Ga naar inhoud


Apple tv 3 geschikt voor ts af te spelen?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Ik gebruik iMovie. Daar kan je alles mee doen.

Het enige nadeel is dat iMovie geen .ts files kan importeren.

 

Je moet dus dubbel werk doen. Eerst de .ts file omzetten met handbreak naar mp4.

Daarna hem importeren in iMovie en reclame en zo verwijderen om hem dan weer te exporteren. 

 

Maar dat moet je ook doen als je bijvoorbeeld Adobe Premiere zou gebruiken.

 

Het voordeel van iMovie is dat je meteen kan exporteren voor iphone/ipad of een ander formaat zoals dvd.

aangepast door Puch
  • Like 1

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hi,

Nu ik een iphone en een ipad heb, en blijvende problemen met mijn multimediaspeler, dacht ik een apple tv 3 te kopen.

Maar is dit te gebruiken voor opname's af te spelen opgenomen met een vu duo?

Mijn laptops zijn gewoon windows machine's.

.ts opnames van de VU+ kun je afspelen op een windows Laptop met VLC of  Dreamstream

Waarom maak je zo een kwinkslag via appleTV?

begrijp het niet

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

.ts opnames van de VU+ kun je afspelen op een windows Laptop met VLC of  Dreamstream

Waarom maak je zo een kwinkslag via appleTV?

begrijp het niet

De volledige tread lezen Tonski  :D

 

 

Hij wil van op zijn iphone via het netwerk streamen naar een tv.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een update. Opname's van mijn vu duo in ts, haal ik nu in vedeoredo tvsuite 4.

Dus alles wat ik niet moet hebben wegknippen, en dan opslaan als iphone/ipad formaat.

dan via een windows machine en itunes in home video's laden.

Dan kan je via thuisdelen die naar je apple tv streamen, of via itunes en airplay doorsturen naar de apple tv.

Ik zal wel eens de andere oplossingen proberen.

Vroeger deed freemake ook dit werkt, maar de laatste tijd laat die veel steken vallen  :( .

Voor avi en mkv gebruik ik handbrake.

Maar ik had op google gelezen, dat iemand dit on the fly deed op zijn imac.

programma opstarten op imac, gelijk welke bestanden inlezen, en dan naar de apple tv.

Dit programma converteerde on the fly.

Maar waarschijnlijk heb je al een deftig systeem nodig, en mac kan ik nu niet zo goed, om beter te zijn heel weinig.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, toch wel

maar ik moet natuurlijk m'n kop houden als ik er de ballen verstand van heb ;)

 

gelukkig streamt mijn TV ook alles via DNLA van de opgenomen films op de nas

ik heb dan nog eens gekeken hiero wat dat spook apple tv allemaal betekend

 

geinig!

 

maar dus voordat ge een media bestand heen en weer stuurt via het netwerk, of afspeelt, moet het een geschikt formaat hebben gekregen.

dat betekend het media bestand ligt ergens klaar, in formaat .ts of in mp4 etc.

van je iPhone geef je opdracht tot openen van een stream maar ga je niet een bestand sturen...

 

of is mijn aanname nu helemaal fout?

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt niet helemaal.  Apple heeft een streaming protocol genaamd Airplay. Via het bonjour protocol maakt een Apple TV zich bekend als beschikbaar als afspeler.

 

Vanaf een iPad, iPhone en ook een Mac(book) wordt de Apple TV gedetecteerd en dit wordt door een symbooltje aangeven.

 

8086d699_5369656122_78dc32e8e9-1rwedp5.j

 

Door op het symbooltje te tappen kun je de Apple TV aansluiten als extra monitor. Je kunt er beeld + geluid of enkel geluid naar toe sturen, maar ook een clone mode waardoor het hele scherm zichtbaar wordt op de aangesloten TV. Vanaf de Macbook gedraagt hij zich als een heuse extra monitor met mogelijkheid van dupliceren alsmede uitbreiding van het bureaublad.

 

airplay-mirroring-apple-tv-resolution.pn

 

Er wordt dus echt gestreamd. Alles wat de iPhone, iPad of Macbook op het scherm kan toveren wordt ook op de Apple TV zichtbaar gemaakt.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

aha oké

 

dat verhelderd de kwestie...

 

dat met die streams is begrepen

 

en dat kan dan ook zomaar over de thuisnetwerkgrenzen heen?

 

 

maar ik begrijp sattv4iedereen nog niet waarom die dat allemaal converteert

 

 

anyway, aardig dat er ook een airplay plugin voor de VU+ is sind een tijdje

 

dan kan ik een experimenteren

aangepast door Tonskidutch

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een airplay plu voor de vu? dit lijkt me wel nuttig, vooral als deze over een gesloten netwerk naar mijn thuis adres zou kunnen worden gestuurd, om daar sat te zien  :D . BVB via een VPN verbinding.

Maar als je een windows pc hebt, moet je itunes en thuisindeling inschakelen, of het via airplay sturen.

Maar om dit te kunnen doen, moet het filmformaat eerst worden omgezet, naar een mp4 of m4v bestand,omdat je dit in itunes moet inladen.

De andere eerdere oplossingen heb ik nog niet geprobeerd.

En men kan ook via vlc en airplay mirror ts bestanden gaan afspelen via een ios aparaat, maar dat loopt af en toe vast, waardoor ik de keuze geef, om dit om te zetten. Het beeld is beter, dan dat ik vroeger de ts bestanden moest overzetten naar een iso dvd bestand voor mijn player.

Maar de grotere test gisteren, waar bestanden stonden op een hd van mijn pc en ook op mijn NAS, stopte hij soms met afspelen, als die vooral een bestand naar de NAS moest halen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, het kan alleen binnen het eigen netwerk of sinds iOS 8 ook point to point.

 

Er is ook diverse andere apparatuur die er mee om kan gaan. Mijn Denon AV-versterker is ook Airplay compatible en ik kan er muziek en foto's naar streamen (geen video). Verder kan ik vanaf mijn Synology NAS ook naar een Airplay apparaat geluid streamen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...