Ga naar inhoud


Winteruur , zomertijd , klok verzetten


cookie monster

Aanbevolen berichten

Op 27-3-2021 om 20:47, astro iris zei:

DE oplossing volgens RTL, de klok een half uur vooruit en dit ter eeuwigen dagen zo laten.....:confused:

De oplossing ivm pro zomertijd & pro wintertijd
oplossing 1: volgens RTL
We zetten de klok voortaan een half uur vooruit
oplossing 2:
- Wie pro zomertijd is , zet gewoon voortaan de klok op zomertijd ,
en leeft volledig volgens het zomeruur !! (eigen winkels , TV , enz ....)
- Wie pro wintertijd is , zet gewoon voortaan de klok op wintertijd ,
en leeft volledig volgens het winteruur !! (eigen winkels , TV , enz ....)

 

Aan u de keuze 🤭

  • Haha 1

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waar het probleem ligt?

Vraag iemand of ze 's avonds een uur langer licht willen dan zal de meerderheid aangeven dat een prima idee te vinden

Vraag iemand of ze 's morgens een uur langer in bed kunnen liggen dan zal de meerderheid dat ook een prima idee vinden.

 

Dus de oplossing:

De zomertijd invoeren voor dat uur extra licht en 's morgens een uur later beginnen met werken en 's middags wel op de normale tijd naar huis om van de extra lange avond te kunnen genieten.;)

 

Feit blijft dat hoofdzakelijk door de manier van vraagstelling bepaald wordt of iemand voor de zomertijd of wintertijd is.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

goed idee:  flexibele tijd:  we starten de dag in wintertijd, en om 12u schakelen we dagelijks om in zomertijd.  Om 24u opnieuw omschakelen in wintertijd, en zo elke dag opnieuw. Langer slapen, en vroeger naar huis. Meer moet dat niet zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha..... ik stel voor om de tijd dan om 8 uur te wisselen... dan is het al gelijk 9 uur en heb je al een uur gewonnen. en hebben mensen die alleen 's ochtends werken er ook wat aan.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb jaren in ploegensysteem gewerkt en er waren er weinigen die dat klok verzetten leuk vonden. Nu op pensioen, maar de vrouw werkt nog, zodoende nu een veertien dagen weer in het donker naar het werk vertrekken. Dat voorstel van 1/2 uur lijkt me best een goed compromis, iedereen tevreden...of toch niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, minplus zei:

Ik heb vanaf de invoering van de zomertijd de wintertijd verafschuwd, volledig los van m'n werktijden. Heerlijk, de avonden.

Kan me inbeelden van die zalige avond, met licht tot half elf, maar dan om half vier er terug uit voor ochtend shift was heel wat minder.;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

🥴 en waar haal je die extra 6 uur vandaan?

Laten we de aarde minder snel ronddraaien? even de handrem aantrekken?

36 minuten geleden, minplus zei:

Ik heb vanaf de invoering van de zomertijd de wintertijd verafschuwd, volledig los van m'n werktijden. Heerlijk, de avonden.

Ik heb 's avonds ook liever wat langer licht, dus wat mij betreft opzouten met die gehele wintertijd en de huidige tijd lekker laten staan.

Ik ben liever 's morgens in het donker aan het werk dan dat ik in het donker thuis zit met het idee dat als het nog licht was geweest ik nog van alles had kunnen doen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan klopt mijn horloge niet meer, werken alle klokken niet, klopt mijn snelheidsmeter niet meer enz.

Daarnaast die arme kinderen op school

heeft een dag 30 uur

een uur is dan 48 min

een minuut is dan nog steeds 60 sec

Maar hoe moeten ze op school dan uit gaan rekenen als iemand ergens 1 dag, 3 uur en 20 min over doet hoeveel sec dat dan is zonder rekenmachine te mogen gebruiken?

Voordeel is dan wel weer dat we met z'n allen weer 125 km/h op de snelweg mogen rijden.:D

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, gerrit B zei:

Voordeel is dan wel weer dat we met z'n allen weer 125 km/h op de snelweg mogen rijden.

wegpiraat die je bent :P

 

ik heb maar twee klokjes die niet automatisch over gaan, dus een ovenschotel was iets lastiger correct programmeren gisteren en die andere daar kijk ik niet eens naar.

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-4-2021 om 00:43, gerrit B zei:

Dan klopt mijn horloge niet meer, werken alle klokken niet, klopt mijn snelheidsmeter niet meer enz.

Daarnaast die arme kinderen op school

heeft een dag 30 uur

een uur is dan 48 min

een minuut is dan nog steeds 60 sec

Maar hoe moeten ze op school dan uit gaan rekenen als iemand ergens 1 dag, 3 uur en 20 min over doet hoeveel sec dat dan is zonder rekenmachine te mogen gebruiken?

Voordeel is dan wel weer dat we met z'n allen weer 125 km/h op de snelweg mogen rijden.:D

Ja, de scholen: slecht voorbeeld imo: daar is een uur 50 minuten, een week, duurt er 4,5 dagen en een jaar 9 maanden 😅  een uur van 48 minuten, komt dus aardig in de buurt...

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...