Ga naar inhoud


vu duo C807 vraagje


usefullaliman

Aanbevolen berichten

Ik ben bezig met een vuduo met het bekende rood lampje probleem.

 

Toen ik de moederboard er uit haalde zag ik tot mijn verbazing dat ze er een zooitje er van hadden gemaakt,wat betreft soldeer werk.

 

C807(de baan van de  + is er niet meer,ik kan de condensator nergens meer aan vast maken)is deze met een andere door te verbinden om toch contact met de+ van de condensator te krijgen    

 

post-31693-0-32523900-1424372171.jpg

"We ride together, we die together. Bad boys for life."

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Lijkt mij niet origineel.

Dat kunnen onze leden hier uit de rokende soldeerbout beter.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan zou je de condensator ook op de spanningsregelaar kunnen zetten.

de min op pen 1 van het ic(de plaats waar het stipje op zit,en de plus van de elco op pen 8 (tegenover pen 1)

 

lukt het niet ?dan wil ik je wel helpen.

 

 

post-31527-0-19873800-1424415895_thumb.jpg

 

 

 

aangepast door Steve
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een knoei boel ,,neem nieuwe elco en zet deze terug op de originele  plek terug,wel eerst die oude tin resten verwijderen,en met een small schroeven draaiertje die groene laklaag voorzichtig wegkrabben  zodat de koperbaan blank is ,dan vertinnen met harskernsoldeer van max 1mm dik,0.8 mm is beter,daarna nieuwe elco plaatsen en pootjes ombuigen ,opmaat afknippen en solderen,,en niet vergeten de print goed met een tanden borstel evt tin resten te verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...