Ga naar inhoud


Apple tv 3 geschikt voor ts af te spelen?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

Nu ik een iphone en een ipad heb, en blijvende problemen met mijn multimediaspeler, dacht ik een apple tv 3 te kopen.

Maar is dit te gebruiken voor opname's af te spelen opgenomen met een vu duo?

Mijn laptops zijn gewoon windows machine's.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Met een Apple TV 2 was/is het mogelijk op een Black Hole image via XBMC. Of het op een Apple TV 3 ook werkt weet ik niet.

Even Googlen op "vu+ duo stream to apple tv"

Helaas geen HD zenders

 

Puch

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoeling is om ts bestanden op verplaatsing af te spelen, en dit mag sd zijn, omdat mijn tv nog een glasbak is daar.

Nu heb ik het een en ander gelezen, maar begrijp één en ander niet.

Je kan bvb met handbrake de ts'en omzetten geschikt voor apple tv, maar het is dan niet duidelijk, of je die film met itunes op je apple tv moet zetten, of als je die met een ipad/iphone en airplay moet sturen naar tv?

Of kan ik met mijn windows laptop en itunes die sturen naar apple tv om af te spelen?

Iets zoals dat mogelijk is met chromecast.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op je apple tv zetten is in ieder geval uitgesloten omdat er geen opslagmedium in zit.

 

Streamen van een windows machine kan je bij mijn weten niet met itunes. Dat kan wel met programma's als Airparrot, maar die is zijn niet gratis.

 

Beste is dus TS bestanden omzetten naar mp4 en streamen vanaf een iphone of ipad naar de Apple TV.

aangepast door Puch

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie alvast, dat er een trial versie is, dus wel even proberen, en indien goed, heb ik er wel +/- 13,40€ ervoor over.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben eens gaan zien, en blijkbaar zou je de film(s) na conversie kunnen zetten in itunes en dan doorsturen naar de apple tv.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik daar dus handbrake voor.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heb ik gedaan, maar mijn dualcore windows 7 64 bits laptopke speelt ze niet al te vloeiend af, benieuwd wat dat zal geven.

Vandaag zal ik normaal gezien één meebrengen, en eens kijken hoe dit werkt.

Jammer dat je geen film op de apple tv zelf kan opslaan.

Wordt vervolgd.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je ze omzet met handbrake en je gebruikt een AppleTV profiel speelt hij ze vlekkeloos af. Jouw laptop zou dat ook zonder problemen moeten kunnen

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je Airparrot gebruik dan hoef je niets over te zetten.

Je kan je films gewoon fullscreen in Mediaplayer of VLC afspelen en je gehele computerscherm wordt naar de Apple TV gestuurd.

 

Maar als het met itunes lukt des te beter.

 

btw als je laptop problemen heeft met afspelen van films dan moet je daar toch eerste even naar kijken. Zoals winwiz reeds zegt moet die dat vlot kunnen afspelen.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is hier aan het spelen, en heb deftige resultaten, behalve foto's.

Probleem is, dat ik noch kan inloggen in iclouds en itunes, ondanks dat ik zeker ben van de juiste login gegevens  :angry: .

Mijn laptop is al 7 uur bezig, om een hd filmfragment van anderhalf uur aan het omzetten naar het formaat voor apple tv.

Kan je airparrot vergelijken gelijk je, je scherm via een chromecast kan overzetten?

Indien ja, dan zal het voor mij een ramp zijn.

Maar het is het proberen waard, je kan het met watermerk 7 dagen uitproberen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur??  Jeetje.......  lijkt me niet helemaal kloppen.

 

Volgens mij kan een simpele raspberry pi van een paar euro ze wel rechtstreeks afspelen. Zelf heb ik niet zoiets maar wellicht dat een ander daar iets over kan zeggen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is het wel tijd om die laptop eens onder handen te nemen of nog beter over te schakelen op een mac  :D

7 uren om een film over te zetten is wel heeeeeeel erg lang.

 

Met handbrake op een mac duurt het omzetten van een opgenomen F1 wedstrijd in HD (duurtijd +/-2 uur) naar mp4 ongeveer 20 minuten

aangepast door Puch

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is er intussen al 12 uur mee bezig. Maar sinds de herinstallatie, is die niet meer zo snel, dan vroeger. Ondanks dat ik vroeger windows 8 gebruikte, maar ik kon niet voor alle hardware de drivers vinden.

Ik dacht het op te lossen via vlc op de ipad via upnp en airplay, maar krijg een foutmelding, als ik de film wil afspelen.

Ik zal die andere oplossing eens proberen bij mijn ouders, die desktop is iets sneller.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Handbrake is inderdaad leuke software om te converteren op een Mac maar wat gebruiken jullie dan om eerst de opnames te editeren (uitknippen van reclame enz)?

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...