Ga naar inhoud


audio halen uit HDMI ?


Jan Ambers

Aanbevolen berichten

M'n gebuur z'n sattuner geeft geen analoog audio/video(scart) meer, wel via de HDMI kabel.

 

Maar wil ie satradio horen, dan moet z'n TV aangezet worden...

Nu z'n vraag kan ik met een speciale kabel het audio uit de HDMI kabel halen???

 

Voor zover ik me herinner is het signaal op de HDMI kabel digitaal en zal er in de TV een D/A converter zitten om het audiosignaal uit de HDMIkabel te halen of ben ik verkeerd?

Ik heb met de signaalzoeker eens de D/Aomzetter in z'n sattuner getraced en ik vermoed dat die naar de eeuwige jachtvelden is...

Maar zo'n kleine SMD chip, quadraple met omgebogen en onder chip gesoldeerde pooten zie ik me niet te vervangen...

Iemand een oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hdmi is digitaal, de uitgang bepaalt wat er daadwerkelijk op die audio pennen gezet wordt. Dat kán dus ook analoog zijn masr in de meeste gevallen is dit PCM.. Vanaf de SCART aansluiting zou je audio af kunnen tappen. Heeft de sat tunner niet tievallig cinch (tulp) stekkers voor dit doel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

de audio die uit de satellietreceiver komt is volgens eigen gemaakte instelling PCM xII of PCM (ha mimisiku schrijft ook gelijk)

anyhu,

dat zit in de av-scart dat zit op de HDMI en natuurlijk op tulpstekkers indien die receiver er nog heeft

 

dus er is geen enkele noodzaak de TV aan te zetten als je al direkt naar de AV-receiver kunt of ouderwetse stereo receiver

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft een Vu+Duo waarvan geen audio uit de scart noch uit de cinchAF komt, wel uit de HDMI(TV)

 

Ik heb met de signaalzoeker eens de D/Aomzetter in z'n sattuner getraced en ik vermoed dat die naar de eeuwige jachtvelden is...

Er komt geen audio uit de omzetter (D/A chip)

Maar zo'n kleine SMD chip, quadrople met omgebogen en onder chip gesoldeerde pooten zie ik me niet te vervangen...
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga eens opzoek naar "HDMI Analog Audio Extractor". Die dingen hebben een HDMI in/out en dan daar uitgehaald je audio.

Kan wel vertellen, dat gaat ook in de €€€ lopen.

Degene die ik zag lagen rond de €50,- of zelfs meer.

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Of deze oplossing die nog geen 15 Euries kost de tulpjes en de vga zijn uitgangen.

 

Dit heb ik met Google gevonden door te zoeken op:  HDMI2SCART

5195-16461-thickbox.jpg

aangepast door leo1949

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leo, je moet heel voorzichtig zijn, op sommige multimedia spelers zit wel een HDMI connector maar moet je zelf in de instellingen ingeven welk signaal er uit komt en dan heb je natuurlijk  een aangepaste verloopkabel nodig. Overbodig te zeggen dat dit geen normale HDMI is.

Ik moet Colombo in dit geval gelijk geven, de omvorming kan alleen met electronica maar als je eens goed op google kijkt kan je zoiets op een goedkope Nl site vinden voor iets meer dan 18 €,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...