Ga naar inhoud


netwerkprobleem


Mark16

Aanbevolen berichten

Ik ben een nieuwe gebruiker en heb een VU+duo2, 2x tuner, met Open ATV 4.2 image, TV Vlaanderen, Triax schotel met 4 LNB's.

Ik heb volgende netwerkprobleem:

Mijn receiver is in mijn netwerk opgenomen, en via VU+player (IOS) en via FTP commander kan ik hem benaderen (dus geen netwerkprobleem), maar in Windows (Win 7 Ultimate) Netwerk  vind ik deze niet terug, wat blijkbaar wel zou moeten.

Moet ik dit ergens instellen zodat deze zichtbaar wordt binnen win 7 Netwerk?

Bedankt

Mark

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor je antwoord, maar geen oplossing,

in smb.conf staat workgroup=WORKGROUP en mijn lokaal netwerk is niet gedefinieerd via een server en is dus ook gewoon WORKGROUP.

Toch tref ik in mijn netwerkoverzicht de VU+duo2 niet aan in mijn netwerkoverzicht, ik vind enkel de PC, mijn laptop en de router terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dus...

naast Samba

is al vaker gemeld, windows wil geen externe verbinding toestaan mits je die verbinding op IP-adres als uitzondering in de firewall en internet options toestaat...

windows staat verbindingen pas dan toe als die andere in het netwerk bekend is gemaakt.

hopelijk vindt je die uitzonderingen aanmaken in windows firewall en internet explorer (alles nieuwer dan XP ken ik namelijk niet)

Captain Of Her Heart

Double

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonskidutch , hopelijk kan je mij ook helpen . Ik heb Windows xp en het heeft hier altijd gewerkt . De box vu plus solo,2 is op internet aangesloten en connectie is er . Hij heeft dus een ip toegekregen . Trouwens streamprogramma,s werken, kan dus kijken .Ik vul dit ip in mijn ftp programma , maar krijg geen connectie. Programma zegt dan kijk ip na enz... . Via dreambox edite juist van hetzelfde , daar heb je dat je ip kunt testen en zegt hij ip succes vol . Dus je zou je nu kunnen afvragen dat het paswoord niet meer klopt van de dreambox , maar dat heb ik ook terug voor de zekerheid aangemaakt via telnet . Cmd , root telnet. Ip nummer dreambox enz..

Dus wat zou er nog kunnen aan de hand zijn ?

Ik zou wel weer een nieuwe pli image erop kunnenzetten , maar dan ben ik weer alles kwijt he .

 

Moest jij het of iemand anders niet weten , is er dan ook een manier dat je de laptop rechtstreeks verbind met de vu+ , zonder internet ?

Of gaat dit niet . Dus om zonder,internet in de box te geraken . met in die materie niet echt thuis ;-)

 

Bedankt voor de antwoorden !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

chucky,

heb er nu pas tijd voor gevonden om te antwoorden

 

probleem is ook bekend met betrekking tot dubbele firewall en internet options aanpassing en bij sommigen zelfs netbios voor tcp inschakelen

1)

firewall uitzonderingen toevoegen

a ) je ip adres van de VU*

b ) het desbetreffende FTP programma toevoegen

als uitzondering op alle settings (en dus ook als je de firewall uitschakelt

2)

Internet options

veiligheid - intranet

toevoegen ip- adres VU+

3)

netbios, ga je naar eigenschappen van de netwerkkaart en stelt op TCP-IP eigenschappen het laatste tabblad in met netbios voor tcp-ip inschakelen op ja

 

mits de VU+ in je netwerkrange staat

192.168.2.xxx zoals ook de PC

 

herstart ze dan ook eens

en je zult zien ze zien mekaar vanaf nu

 

indien men anders routert of via buiten naar binnen komt, kun je dat bovenstaande vergeten

dat geld enkel voor een LAN met bekende LAN-clients

 

succes

aangepast door Tonskidutch

Captain Of Her Heart

Double

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja , het is gewoon een binnen netwerk . ,ik ga proberen wat je hier schrijft, proberen ;-) . Ik ftp zeker al 8 jaar met mijn laptop naar dreambox , nu een vu + , die ook al een jaar gewerkt heeft . Zou het ook kunnen dat er ergens een instelling in de pli image op ja of op nee moet staan ?

Dat ik het per ongeluk veranderd heb .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...