Ga naar inhoud


Adobe Photoshop 5.0 onder windows 7 sart niet op


gerrit B

Aanbevolen berichten

Op mijn XP computer heb ik altijd Photohop 5.0 gehad en wil die nu eigenlijk wel op mijn I3 met windows 7 zetten.

Leg ik de CD (origineel) in de speler dan kraakt hij een hele poos maar start niet vanzelf op.

Ga ik zelf op zoek en klik ik de nederlandse set-up aan dan komt hij met de melding

 

De versie van dit bestand is niet compatible met de windows versie die wordt uitgevoerd

 

Klik ik rechtermuisknop  en op compatibiliteits problemen oplossen dan komt hij wel met de melding dat deze software onder windows XP servicepack 2 uitgevoerd moet worden maar klik ik dan op programma starten dan zie je even het rondje komen met dat hij bezig is en daarna niets meer.

Bij welke versie ik dat ook doe bij geen enkele start hij echt op.

 

wat kan ik dan nog meer doen om deze operationeel te maken?

 

Zelf verwacht ik dat het komt omdat ik met een 64 bits versie draai

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Yep goede kans dat het daardoor komt. Je kan VMWare nemen en daar XP in installeren.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel merkwaardig, want bij iemand heb ik ook adobe geinstaleerd, en die kan zowel 32 als 64 bit aan.

Soms kan ik problemen oplossen, door de installatie cd/dvd op een memory stick te zetten en dan te installeren via die stick.

Deze mag dan wel niet beveiligd zijn. Ik ben er nog niet achter gekomen, waarom ik dit soms zo moet doen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spreek je over Photoshop 5.0 (zéééér oud) of over de Photoshop CS 5 versie??

 

Normaal zou je, in het geval je een 64 bit windows hebt geïnstalleerd, zonder al te veel problemen de 32 bit versie van photoshop moeten kunnen installeren.

Mocht je voor één of andere reden echter gekozen hebben om een 32 bit Windows te installeren, en is de versie van Photoshop 64 bit, dan zou je wel dergelijke melding kunnen krijgen.

 

Pas eventueel de instellingen van Windows Explorer even aan, om zeker te zijn dat de bestandsextensies worden weergegeven. Kwestie van zeker te zijn dat je de correcte file wil starten.

 

Mogelijk is er iets mis met het schijfje. Je zegt dat de CD immers eerst een tijd 'kraakt' en er vervolgens niets gebeurt. Indien je zeker wil zijn dat Autorun nog steeds werkt zou je eens een test kunnen doen met een andere schijf die normaal vanzelf zou moeten starten.

Mocht die dan wel correct opstarten, zal je misschien op zoek moeten naar een andere installatiebron.

 Misschien bestaat de mogelijkheid nog om bij Adobe een oudere installatiebron (tijdelijke versie) van jouw versie terug te vinden...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spreek je over Photoshop 5.0 (zéééér oud) 

 

Inderdaad die zeer oude uit 2000 maar wat ik er mee doe kan ik er prima mee en ik kan er mee lezen en schrijven.

De versie CS 5.0 heb ik ook maar dan alleen maar een Mac versie  en die past helemaal niet.

(of is daar ook een mogelijkheid voor?)

Mijn Cd speler wil die Mac versie nl. zelfs niet lezen .

 

De 64 bits versie is geïnstalleerd om meer intern geheugen te kunnen plaatsen.

 

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Soms kan ik problemen oplossen, door de installatie cd/dvd op een memory stick te zetten en dan te installeren via die stick.

 

Had ik al geprobeerd omdat hij zo lang bezig is om de cd telkens op te starten maar start vanaf een USB stick geeft dezelfde foutmelding.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mogelijk zal het dan toch aan de gebruikte versie van PS liggen.

Tussen XP en Win7 zijn er wel enorme verschillen onderhuids.

 

Ik heb eens gezocht op "windows 7 photoshop 5 compatibility" en ze spreken op een adobe forum dat je of compatibility mode zal moeten gebruiken; of VirtualXP mode of je zou de installatiedir vanuit jouw XP kunnen kopiëren naar de Windows 7 program folder.

 

 

 

Indien je een grote HD hebt, zou je de bronnen van de CD eens kunnen kopiëren naar een tijdelijke map die je aanmaakt. Op die manier kan je de compatibility van de installer eerst aanpassen, en dan 'run as Administrator' kiezen

.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar niet met de home editie. En Microsoft adviseert om dan niet met internet te verbinden. Vandaar mijn VMWare advies.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

VMware player is ook graties

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...