Ga naar inhoud


kan deze vrouw ook met pensioen gaan?


Amager95

Aanbevolen berichten


Je kan de radio ook uitzetten of afstemmen op een zender zonder reclame.

oh ja?

 

dan kan je nooit meer naar de televisie kijken of de radio aan hebben

 

zender zonder reclame?

DFF bestaat niet meer, dan had het gekunt.

 

overigens kijk ik geen commerciele zenders, alleen de officiele NPO zenders die stijf en bol staan van de reclame

je weet wel van die kreten: straks in het journaal, na de ster.

straks: in Nieuwsuur, straks na de ster.

 

waarom krijg je in dit land toch van ontzettend grote schreeuwerds

en dan van die niet al te nette ondernemingen die ook nog in de afvalverwerking zitten

 

Een beetje fatsoen zit er niet meer in

Geen wonder dat Schoenenreus en straks ook V&D en Blokker failliet gaan.

Niemand mot ze meer.

De HEMA volgt en straks hebben we binnensteden zonder winkels.

Ik weet van één MediaMarkt die ook maandelijks met grof verlies draait.

 

Maar goed wij hebben beschaafde STER reclame met een beschamende krijsende vrouw.

BV de voor uitgang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zie het probleem niet, met een beetje moeite zijn er nog genoeg tv en radio zenders te vinden zonder storende reclame uitingen of oeverloos gel.....

 

Classic FM heeft alleen op het hele uur een nieuwsuitzending met eventueel een kort reclamebericht.

Brava TV is genieten voor de liefhebber, Mezzo is een goede 2e.

 

BBC is een optie in elk genre.

 

Wil je wat modernere muziek, Nostalgie is een (franse) radiozender met een minimum aan reclame.

Er zijn in dat genre nog veel keer radio stations te vinden die alleen muziek uitzenden.

 

Voor wat betreft irriterende reclame uitingen, je kan ook de macht van de consument mee laten spreken, zo zijn in de USA al de nodige tv programma's voortijdig beëindigd omdat consumenten druk uitoefenden op adverteerders

 

Zo nu en dan een briefje naar een bedrijf waarin je aangeeft dat dankzij hun irriterende reclame je besloten hebt hun product niet meer aan te schaffen zal op den duur resultaat gaan hebben.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vaak kan ik een andere zender opzetten. Maar vaak ook niet. Vandaag in het zwembad hoorde ik haar ook weer gillen en krijsen.

 

Jaren geleden heb ik gelezen dat een negatieve reactie op een reclame hetzelfde is als een positieve reactie.

De marketiers vinden de reclame daarmee een positieve en geslaagde campagne. Sindsdien weet ik dat, hoe irritant de reclame is, het nog beter is om niet te reageren. Het bedrijf en reclamemakers weten dan ten minste niet hoe het ervaren is.

 

Ja, natuurlijk kan je de radio zoals in de auto uitzetten of op een andere zender zetten. Zo'n 10-jaar geleden had je zo'n systematische reclame boodschappen van (...glashelder). Als het mogelijk was zette ik dat ook af, maar gevolg was heel vaak dat ik het nieuws op de radio miste. Dan op dat moment, en zo vaak heb je je aandacht nodig voor het verkeer. En als de mogelijkheid er weer was, was de nieuwsuitzending weer voorbij.

 

Voor de televisie is het toch wel raar dat je in afwachting op een programma, maar een andere zender moet opzetten. Ook weer het risico dat het programma is begonnen en je het begin mist.

 

Dat gewoon omdat ze zo graag de bevolking willen volstouwen met hysterisch krijsende vrouwen en mannen.

 

Nog niet zolang geleden ben ik naar de Franse film Samba geweest met o.a. Charlotte Gainsbourg. Het viel mij zo op de rust die er is in de film. Geen overdreven muziek. Als het was, dan alleen ter ondersteuning. Maar niet zoals bij de Amerikaanse films dat de muziek de boventoon is, en het gesproken woord en sfeer slechts onder geschikt is.

