Ga naar inhoud


Foscam webcam met knipperende infraroodledjes


the boss

Aanbevolen berichten

Wie heeft er wel eens het probleem van knipperende infraroodledjes opgelost.

Het is van een webcam foscam FI9821W V2, met de nieuwste firmware, schijnt dat

een batch van deze camera's slecht was, kan er nog niet achterkomend waar het nu aan ligt

Spanning op de infraroodprint is wel goed 5 volt, ook geen losse contacten te zien.

post-35315-0-99241200-1425239306_thumb.jpgpost-35315-0-22509400-1425239330_thumb.jpg

Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Al eens een elco geprobeerd over de LED's voeding?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog niet geprobeerd, maar de ledjes 10 en 11 branden altijd wel in het donker.

Maar ledje 4,5 en 6 knipperen dan op willekeurige manier, maar wel altijd die 3 tegelijk.

Dat printje wordt aangesloten met 4 pinnen + en - en nog 2 andere pinnen, wat daar voor een signaal opstaat

weet ik niet.

 

https://www.dropbox.com/s/yllqi1b7twglzb7/20150228_184720.mp4?dl=0

Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik vermoed een schakelende voeding waarvan de schakelfrequentie interfereert met de video frequentie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De ledjes staan niet allemaal achter elkaar in serie maar in groepjes.

 

Ik denk dat 1 van de drie ledjes van dat groepje kapot is waardoor de andere goede ledjes  mee knipperen.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik lees dat deze camera vaker problemen heeft met de IR ring vermoed ik dat men teveel, of verkeerde ledjes in serie heeft gezet.

Afgaande op de video lijken er 3 ledjes in serie te staan. Op de foto's kan ik niet zien of dat zo is.

Als ik de gegevens van IR ledjes opzoek kom ik op een werkspanning van rond 1,65 Volt. Drie stuks in serie zou 4,95 Volt nodig hebben. tel daarbij een begrenzingsweerstand en 5 Volt voeding is te laag om ze goed en constant te laten werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Intussen zijn de 3 knipperleds ook gestopt met knipperen, doen nu niks meer, alleen led 10 en 11 branden.

Ga eerst maar eens zoeken naar een schema, of anders led's vervangen.

Bedankt allemaal voor het meedenken.

Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...