Ga naar inhoud


HDMI beeld blijft weg na boot splash screen


leohein

Aanbevolen berichten

Gek probleem hier.  Ik heb zonet een nieuwe gigablue hd quad plus receiver binnen.

Deze is aangesloten via HDMI.

Bij het opstarten krijg ik een tiental seconden het boot logo van gigablue op het scherm, maar daarna is er geen signaal meer naar de TV.  (LG 42LX6500)

De gigablue start wel normaal door, via het mini schermpje kan ik bij setup het display instellen, maar wat ik hier ook kies  720p / refresh rates etc... er komt geen beeld naar de tv.

 

De hdmi kabel en tv hdmi poort lijken me ok.  Mijn vorige sat receiver geeft nog beeld op dezelfde tv met dezelfde kabel, zelfde input. 

Verder alle andere inputs op de tv ook verwijderd.

 

Ook al openrsi geprobeerd, en nu terug de laatste image van openmips, maar nog altijd geen beeld na het opstarten.

 

Voorlopig heb ik hier geen andere tv of andere hdmi kabel om te proberen.

 

Iemand suggesties ?  Is er ergens nog iets wat ik kan instellen op de gigablue ?

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Via composite ( geel stekker ) is er beeld  (slechte qualtiteit).

Scart stekker heeft de receiver niet, wel nog component (rood/blauw/groen), dit moet ik nog eens proberen als ik hiervan een kabel heb.

 

Maar eerst ga ik eens een andere HDMI kabel kopen.  Wel eerst nog eens wat googlen om het misterie van al die hdmi versies voor mij op te klaren :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

-de met het toestel geleverde 1 meter kabel zou eigenlijk altijd kompatibel moeten zijn

-de HDMI versies zijn verschillend qua nieuwe mogelijkheden maar allemaal neerwaards kompatibel

 

En toch had ik zelf ook een kabel voor veel geld van 8 meter lang die het godvrrrrr gatvrrrrr niet deed

(heb er destijds 6 getest van diverse lengten en voor verschillende kosten)

 

als je de stekker niet goed aandrukt in het HDMI slot, kan het ook zijn dat je geen 1OP1 verbinding hebt

ik noem het toch nog eens ondanks dat men dat altijd controleert

 

dat dit al direkt na het boot splash screen gebeurd kan ermee te maken hebben dat je tv (LG 42LX6500) niet juist is ingesteld op automatisch.... per HDMI ingang

 

de rest ziet ook bij Gigablue simpel uit qua instellen, immers een enigma2 box

post-30989-0-98878100-1429289650.png

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is opgelost met een nieuwe HDMI kabel.

 

Heb de handleiding van de tv nog eens doorgenomen, en bij de faq stond er dat als je geen beeld hebt je een high speed hdmi kabel moet gebruiken, en ja hoor, dat werkt.

Mijn vorige kabel was de kabel die ik ooit bij mijn vorige xtrend (et9200) receiver had, stond niets op van high speed.  Blijkbaar is die kabel dus niet compatibel met de gigablue.

Bij de gigablue zat geen hdmi kabel.

 

Ale, ik ben blij dat het opgelost is met gewoon een simpel kabeltje te kopen. Nu kan de fun beginnen met de images te proberen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...