 

 

Maar voor de NPO is het goedkoop. Ze krijgen er geld voor, voor die rotzooi. Ondertussen hoeven ze ook geen programma uit te zenden en verdienen ze er voor tweede keer er aan.

aangepast door Amager95
Link naar reactie
Delen op andere sites

tjees zeg heb ik helemaal gemist deze discussie en dit topic

was ook even ver weg

 

die arme hadewygt

laat dat mens gewoon met rust of klik op " i like "

de " i like not button " is dus door niet te klikken en of erover te schrijven een perfecte geste

 

als je eventueel bekend wordt Amager95 of zelf beroemd mag je hopen dat je een gezonde feedback hebt

het is gewoon donder en bliksum in Hilversum

de meeste schreeuwen daar om de aandacht

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs zenders met minimale reclame, zit er dan in bepaalde programma's veel verdoken reclame, waar er toch al boete's voor zijn gegeven. Bij veel programma's zelfs in het buitenland zie je al veel staan bij het begin PP van product placement.

Het valt veel op, als ik bij mijn ouders over hun schouder kijk, hoeveel er gegeten wordt in programma's. bewust? En dan maar campagne voeren tegen overgewicht  :P .

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs zenders met minimale reclame, zit er dan in bepaalde programma's veel verdoken reclame, waar er toch al boete's voor zijn gegeven. Bij veel programma's zelfs in het buitenland zie je al veel staan bij het begin PP van product placement.

Het valt veel op, als ik bij mijn ouders over hun schouder kijk, hoeveel er gegeten wordt in programma's. bewust? En dan maar campagne voeren tegen overgewicht  :P .

Het huisblad van een Zaanse super was in een programma dat de menu's nu 30% meer aan kalorien bevatten dan begin jaren tachtig.

Net als een hartige taart, dat vroeger voor zes personen was, lijkt in de huidige tijd nog bestemd te zijn voor twee personen.

 

Dus ja de supers voeren de klanten volgens mij vet, net zoals in het sprookje van Hans en Grietje.

Nu nog even de vingers door tralies steken.

 

En elke maandag weer een biertje er bij van uit de aanbieding...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat stemt me wat verdrietig. Eerlijk gezegd vind ik Hadewych wel een sympatiek en origineel persoon, ik heb haar nooit zien optreden maar in interviews op radio en tv komt ze heel positief op me over. Waarom ze zich leent voor reclamespotjes die vrouwen zo wegzet begrijp ik niet. Waarom een vrouw met een kinderlijk-hysterisch juichende stem over een pakje maandverband of shampoo ten tonele gevoerd moet worden is me een raadsel. Juist na alle moeite die is gedaan om de emancipatie van de vrouw te bereiken vind ik dit wel een enorme klap in het gezicht van degenen die die emancipatie nastreven. Ik zal niet zeggen dat ik nooit in die winkel kom, in onze stad staan ze zelfs op 100 meter afstand van elkaar, maar juist die weerzinwekkende reclames zorgen er voor dat ik bij voorkeur ergens anders shop. Overigens, hun afleggertje genaamd "trekpleister" doet me met weerzin denken aan wat dat letterlijk betekent: ik kan die gekke winkelnaam nooit zien zonder aan een met pus gevulde pleister te denken die van een wond wordt afgetrokken. Wie komt er op zo'n naam? Zal wel aan mij liggen vrees ik...

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh ja?

 

dan kan je nooit meer naar de televisie kijken of de radio aan hebben

 

zender zonder reclame?

DFF bestaat niet meer, dan had het gekunt.

