Ga naar inhoud


Hoe ziet Citrix mij?


Con

Aanbevolen berichten

Zoals sommigen weten maak ik veel gebruik van Citrix onder Linux, so far so good.

 

Ik heb in Linux ooit eens een gebruikersnaam op moeten geven. De helpdesk

van mijn bedrijf kon deze gebruikersnaam zien... althans daar werd ik wel eens

op aangesproken met de woorden "ben jij die en die"...

 

Nu heb ik;

- VMware geïnstalleerd in Linux

- en daar weer Windows 7

- en daarin Citrix in geïnstalleerd.

 

En nu mijn vraag, welke gebruikersnaam ziet NU mijn helpdesk, die van Linux

of die van Windows 7 waarin Citrix in geïnstalleerd?

 

Mijn router ziet in ieder geval geen Windows 7...

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De naam van de machine waar je op werkt. Vanwaar dit omslachtige gedoe?

Ik begrijp helemaal dat je dat denkt, omslachtig.

 

Onder Linux gaat het inloggen vaak fout, hier zijn al diverse topics van (ook van mijn hand)

met handshakes, SSL errors 29 enz. enz.

Als ik echter onder Linux, onder VMware en dan weer met Citrix inlog heb ik nooit

problemen, vandaar?

 

Vandaar via een enorme omweg en... het gaat nauwelijks ten koste van de performance.

 

Maar dan kan en mag ik ook de vraag stellen: welk operatingssystem zien ze dan?

Maar dat kan ik waarschijnlijk zelf ook zien aan te zoeken op mijn IP adres...

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd. Bij mijn werk melden diverse laptops zich thuis vanuit Linux Mint aan op de citrix omgeving. Geen problemen met certificaten.

 

Welke citrixversie gebruik je en hoe meld je je aan (via browser)?

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd. Bij mijn werk melden diverse laptops zich thuis vanuit Linux Mint aan op de citrix omgeving. Geen problemen met certificaten.

 

Welke citrixversie gebruik je en hoe meld je je aan (via browser)?

post-36489-0-61445200-1423519383.jpeg

 

Via Firefox.

 

Als ik mij aanmeld dan gaat het regelmatig de eerste keer fout en

krijg de bewuste SSL error.

post-36489-0-67972500-1423519681.jpeg

 

 

Als ik daarna (zeg één minuut) weer klik op het bureaubladicon

post-36489-0-04912300-1423519698.jpeg

dan gaat het vaak wel goed.

Soms is daar een paar keer voor nodig.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik je ook nog een token oid om je aan te melden op het netwerk van je werk?

Ja ik gebruik een token.

post-36489-0-45702800-1423520020.jpeg

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag het morgen even bij mijn collega na hoe wij die SSL en certificaat fouten hebben opgelost.

Ik heb (volgens mij) geen problemen meer met certificaten anders zou ik na enkele

minuten ook niet kunnen inloggen volgens mij, toch?

 

Het schijnt een bekend probleem te zijn, zie dit topic...

https://www.sat4all.com/forums/topic/342672-citrix-error-met-firefox/?p=2276124

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke Linux heb je nu geïnstalleerd?

post-36489-0-73503000-1423523409.jpeg

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je dit al uitgevoerd?

 

5. Add more SSL certificates

By default, Citrix Receiver only trusts a few root CA certificates, which causes connections to many Citrix servers to fail with an SSL error. The 'ca-certificates' package (already installed on most Ubuntu systems) provides additional CA certificates in /usr/share/ca-certificates/mozilla/ that can be conveniently added to Citrix Receiver to avoid these errors:

sudo ln -s /usr/share/ca-certificates/mozilla/* /opt/Citrix/ICAClient/keystore/cacerts/sudo c_rehash /opt/Citrix/ICAClient/keystore/cacerts/

Bron: help.ubuntu.com

 

Hier installeren wij Linux Mint 13 en voeren na de installatie het volgende commando uit.

 

Maak de Firefox certificaten toegankelijk voor de Citrix Receiver:

sudo ln -s /usr/share/ca-certificates/mozilla/* /opt/Citrix/ICAClient/keystore/cacerts/

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je dit al uitgevoerd?

 

5. Add more SSL certificates

By default, Citrix Receiver only trusts a few root CA certificates, which causes connections to many Citrix servers to fail with an SSL error. The 'ca-certificates' package (already installed on most Ubuntu systems) provides additional CA certificates in /usr/share/ca-certificates/mozilla/ that can be conveniently added to Citrix Receiver to avoid these errors:

sudo ln -s /usr/share/ca-certificates/mozilla/* /opt/Citrix/ICAClient/keystore/cacerts/sudo c_rehash /opt/Citrix/ICAClient/keystore/cacerts/

Bron: help.ubuntu.com

 

Hier installeren wij Linux Mint 13 en voeren na de installatie het volgende commando uit.

 

Maak de Firefox certificaten toegankelijk voor de Citrix Receiver:

sudo ln -s /usr/share/ca-certificates/mozilla/* /opt/Citrix/ICAClient/keystore/cacerts/

Als een tweede keer klikken (na 30 a 60) seconden Citrix wel opgestart wordt

dan lijkt het mij geen certificaat probleem.

 

Voorts door een ander topic alhier heb ik dat ook wel eens extra uitgevoerd

maar bracht meestal geen soelaas.

 

Let wel, het is leefbaar hoor, soms gaat het in een keer goed, soms in twee

keer en heel soms in drie keer klikken.

 

Ik heb inmiddels (gisteren) ook (op basis van jouw suggestie) Pale Moon

geïnstalleerd, precies hetzelfde fenomeen.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...