Ga naar inhoud


Freeze in Ziggo extra kanalen na migratie


rayo

Aanbevolen berichten

Halo,

 

Ik heb een Vuplus duo 2 met BH image en CCcam 2.3.0 geïnstalleerd. Na de migratie van Ziggo heb ik een nieuwe cable.XML geïnstalleerd en de nieuwe kanalen gescand. Ik heb ook de kanalen in een Philips TV met CI+ geïnstalleerd.

 

Met de TV met CI+ module kan ik alle extra kanalen van mijn abonnement goed kijken, maar als ik mijn Vuplus duo2 icm CCcam en de Ziggo card gebruikt, de extra kanalen frezen na 20-30 seconden. Later komt het terug maar het freezes nogmaals.

 

Ik heb mijn twee cards in de CI+ module van de TV geprobeerd en op de TV werken ze goed. De probleem zit alleen in de Vuplus ontvanger.

 

Weet iemand wat is er aan de hand?

 

Dank u wel

Link naar reactie
Delen op andere sites


Of het nu die xml is of die cccam is dus vooraf niet voorspelbaar!

 

Maar foutive cccam.cfg kan ermee te maken hebben.

vooral indien de prio' s niet kloppen, aangeroepen door de cccam.cfg in map /etc.

 

plaats eens de cccam.cfg in <>

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de CCcam.cfg dat met de ipk geïnstalleerd wordt. Maar ik ben nog niet thuis. Wanneer ik thuis kom zal ik één nieuwe installatie van de CCcam proberen en ik zal de cfg proberen te posten.

 

Dank u wel voor uw help!

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, ik bin thuis.

 

Dit is de code van mijn CCcam.cfg:

 

<##########################
###LINUXSAT-SUPPORT.COM###
##########################


SERVER LISTEN PORT : 12000

ALLOW TELNETINFO: yes

ALLOW WEBINFO: yes

WEBINFO USERNAME :root

WEBINFO PASSWORD :dreambox

TELNETINFO USERNAME :root

TELNETINFO PASSWORD :dreambox

TELNETINFO LISTEN PORT : 16000

WEBINFO LISTEN PORT : 16001

ZAP OSD TIME :0

OSD USERNAME :root

OSD PASSWORD :dreambox

OSD PORT :80

SHOW TIMING : yes

DEBUG : no


NEWCAMD CONF : no

#DISABLE EMM : yes

#EXTRA EMM LEVEL : yes

SHOW EXTENEDED CLIENT INFO : yes

MINI OSD : no

#MINIMUM DOWNHOPS: 1

CHANNELINFO FILE : /var/etc/CCcam.channelinfo

PROVIDERINFO FILE : /var/etc/CCcam.providers

CAID PRIO FILE : /var/etc/CCcam.prio

LOG WARNINGS : /tmp/warnings.txt

SOFTKEY FILE : /var/keys/SoftCam.Key

AUTOROLL FILE : /var/keys/AutoRoll.Key

#STATIC CW FILE : /var/keys/constant.cw

#BOXKEY: /dev/sci0

#SMARTCARD CLOCK FREQUENCY: /dev/sci0 6800000>

 

Ik gebruik de gewone code die met de ipk komt. Tot nu heb ik geen problem gehad...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mis de CAMDATA sectie (is die nog nodig voor Ziggo?)

TRY ALL CHIDS zie ik ook niet.

Ik weet het niet wat de CAMDATA sectie is. Ik heb net geprobeerd met een TRY ALL CHIDS lijn (TRY ALL CHIDS : /dev/sci0), maar het werkt niet.

 

Waat is de CAMDATA sectie?

 

Bedankt voor uw help!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sjaak,

 

Dank u wel voor uw antwoord. Ik heb geen cfg zelf gemaakt. Ik heb altijd gehad de cfg die geïnstalleerd met de ipk wordt. Dus heb ik niet de lijnen dat u heeft gegeven.

 

Ik zal vanavond uw lijnen proberen en ik zal informeren over de resultaat.