 

 

Sorry, ik weet even niet wat DFF ook alweer betekent (tenzij je over de DDR van dik 25 jaar geleden doelt) maar vanavond heb ik bijvoorbeeld eerst naar een oude Amerikaanse speelfilm over Vincent van Gogh op Arte gekeken en aansluitend naar het duscussieprogramma "Unter den Linden" op Phoenix over de Griekse schuldencrisis. Eerder op de avond keken we zoals altijd naar Servicezeit, Aktuelle Stunde en Fenster Duisburg voor het aangrenzende Niederrhein gebied via de WDR. Houdt keurig om 20:00 op, zodat je zonder reclame ellende op het NOS journaal kunt overschakelen.

 

En voor wie de Duitse taal onvoldoende machtig is: met neme de BBC zendt voor zover ik weet ook nog steeds zonder één enkele seconde reclame uit en dat geldt voor nog een heel arsenaal van andere zenders als je er wat intensiever naar zoekt.

 

Op radio gebied is het een tikkeltje lastiger omdat de meeste hier genoemde zenders niet via een gewone autoradio te beluisteren zijn. Feitelijk betekent dat voor mij dat de Deutschlandfunk mijn belangrijkste reclamevrije zender is maar die ontvangstmogelijkheid wordt einde dit jaar ook verwoest. Radio is nu eenmaal bij uitstek het medium voor onderweg in de auto, kun je ook luisteren naar wat je wilt terwijl thuis niet zelden vrouw en/of kinderen de TV aan hebben staan.

 

Ja, ik weet het, voor je het weet krijg je de discussie weer over radio via je mobiele telefoon, maar wellicht is dat iets wat nu al overbelast is: juist een zender als de BBC World Service is in elk geval bij ons thuis 9 van de 10 keer onbereikbaar via internet radio. Niet dat ik het thuis op die manier nodig heb maar als je ziet hoe juist die zender met grote regelmaat vastloopt of onbereikbaar is dan kun je het onderweg wel helemaal schudden.

 

Overigens, mij dochters bellen ons regelmatig vanuit de auto op als ze van hun werk naar huis rijden, en doorgaans houdt dat in dat ze op diverse punten wegvallen wegens gebrek aan signaal. En dan spreek ik over trajecten als Leiden-Rotterdam of Breda-Rotterdam dus niet wat je noemt incourante wegdelen. Dat geeft me niet echt het vertrouwen dat ik bij een toekomstige auto aanschaf waarin wel een internet-radio optie zit wel lekker onbezorgd onderweg zal kunnen luisteren zoals nog niet zo lang geleden volstrekt normaal was.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat stemt me wat verdrietig. Eerlijk gezegd vind ik Hadewych wel een sympatiek en origineel persoon, ik heb haar nooit zien optreden maar in interviews op radio en tv komt ze heel positief op me over. Waarom ze zich leent voor reclamespotjes die vrouwen zo wegzet begrijp ik niet. Waarom een vrouw met een kinderlijk-hysterisch juichende stem over een pakje maandverband of shampoo ten tonele gevoerd moet worden is me een raadsel. Juist na alle moeite die is gedaan om de emancipatie van de vrouw te bereiken vind ik dit wel een enorme klap in het gezicht van degenen die die emancipatie nastreven. Ik zal niet zeggen dat ik nooit in die winkel kom, in onze stad staan ze zelfs op 100 meter afstand van elkaar, maar juist die weerzinwekkende reclames zorgen er voor dat ik bij voorkeur ergens anders shop. Overigens, hun afleggertje genaamd "trekpleister" doet me met weerzin denken aan wat dat letterlijk betekent: ik kan die gekke winkelnaam nooit zien zonder aan een met pus gevulde pleister te denken die van een wond wordt afgetrokken. Wie komt er op zo'n naam? Zal wel aan mij liggen vrees ik...

 

Overigens vindt hier wel een unicum plaats: Hadewych heeft het in die reclamespotjes doorgaans niet over Kruidvat maar over Krijtvat. Ik ken geen enkel ander bedrijf dat reclamemakers betaalt om de naam van hun bedrijf verkeerd uit te spreken... :P

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...