Ga naar inhoud


crash en vertikalen strepen


freak

Aanbevolen berichten

heb hier een pc net over een jaar oud

sinds 1 week krijg ik crashes

dan slaat hij vast en zie ik een scherm met vertikale strepen

 

image.jpg

 

hij draait op windows 7

ben naar een paar oude acronis image terug gegaan die goed werkte vroeger

maar zelfde resultaat

 

ik doe niets speciaals, zit gewoon te surfen bijv, of hij staat idle

en ineens crashed hij met bevenstaand scherm

 

ik heb 16gb ram, die heb ik met memtest getest en geen errors gevonden

duurde wel 13 uur, maar dat is denk Ik wel normaal met 16gb?

 

verder heb ik een 7950 videokaart en 2 ssd disk erin zitten

 

wat kan het verder zijn? waar/hoe moet ik verder zoeken?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Lijkt me de videokaart,daar ben ik vrijwel zeker van en die zorgt ook voor die crashes

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou kunnen kijken hoe warm de videokaart word met het programma hwmonitor zoek even op Google op dat woord en mocht hij te warm worden dan kan je de kast even openen en de koelfan schoonmaken van de kaart maar geeft dat geen verbetering dan denk ik einde videokaart,je weet zeker dat je de juiste drivers installed hebt voor de kaart,het zou ook aan de kabel kunnen liggen maar die kans is vrij klein.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is de temperatuur van de kaart ?

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had je de fans geblokkeerd tijdens het schoonblazen?

Veel mensen vergeten dat en tijdens het schoonblazen gaan de fans dan hard draaien en generen ze spanning.

Dat kan de hardware heel makkelijk een "tik" hebben gegeven waardoor het af en toe fout gaat.

 

Heeft de computer behalve die 7950 videokaart soms ook nog een geïntegreerde video?

Haal dan de 7950 eruit en werk een tijdje met die ingebouwde. Heb je dan geen problemen is duidelijk waar het probleem zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De foto's zijn niet zichtbaar maar ik stel me zo voor dat het er zo uitziet:

 

photo0046.jpg

 

Dan heb je dus echt een hardware probleem.

 

Je gaf aan dat het na het schoonblazen was.  De grootste fout die mensen dan maken is dat ze de ventilatoren heel hard laten spinnen door de luchtdruk.  Dit is absoluut not done, je sloopt het een en ander omdat de ventilatoren als dynamo gaat werken dus een spanning opwekken die de aangesloten elektronica kunnen slopen

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...