 

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, ik heb nogmals geprobeerd en ik heb feedback.

 

Ik heb de CCcam.cfg met de nieuwe lijnen, maar het wert niet.

 

Ik heb geprobeerd met Openpli. Dus heb ik Openpli met CCcam geinstallerd, maar niks. Ik heb Oscam ook geinstallerd. Niks. Altijd hetzelde probleem: beeld komt, maar na een second of 30 de beeld freezes nogmals.

 

Ik ben terug naar BH 2.1.4 gegaan. Hetzelfde.

 

Heeft iemand een VUplus Duo2 icm een Ziggo kaart dat werkt? Misschien is er een problem met de ontvanger en niet met de CCcam. Ik heb nogmals mijn twee kaarten in de CI+ module van mijn TV en geen probleem. Dus het probleem is niet in de kaarten.

 

Meer ideen?

 

Hartelijk bedankt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sjaak,

 

Ik ben geen expert in softcams, dus ben ik een beetje gelost. De Oscam war alleen een experiment.

 

Voor de CCcam.cfg heb ik de lijnen van uw bericht aan mijn cfg toegevoegd. De andere regels vond ik generaal, dus heb ik ze niet verwijderd (of met een # geannuleerd).

 

Of ik een fout gemaakt heb kan ik niet vinden. In iedere geval vind ik dit een beetje raar, omdat voor de migratie alle werkte perfect zonder bijzondere lijnen te gebruiken (dus met een default cfg) en na de migratie (dus na een simpele scan) werkt het niet.

 

Dus vraag ik me of er een probleem met de VU+ duo2 is. Ik heb een vraag aan VU+ verzonden.

 

Ik zal hier informeren of ik iets heb.

 

Maar, is er iemand met een VU+ Duo2 icm CCcam en een Ziggo kaart dat werkt?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dear Juan,

 

Thanks for the information. So it appears that the problem is related to the VU+ Duo2 (and maybe to the other models too). As I said, I also reported the issue to Vuplus. Let's see what they answer.

 

In the meanwhile, it would be interesting if Ziggo abbonees with a VU+ decoder report if they have problems too or not.

 

Hartelijk bedankt allemaal!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Johan45

Bedankt voor de 'waarschuwing' over 'vreemde taal'.

Maar het was niet alleen een waarschuwing, helaas al direct mijn bericht verwijdert.jammer. er waren niet veel mensen die bezwaar daartegen hadden.

Tip : Als dit echt alleen maar een nederlands forum is, zullen julle better ook de engelse help texten moeten verwijderen. Mij was het niet bewust dat ik tegen u 'regels' werkte.

 

 

Hopelijk vallen mijn spel- en grammatiekfouten IN HET NEDERLANDS in u zicht mee en leiden niet tot een nogmalige verwijdering.

 

 

Verder hoop ik dat wij hier een oplossing voor dit technisch probleem kunnen vinden, ik ga er verder aan werken en dit hier berichten.

 

Hartelijk bedankt voor de begrip en

Groeten.

Juan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net gezien dat de bericht van Juan verwijderd wordt. Jammer, want ik denkt dat het interessant voor dit onderwerp waar. Ik wiste ook niet dat berichten in het Engels niet toegestaan zijn.

 

In iedere geval, ik verwacht dat in Nederlands of in Engels konen wij dit probleem oplossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op een forum met meerdere honderden berichten per dag zijn regels helaas een noodzakelijk kwaad.

 

www.sat4all.com/regels

 

Veel leesplezier.

 

7. Sat4all is een Nederlandstalig board
Wij willen daarom uitsluitend Nederlandstalige berichten zien. Het originele (anderstalige) bericht plaatsen is uitsluitend toegestaan als je een goede Nederlandse vertaling óf duidelijke Nederlandstalige samenvatting erbij plaatst. Dus geen automatisch gegenereerde vertalingen zoals Babblefisch o.d. Een citaat mag ter illustratie of aanvulling op je verder Nederlandstalige bericht worden geplaatst.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...