door een update deze niet meer werkt.

En zoiets kan en mag legaal, er is geen bescherming voor de klant/gebruiker.

Indien dit het geval is zou ik uw aanraden om contact te nemen met je leverancier, het is best mogelijk om de nieuwe firmware update te verwijderen en dan zou je normaal de oudere versie weer moeten staan hebben. Zoals een beetje met een computer, een herstelpunt instellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij deze laatste opmerking zou ik mij willen aansluiten.

Als je bij de desbetreffende specificaties op de Philips site kijkt staat er duidelijk vermeld dat die o.a DVB-S2 ondersteunt.

Dus als het nu niet meer functioneert dan is het duidelijk een garantiegeval.

 

Wat me overigens wel opvalt is dat ik nergens een gelijksoortige klacht kan vinden.

Het lijkt me toch dat als dit door een update zou zijn veroorzaakt er veelmeer klachten zouden moeten worden gemeld.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Doe eens een fabrieksreset.

Wanneer de TV dan opstart ga je door een initialisatie menu, waarbij als het goed is de verschillende opties weer zichtbaar moeten zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij deze laatste opmerking zou ik mij willen aansluiten.

Als je bij de desbetreffende specificaties op de Philips site kijkt staat er duidelijk vermeld dat die o.a DVB-S2 ondersteunt.

Dus als het nu niet meer functioneert dan is het duidelijk een garantiegeval.

 

Wat me overigens wel opvalt is dat ik nergens een gelijksoortige klacht kan vinden.

Het lijkt me toch dat als dit door een update zou zijn veroorzaakt er veelmeer klachten zouden moeten worden gemeld.

Helaas staat er soms op het garantie boekje, dat software firmware of hoe het dan ook mag heten buiten garantie valt. Die garantie blaadjes hebben zo'n kleine lettertjes, dat mijn scanner het waarschijnlijk niet goed kan inscannen, anders zou ik eens proberen dergelijke garantie in te scannen en up te loaden. Misschien eens googlen.

Bij wikipedia geeft men aan, dat firmware aanpassingen de garantie vervalt, maar blijkbaar is er daar vanuit europa al op gereageerd.

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Firmware

aangepast door sattv4iedereen

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de site van Philips staat deze smart tv type 42 pfl 7008 toch als DVB S2

 

Maar steekt uw CI module in de Tv + je kaart?

Zijn die op de juiste manier in je TV gestoken?

Kijk anders eens op de site en klik daar op ''ondersteuning''

Daarin kom je op veelgestelde vragen en daar gaat de eerste vraag trouwens over Ci module.

Je kan daar trouwens ook kijken of je de laatste software update hebt ( die is van okt. 2014)

 

Mvg

Wimo01

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Bij wikipedia geeft men aan, dat firmware aanpassingen de garantie vervalt, maar blijkbaar is er daar vanuit europa al op gereageerd.

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Firmware

 

Volgens mij gaat het hierbij om het gebruik van aangepaste Firmware van derden en niet over een Firmware update die via het gebruikers Menu van de TV opgestart wordt.

Als dat laatste om welke reden fout gaat is de leverancier / fabrikant altijd aansprakelijk en dient de reparatie onder garantie worden uitgevoerd.

Voorwaarde is natuurlijk dat de update procedure conform de gestelde regels van de fabrikant / leverancier zijn uitgevoerd.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de laatste update vandaag geïnstalleerd.  De ci module en kaart werken goed omdat ik wel gecodeerde zenders kan bekijken echter niet alle oa NPO 1 HD en de RTL 's.

Deze wil ik weer opnieuw laten zoeken helaas niet mogelijk. Op de site van Philips onder de kop ondersteuning heb ik gedaan wat werd aangegeven echter dvb-s heb ik niet, waardoor zenders updaten niet werkt.

Ik heb ook een mail aan Philips gezonden met de vraag hoe kan dit.

Ik laat het antwoord wel weten.

 

PW 

aangepast door Pietwiet
Link naar reactie
Delen op andere sites

't Kan zijn dat bij je tv de schotel of lnb(skew) nog beter moet staan. Goed genoeg voor je losse reciever maar niet voor je tv.

Tegenwoordig slaan recievers of sat via tv TILT als de schotel/lnb niet juist zijn uitgericht. 

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Kan zijn dat bij je tv de schotel of lnb(skew) nog beter moet staan. Goed genoeg voor je losse reciever maar niet voor je tv.

Tegenwoordig slaan recievers of sat via tv TILT als de schotel/lnb niet juist zijn uitgericht. 

Kan best zijn, maar hij moet toch altijd de instellingen DVB-S of S2 kunnen opzoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de laatste update vandaag geïnstalleerd.  De ci module en kaart werken goed omdat ik wel gecodeerde zenders kan bekijken echter niet alle oa NPO 1 HD en de RTL 's.

 

Wat bedoel je dan hiermee? Ontvang je wel andere canal-digital programma's?

 

Dan ligt je probleem wellicht toch wat anders....

 

groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bedoel je dan hiermee? Ontvang je wel andere canal-digital programma's?

 

Dan ligt je probleem wellicht toch wat anders....

 

groet, A33

 

Wat bedoel je dan hiermee? Ontvang je wel andere canal-digital programma's?

 

Dan ligt je probleem wellicht toch wat anders....

 

groet, A33

Is dan inderdaad een ander probleem, dan hoef je mijn voorgaande berichten niet uit te proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...