Ga naar inhoud


Xpicons 220x132 transparant tbv Ziggo pakket met handleiding


PaulSlap

Aanbevolen berichten

Bedankt voor de Picon maar mijn vragen  zijn niet beantwoord , mischien was ik niet duidelijk genoeg dus nog maar een keer:

 

1) Kan iemand me uitleggen hoe de service reference van de zenders bepaald worden

 

2) zijn die service refences uit de zenderlijst te halen gekoppeld aan de zenders dus een lijst met alle zenders met daarnaast de service references ( dus niet copyy en paste per zender)

Greetings

 

The Matrix

Link naar reactie
Delen op andere sites


Laat maar ik heb de service refenties stuk voor stuk gekopieerd naar Excel en heb nu een totaal overzicht.

 

Nu kan ik overbodige picons verwijderen en me alleen focusseren op mijn picons

 

Het enige probleem is dat sommige picons alleen een picture hebben en je moet weten welke zender daarachter sdchuil gaat .

 

Ook daar is mee te leven.

 

Sommige Picons moet ik zelf nog aanmaken maar dat is een minder lastig probleem gaat goedkomen

 

Thanks iig voor alle hulp betreffende de Caiway picons

Greetings

 

The Matrix

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb alle TV picons en nu moet ik nog de Radio doen,

 

Het vervelende is dat de service referenties van Ziggo totaal verschillend zijn dan die van Caiway (oud Ziggo regio 9004)

Dus daarom moest ik die lijst hebben want dat vergemakkleijkt het zoeken naar de juiste Picon

 

Gaat stukken sneller dan de methode met dreamset edit

 

Heb nu een lijst met de zenders en de bijbehorende service referenties

Greetings

 

The Matrix

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg aardig aanbevolen maar ik prefereer het om dat zelf uit te zoeken.

 

Logo van de websites plukken en dan zelf de picon aanpassen. Wel maakte ik in het begin gebruik van wat er is maar gaande weg word ik steeds meer bedreven totdat ik ermee klaar ben. En ik streef naar alleen picons die nodig zijn. Dus overbodige en diegene die ik net iets minder vind gaan uit mijn privé verzameling.

 

Vandaar soms diverse vragen

Greetings

 

The Matrix

Link naar reactie
Delen op andere sites

ow ja en omdat ik een triple tuner heb en dus de cables.xml moet vertalen naar een fake satelliet moet ik ook de benaming van de picons veranderen FFFF0000 moet bij mij 20000 zijn maar daar heb ik een rename programma voor die dat in een batch uitvoert

Greetings

 

The Matrix

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg aardig aanbevolen maar ik prefereer het om dat zelf uit te zoeken.

 

Waarom dan niet gewoon in het Caiway gedeelte blijven ipv hier dit topic te blijven vervuilen?

En tot nu toe is het gebruik en herposten van andermans picons zonder bronvermelding jou zeker niet vreemd...

 

Wacht in spanning op jouw versie van de transparante (X)picons die dan volledig van jouw hand zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat dit forum er was om elkaar te helpen en elkaar niet op een kleuterachtige manier af te zeiken.

Ik heb algemene vragen gesteld en op de meeste geen antwoorden gekregen.

En er is bovendien geen specifieke caiway gedeelte.

En bovendien vind ik persoonlijk de transparante picons niet om aan te zien. Maar dat is geheel mijn eigen mening.

Succes verder.

aangepast door the matrix

Greetings

 

The Matrix

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik altijd doe dat is ik gebruik de logo's en het Linux build script van ocram dan kan je zelf voor elke achtergrond kiezen die jou voorkeur heeft ,het builden van de picons duurt een paar minuten dan heb je een kleine 4000 picons voor de satelliet wil je ze voor kabel gebruiken dan pas je de zenderreferentie aan,je kan zo lekker experimenteren met verschillende achtergronden die je zelf leuk vind,ben je dan nog niet helemaal tevreden over hoe het geheel eruit ziet en wil je meer diepgang of iets anders dan haal je ze even door een Photoshop batch ,zoek eens op eye candy Photoshop dat is een plugin daar is heel veel mee mogelijk

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik heb een tijdje geleden een 3 lokale picons gekregen van de lokale omroep Edam-Volendam, L.O.V.E.en de Nivo tv.

Deze heb ik er toen ingezet en werkte perfect.

Ik gebruik de settingslijst van Hans en heb toen de lijst ziggo 5555 gebruikt.

Nu alles is omgezet en nu upc(brabant)moet gebruiken(de enige die werkt), krijg ik de 3 lokale picons niet meer werkend. Ik weet hoe ik de picons moet installeren.

Hoe krijg ik deze weer werkend?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Altobelli,

 

Heb je al met dreamboxedit alles overgehaald naar je pc, in dreamboxedit naar de zender gegaan zonder picon en daar deze toegevoegd en het daarna weer naar je box gestuurd?

Zoals beschreven in de handleiding moet dat toch echt lukken

 

Succes

Mara M9 - OpenATV 6.1

Mara M9 - OpenATV 6.1

Mara M9 - OpenATV 6.1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben we ook een overzicht van welke Xpicons we missen, mogelijk dat we de collectie zo voor iedereen compleet kunnen krijgen/maken?

 

Ik zal zo meteen eens door mijn channels heen bladeren om te zien wat ik mis en mogelijk kan aanvullen.

 

/edit:

Heb er verrassend genoeg maar weinig die ik niet heb.

 

TV

29 Omroep Brabant Midden

32 Lovo MTV

50 2M (1 apr)

 

Radio

104 Puur NL

102 Lokale omroep (bandje welke zegt dat deze gereserveerd is voor een lokale omroep, misschien een standaard icoontje?)

 

/edit2:

En Music Choice zag ik in startpost.

Misschien dat we deze als basis kunnen gebruiken?

http://www.underconsideration.com/brandnew/archives/music_choice_logo_detail.png

aangepast door schumi2004
Link naar reactie
Delen op andere sites

dat logo van music choice is niet goed dat is de USA variant,je moet de versie van Londen hebben,trouwens dat word 1 april allemaal anders dan word xlnt en music choice stingray music dus ander logo,dit is het juiste logo op dit moment

post-54808-0-75667900-1426672716.png

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...