Ga naar inhoud


Winteruur , zomertijd , klok verzetten


cookie monster

Aanbevolen berichten

Bovendruk is wel hoog, maar onderdruk is belangrijker. Die moet onder de 90 zitten.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


140 - 90 of lager is prima, 120 - 80 schijnt ideaal te zijn maar dat hoeft niet voor iedereen te gelden.

M'n pa is overleden mede omdat men in het ziekenhuis bij een darmbloeding met alle geweld z'n bloeddruk een eind omhoog wilde hebben terwijl hij altijd een lage heeft gehad.

Een benedengrens geeft men vaak niet aan, maar toen ik bij een septic shock na een uur wachten op de spoedeisende hulp eindelijk naar binnen mocht en 90 - 35 bleek te hebben sloeg de paniek toe bij het personeel.

Was kantje boord...

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Eh, het onderwerp is zomer/wintertijd!

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Waar blijft het gezemel van de tegenstanders van zomer/wintertijd dit keer? Dat het allemaal niet nodig is en dat de kippen weer van de leg afslaan.
En dat de EU weer eens helemaal faalt omdat ze het niet voorelkaar krijgen om dit onzinnige gedoe af te schaffen?
Oh-ja, dat de koeien geen melk meer geven was ik nog vergeten.

  • Like 1
  • Haha 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon altijd zomertijd

Ben je af van dat gezeur over ontregelen van bioritmes en heb je wat aan de avonden terwijl het grootste deel van de bevolking 's morgens vroeg toch in zijn nest ligt en niets merkt/heeft van/aan het vroege licht worden.

En tegen degene die er over klagen dat ze niet kunnen slapen terwijl het buiten nog licht is een tip van mijn vader "als je je ogen dicht doet zie je er niets meer van"

 

Vandaag nog in het nieuws dat er vanaf maandag weer langere files zullen ontstaan omdat men in de avondspits in het donker moet gaan rijden (de ochtend mensen zijn daar blijkbaar al aan gewend) dus de zomertijd zorgt ook nog eens voor minder files en is daardoor beter voor het milieu.

  • Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste zijn er wel over eens dat we die zomer/wintertijd afschaffen.

Maar de discussie is verzand wat dan de tijd moet zijn.

De ene wil permanente zomertijd, en anderen willen dan weer permanente wintertijd.

Er is ook een groep die er middenin wil gaan zitten.

 

En iedereen wil wat anders.  Zie je het al gebeuren een uur (of een half uur) tijd verschil tussen bv. Nederland en België (permanent).  Terwijl Duitsland op een nog andere tijd zit?

 

 

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou mij weinig kunnen bommen, zo vaak kom ik toch niet in Belgenland, met Duitsland zou het een ander verhaal worden.

 

Maar daar hebben we toch juist Europa voor of niet soms?

Ze kunnen wel bedenken dat er vanaf 2035 geen nieuwe brandstof auto's meer verkocht mogen worden, ze kunnen jaren lang lopen te etteren over postzegelgrote natuurgebieden, ze regelen wel dat apparatuur een usb-c aansluiting moet hebben, maar gewoon simpel de wintertijd afschaffen is blijkbaar een onneembare hobbel.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
44 minuten geleden, gerrit B zei:

maar gewoon simpel de wintertijd afschaffen is blijkbaar een onneembare hobbel.

Je bedoelt dat ze de zomertijd dienen af te schaffen?

De wintertijd is van oorsprong de standaard tijd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ceesv zei:

Je bedoelt dat ze de zomertijd dienen af te schaffen?

nee ik schrijf het wel goed nl. de wintertijd afschaffen dus de tijd die we nu (tot morgen) hebben zo houden.

Je hebt nl. 5 maanden wintertijd en 7 maanden zomertijd.

Die zomertijd dat het 's morgen later licht wordt en s'avonds later donker daar zal een ieder het meest van profiteren.

Als aangegeven heeft niemand (of heel weinig) er wat aan dat het in de zomermaanden om goed 4.00 uur al licht wordt omdat dan toch iedereen ligt te slapen terwijl wel vrijwel iedereen er wat aan heeft als het 's avonds langer licht blijft.

Ja zeggen de tegenstanders "dan wordt het in de winter pas om 9.30 uur licht"

En dat klopt maar is dat een probleem? Dat is naar mijn idee gewoon een idee/probleem wat tussen je oren zit en niets anders.

In de winter wordt het met de wintertijd om goed 16.30 uur al donker en als we de zomertijd blijven aanhouden dan wordt dat 17.30 uur dus je maakt gewoon optimaal gebruik van het daglicht alleen haal je de wisseling er uit wat naast het optimaal gebruik maken van het daglicht ook nog eens flink wat extra besparingen oplevert.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, gerrit B zei:

Zou mij weinig kunnen bommen, zo vaak kom ik toch niet in Belgenland

😟

En het is hier nog zo plezant 🙂

Ik kom er zelfs elke dag !! 🤫

 

Voorstel:

Wie geen zomer/wintertijd wil , ok !!

Wie enkel zomertijd wil , ok !!

Wie enkel wintertijd wil , ok !!

Wie geen van allen wil , ok !!

Of kan ook nog:

Op 27-3-2021 om 20:47, astro iris zei:

DE oplossing volgens RTL, de klok een half uur vooruit en dit ter eeuwigen dagen zo laten.....:confused:

Keuze genoeg , iedereen zijn goesting , vwala !! 😁

 

 

Tot: 03:00 zondag 30 oktober , alle tijden zijn in Midden-Europese Tijd
Wat houdt de wintertijd in?
 
 
De wintertijd betekent dat de klok een uurtje terug moet worden gezet !!
Zondag om 03:00 uur moet de klok terug naar 02:00 uur en kunnen we dus
een uurke langer maffen !! De wintertijd is eigenlijk de 'normale' tijd en duurt 5 maanden !!
Hoe moet ik mijn klok verzetten ?? Zie quote:
8 uren geleden, Sprietje zei:

Het valt me steeds zwaarder om die klok iedere keer te verzetten. Ik kan toch merken dat ik steeds een jaar ouder word.

 

2010-10-30-Klok-verzetten.jpg

image.jpeg.2a03ba237233e1fcc02bec55dc206d96.jpeg Winteruur

 

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...