Ga naar inhoud


slaande waterleiding


Tonskidutch
Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden, gerrit B zei:

Daar zitten dus nog wel van die verbruiksmeters op de radiatoren maar daar wordt niet naar gekeken, tot nu toe was het gewoon gebruik delen door 4 en als je maar even wilt betalen.

 

Veel beter zo. Gewoon met 4 families met maat omgaan met de verwarming en die meters aan de radiatoren laten voor wat ze zijn.
Gaat de verhuurder die meters uitlezen doen komt er een firma aan te pas die dat doen en zo´n service is extreem duur en komt dan weer bij de "Nebenkosten".
Zo´n firma als bijvoorbeeld Techem of ista en dergelijke wil je echt niet over de vloer hebben want dat zijn uitzuigers en de allerlaatste afzetters.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien loop ik achter maar naar mijn weten wordt een

watermeter niet gekoppeld aan een "slimme meter".

En volgens mij hebben alle watermeteropnemers

inmiddels een tuintje op hun buik.

1 minuut geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Veel beter zo. Gewoon met 4 families met maat omgaan met de verwarming en die meters aan de radiatoren laten voor wat ze zijn.
Gaat de verhuurder die meters uitlezen doen komt er een firma aan te pas die dat doen en zo´n service is extreem duur en komt dan weer bij de "Nebenkosten".
Zo´n firma als bijvoorbeeld Techem of ista en dergelijke wil je echt niet over de vloer hebben want dat zijn uitzuigers en de allerlaatste afzetters.

Het topic gaat over waterslag en dus ook de watermeter.

  • Haha 1

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We spreken over verschillende zaken.

Het WML (dus de water leverancier ) is in het verleden met verschillende partijen overeengekomen dat er maar een watermeter is voor het hele appartementen gebouw. Niks mis mee.

Alle andere voorzieningen worden dus wel bemeterd.

Maar in verband met het probleem dat ik hier als topic startte is dat allemaal academisch.

 

Ik mag niet aan de installatie knoeien of ik moet een gecertificeerde installateur laten komen. Net zoals ik mijn Inductie Fornuis en de extra aansluiting en meterkast uitbreiding zelf heb moeten betalen.

 

Ik kan enkel klagen over het niet nakomen van bouwbesluit destijds en installatie technische onjuiste toepassingen.

M.A.W. ik kan die kluwe wol niet ontwarren.

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, maar dan kun je ook zelf de standen van je watermeter bijhouden, heb je helemaal geen meter dan valt er ook niets bij te houden en krijg je net als de oude buren (die er ook nooit naar keken) plots een verhoogd verbruik van 600m3 water, of ze effen wilden bijbetalen. 😲

Bleek er in de leiding naar de schuur (waar de wasmachine stond) een lek te zitten, normaal zou je bij 600m3 toch wel ergens iets merken maar tot overmaat van ramp stroomde dit water ook zo het naastgelegen riool in omdat de buurman en zijn waterleiding en het riool net iets geraakt had met het inslaan van een pijp voor zijn regenmeter.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

We spreken over verschillende zaken.

Het WML (dus de water leverancier ) is in het verleden met verschillende partijen overeengekomen dat er maar een watermeter is voor het hele appartementen gebouw. Niks mis mee.

Alle andere voorzieningen worden dus wel bemeterd.

Maar in verband met het probleem dat ik hier als topic startte is dat allemaal academisch.

 

Ik mag niet aan de installatie knoeien of ik moet een gecertificeerde installateur laten komen. Net zoals ik mijn Inductie Fornuis en de extra aansluiting en meterkast uitbreiding zelf heb moeten betalen.

 

Ik kan enkel klagen over het niet nakomen van bouwbesluit destijds en installatie technische onjuiste toepassingen.

M.A.W. ik kan die kluwe wol niet ontwarren.

 

Het kostte even wat zoekwerk maar hier dan een fragment van de NEN 1006

waarin alles helder staat;

image.png.11b21913173a8dfb9641ba4caf801acf.png

  • Bedankt 1

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een ander argument om te handelen is dat leidingslag op den duur tot materiaal moeheid en lekkage voeren.

Ik heb daarmee helaas in het verleden ervaring opgedaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze gaan der werk van maken zei de projectleider van de corporatie net aan de telefoon.

Wanneer kunnen ze nog niet zeggen want dat moet ingepland worden en alle bewoners moeten bericht krijgen.

18 uren geleden, Con zei:

Het kostte even wat zoekwerk maar hier dan een fragment van de NEN 1006

waarin alles helder staat;

 

Thanks @Con

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...