Ga naar inhoud


vu solo2 start niet meer op na stroomuitval


lothar

Aanbevolen berichten


Er zit toch waarschijnlijk niets anders op.

Ik veronderstel dat je het flashen nog niet eerder hebt uitgevoerd.

Het is echter eenvoudiger dan dat jij verondersteld.

 

Bovenin van dit forum staat een How-To, zie link https://www.sat4all.com/forums/topic/331987-vti-installatie-tutorial/

 

Weliswaar bestemd voor de installatie van de Image VTI maar in grote trekken is het hetzelfde als je OpenPli opnieuw installeert.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zegt wel iets over de kwaliteit van die Vu. Bij ons knalt de stroom er ook wel eens af. Alleen geen probleem met herstarten.. De NAND flash is dan slecht beveiligd als dat zomaar corrupt raakt. Normaal is daar toch een gecodeerde command string voor nodig om deze te openen voor herprogrammering..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De enige reden die ik zou kunnen bedenken is, dat er tijdens de stroomuitval iets werd opgeslagen.

Deze opslag is dus mislukt/onderbroken, waardoor data niet kloppend is te krijgen vanuit het journal systeem.

 

De VU hier gaat dagelijks in vol bedrijf van de stroom, nog nooit problemen gehad de afgelopen 2 jaar.

Er zullen mensen zijn die zeggen dat je dat niet moet doen, maar ik heb het dus over mijn geval.

 

En zeker is het netter om eerst een gewone shutdow door te lopen, maar bij een goed journal systeem niet noodzakelijk.

 

Hab hier in huis vele Linux machines, maar nog nooit last gehad van niet willen opstarten na een stroomuitval.

Daarintegen had ik ooit Windows .. die was na 1 keer stroomonderbreking compleet de weg kwijt en alleen nog maar BSOD als resultaat. 

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, over stroomuitval kan ik ook wel meepraten want in de afgelopen maand is het hier op de Spaanse camping regelmatig voorgekomen dat de stroom i.v.m. onderhoud uitviel terwijl de SOLO2 in bedrijf was.

Telkens startte de SOLO2 met VTI 7.x weer automatisch opnieuw zonder problemen op dus het is zeker geen generiek probleem.

 

Dus om nu gelijk te roepen dat het wellicht aan de kwaliteit van VTI ligt vind ik nogal wat ver gegrepen en vooral niet onderbouwd.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, over stroomuitval kan ik ook wel meepraten want in de afgelopen maand is het hier op de Spaanse camping regelmatig voorgekomen dat de stroom i.v.m. onderhoud uitviel terwijl de SOLO2 in bedrijf was.

Telkens startte de SOLO2 met VTI 7.x weer automatisch opnieuw zonder problemen op dus het is zeker geen generiek probleem.

 

Dus om nu gelijk te roepen dat het wellicht aan de kwaliteit van VTI ligt vind ik nogal wat ver gegrepen en vooral niet onderbouwd.

 

 

Helemaal mee eens.

 

Hier valt de stroom, onregelmatig, op sommige dagen ook uit.

Soms 3 maanden geen last en dan ineens 3 tot 4 x per dag.

Zelfs een opname die bezig was, wordt zodra er weer stroom is, verder gezet.

Dus in de meeste gevallen mis ik dan weinig van die opname en het is nog goed te volgen.

 

Verder, Vu+ hoort tot de top op ontvanger gebied, nou ja, die van Can. Digitaal zijn nog beter, :crazy::grin: .

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, iets meer info.

 

Als de SOLO2 aan staat, is dan de Power tiptoets links blauw verlicht?

 

Zo ja, als je de SOLO2 nu d.m.v. de Power schakelaar achterop uit zet en dan een in FAT32 geformatteerde USB met daarop de juiste voor de SOLO2 bestemde map VUSOLO in de voorste USB poort plaats en nu de Power schakelaar aanzet, zie je dan iets in de display verschijnen?

 

Als dat niet het geval is dan vrees ik inderdaad dat het een gevalletje garantie wordt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...