Ga naar inhoud


Veranderd Ziggo regio's ?


the-cub

Aanbevolen berichten


  • 3 weken later...

Zenders zoeken lukt al een paar dagen niet meer. Dus geen tv als je een nieuwe box moet inlezen.

Cloud-ibox3 en ook dm800se reageren beiden niet. Internet en alles werkt zelfs uitzending gemist.

Zou het te maken hebben met de overgang ziggo/upc ?? 474 freq. en 05555 netwerk, Symbolrate 6875

Wie het weet mag het zeggen.

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je in oost brabant met snoopdvb de data afvangt op 474mhz voor alle transportstreams en services dan zie je dat er twee netwerk ID's zijn, die waren er altijd al 5555 en 1111 (een paar maanden geleden kon je ze nog allemaal zien). Op basis van netwerk ID 1111 kun je een werkende zenderlijst samen stellen. Doe je hetzelfde met netwerk ID 5555 dan krijg je wel een zenderlijst maar die werkt niet. Symbolrate is nog steeds 6875.

 

Ik verwacht dat ziggo binnenkort naar symbolrate 6900 gaat en waarschijnlijk ook naar 41 transport streams tegen nu 32. Zo komt er veel ruimte op de kabel bij voor nieuwe zenders en services

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je in oost brabant met snoopdvb de data afvangt op 474mhz voor alle transportstreams en services dan zie je dat er twee netwerk ID's zijn, die waren er altijd al 5555 en 1111 (een paar maanden geleden kon je ze nog allemaal zien). Op basis van netwerk ID 1111 kun je een werkende zenderlijst samen stellen. Doe je hetzelfde met netwerk ID 5555 dan krijg je wel een zenderlijst maar die werkt niet. Symbolrate is nog steeds 6875.

 

Ik verwacht dat ziggo binnenkort naar symbolrate 6900 gaat en waarschijnlijk ook naar 41 transport streams tegen nu 32. Zo komt er veel ruimte op de kabel bij voor nieuwe zenders en services

 

Verwacht je dezelde frequentie en netwerk 05555 en dus symbolrate 6900. Ik zal het morgen eens proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dat wil ik graag weerleggen hoor! Dochterlief (nou ja lief....) woonde in IJmuiden en daar vond hij niks op 6900. Gebruikte ontvanger Coolstream ZEE en DM800HD-PVR. Toen regio 1111 en 158.00Mhz beacon. Nu woont ze in Noordwijk, zelfde ontvangers. Ook alleen op 6900 vindt het ding kanalen. Nu (nog) regio 5555 en 372.00Mhz beacon.

 

Zelf in Haarlem met UPC en daar het tegenovergestelde.. Alleen met SR 6900 vindt ik kanalen. En dan moet ik ook braaf de NetwerkID goed invullen anders onvermijdelijk 'Suchlauf Fehlgeschlagen"..,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verwacht je dezelde frequentie en netwerk 05555 en dus symbolrate 6900. Ik zal het morgen eens proberen.

Als ik de berichten lees van ziggo woordvoeders dan verwacht ik dat dat het hele frequentie spectrum bij ziggo opnieuw ingedeeld wordt. Dus nieuwe frequenties voor de analoge zenders en transportstreams.

aangepast door Albert40
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...