Ga naar inhoud


Kubuntu taakbalk niet goed in te stellen.


Con

Aanbevolen berichten

Op mijn taakbalk, welke gewoon onderaan staat heb je onder andere het systeemvak rechts.

Op de een of andere manier is deze naar links verschoven.

 

Iedere keer als ik het systeemvak terug wil slepen naar rechts, springt deze weer terug naar

zijn oude positie. Ik heb daar al eens eerder mee zitten stoeien, wie weet de oplossing hiervoor.

 

Anders gezegd; je moet volgens mij ieder pictogram (van programma's) kunnen verschuiven,

dit lukt dus niet meer, ook bijvoorbeeld met de klok, ook deze schuift naar links naar hij stond.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hier in Mint 17 (is ook een Ubuntu variant) kun je "bewerkingmode taakbalk" aan- of uitzetten. Bij uit blijft alles hetzelfde. Bij aan kun je de zaak plaatsen, zoals je het hebben wilt en daarna weer uit om de instellingen vast te houden.  En dan blijft alles op zijn plaats, ook als je het wilt verschuiven.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rechtsklikken op de taakblad geeft een submenu "Paneelopties" en geeft een submenu met

onder andere de mogelijkheid ¨Widgets vergrendelen" en "PaneelInstellingen".

 

Met "Paneelinstellingen" moet je pictogrammen kunnen verplaatsen maar die schuiven net

zo hard weer terug. Ik heb zelfs een nieuwe taakbalk moeten maken en de oude gedeleted.

 

Maar dat is natuurlijk niet de oplossing, dus blijf benieuwd...naar de oplossing. 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt paneelscheiders en takenbeheer indien die pardoes zijn weggehaald schuift zo'n pictogram automatisch conform de uitlijning rechts midden of links die je kunt instellen onder "meer instellingen"

 

zie afbeelding

het is inderdaad niet de makkelijkste aanpassing,

 

aangepast door Tonskidutch

I Wanna Rock You, Marat Taturas Feat. Levitny Mix

Giorgo Moroder, Marat Taturas, Levitany

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...