Ga naar inhoud


draadloos netwerk


Harry Putters

Aanbevolen berichten


Ik zit nog niet helemaal  in het Linux gebeuren, maar met OpenPli4 (met kernel 3.8.7) draait de WLAN goed hier.

Laat ik het zaakje updaten via de optie in OpenPli zelf dan wel via Telnet komt kernel 3.14.nogwat erin.

Ik neem aan dat de drivers dan ook geupdate worden. Voor de Wifi USB stick wordt nog wel de RTL8187 driver gebruikt, ook de Wifi netwerken worden gezien, maar op een of andere manier komt de verbinding met de router niet meer tot stand.

 

Met OpenATV 4.2 hetzelfde probleem, maar met die firm schijnen meer mensen problemen met Wifi te ondervinden lijkt het.

aangepast door RayhTec
Link naar reactie
Delen op andere sites

Update:

 

De laatste build van OpenXTA erin gezet. Hetzelfde probleem. Geen Wifi. Kernelversie is 3.14.

OpenATV 4.0 erin gezet. daar doet de Wifi het weer. Kernel versie 3.8.7.

 

Met de firmwares met kernel 3.14 doet wifi het bij mij niet. Op kernel 3.8.7 gebaseerde firmwares wel.

Zoals gezegd ben ik nog niet helemaal thuis in Linux maar dat het met de firmware te maken heeft is wel duidelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het valt niet helemaal binnen het onderwerp maar de OpenATV 4.0 gaat weer van de ET4000 af.

Redenen:

- Traag opstarten

- Vreemde kleuren bij selectie SCART uitgang

- Installatie van CAM is nogal omslachtig en moeilijk aan te passen naar eigen voorkeur.

 

OpenPli 4.0 met kernel 3.8.7 gaat er weer in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Openpli 4 met kernel 3.14.16 - Wifi USB stick met zd1211rw driver hetzelfde probleem:

 

- Box ziet het stickje wel

- Detecteert ook draadloze netwerken

- Krijgt ook de verbinding niet tot stand

 

Wie weet mag het zeggen.

Stel jou vraag hier ff.

http://forums.openpli.org/forum/54-nl-gebruikersondersteuning/

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koop in plaats van een stick een vonets werkt 10x beter 1x instellen via de pc en eraan hangen via de normale internetpoort en de voeding via de usb en je bent van veel problemen af nu ziet jou box hem gewoon als een kabels aangesloten tuner en heb je geen problemen met drivers enzovoort

<p>Visiosat Big Bi-sat 8 satellietenXtrend ET 7500 met Open Pli 4.0 slaapkamer met Dm 800HD met Open Pli ( slaapkamer )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een N protocol wireless hebt gebruik je alleen WPA2/AES, al het andere schakelt je wireless snelheid terug naar vorige generatie snelheden. Dus de encryptie veranderen zou ik niet eens overwegen want dat pakt nadelig uit voor alle andere wireless apparatuur!

 

Er blijkt een bug in de laatste linux kernels te zitten die enkel getriggerd wordt icm met wpa2/aes codering.

Ik hoef mijn box niet wireless aan te sluiten maar als het moet ga ik ook voor een clientbridge. Werkt altijd en je bent nooit meer afhankelijk van ondersteuning. Zodra er een ethernetpoort opzit gaat het altijd werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...