Ga naar inhoud


elevatiehoek


Oeki

Aanbevolen berichten

Deze week had ik bij het afstellen van de elevatiehoek van mijn schotel een probleem met een app.

Hoe kan ik mijn schotel precies afstellen? Ik dacht dit te doen met een rechte lat. Door de lat  schuin verticaal op de schotelranden te leggen, zou ik met smartphone en app precies mijn elevatiehoek kunnen vastzetten, dacht ik. Echter het ging niet goed. Wel tot 5 apps geprobeerd. Heb ik juiste gedachten? Ik heb het vermoeden dat de schuine stand van de beugel waar de lnb's op zitten er iets voor tussen zit. Ik ben maar een leek, maar leer graag bij. Dus samengevat komt het neer op de vraag hoe ik mijn schotel kan finetunen? Dank voor antwoorden.

Oeki

Link naar reactie
Delen op andere sites


Fijn tunen doe op max signaal kwaliteit op de satmeter of als je die niet hebt , de signaalbalk van de ontvanger .

 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Oeki zei:

Deze week had ik bij het afstellen van de elevatiehoek van mijn schotel een probleem met een app.

Hoe kan ik mijn schotel precies afstellen? Ik dacht dit te doen met een rechte lat. Door de lat  schuin verticaal op de schotelranden te leggen, zou ik met smartphone en app precies mijn elevatiehoek kunnen vastzetten, dacht ik. Echter het ging niet goed. Wel tot 5 apps geprobeerd. Heb ik juiste gedachten? Ik heb het vermoeden dat de schuine stand van de beugel waar de lnb's op zitten er iets voor tussen zit. Ik ben maar een leek, maar leer graag bij. Dus samengevat komt het neer op de vraag hoe ik mijn schotel kan finetunen? Dank voor antwoorden.

Oeki

 

Sprietje....kom d´r maar in....🤗