Ga naar inhoud


Ik geraak niet af van een harde schijf


Pluizebol

Aanbevolen berichten

Hallo, nu heb ik toch wel probleem waar ik niet uit geraak.

 

Windows 7 - 64 bits

 

Er zit een hard disk in waar ik van af wil en heb hem helemaal leeggemaakt.

 

In de Disk-manager en in de Device-manager heb ik het ding al disabled en deleted.

 

Maar telkens wanneer ik mijn PCeetje boot krijg ik weer dat zwarte scherm dat zegt dat er iets iets mis is met ..... jawel deze hard disk en dat ik naar F2 kan om er iets aan te doen.

Maar in die setup kan ik hem ook niet wegwerken omdat ik een paswword nodig heb om dat te doen.

Dat paswoord heb ikzelf nooit ingebracht, dus weet ik niet wat het mogelijks zou kunnen zijn.

 

Hoe kom ik in godsnaam van dat ding af ?

 

Ideetjes ?

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Een paar screen shotjes zou wel erg verhelderend kunnen zijn voor ons

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Waar wil je screenshotjes van winwiz ?

 

Kun je mij eventueel vertellen hoe ik zou moeten tewerk gegaan zijn om een hard disk uit mijn systeem te verwijderen ?

aangepast door Pluizebol

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Snap het probleem niet..... PC uitzetten, zijdeksel openen, schroefjes losdraaien. eSATA power en eSATA data kabel loskoppelen. Schijf uitnemen. Zijdeksel weer dicht en OC weer aanzetten... Wedden dat die schijf nu niet meer zichtbaar is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een bios reset, kan soms het wachtwoord weghalen. Als je daar niks of zeer weinig van kent, raad ik aan, dit door iemand te laten doen, die er iets van kent, om (zware) schade te voorkomen.

Ben je er wel vertrouwd mee, kan je op internet de meeste moederbord schema's vinden, waar ze uitleggen hoe je dit doet.

Je moet dan alles in de bios her instellen.

Maar ik denk, dat deze schijf, in de boot manager, als first boot device staat, en dan gaat de bios altijd eerst kijken naar deze schijf, en aangezien er niks opstaat, krijg je een foutmelding.

Dit kan je wijzigen in de bios, na het verwijderen van het paswoord.

In België hebben bepaalde vervelende verkopers de slechte gewoonte om een paswoord in de bios te steken, in de hoop, dat je naar hem terug gaat. Bepaalden gaan zelfs zo ver dat ze een bepaald hologram/zegel kleven, zodat ze direct zien, dat je het zij paneel hebt opengedaan, en dan doen ze al behoorlijk moeilijk. Blijkbaar mag de verkoper geen paswoord plaatsen in de bios, en dat hij dat wel, dan moet hij deze geven.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een bios reset, kan soms het wachtwoord weghalen. Als je daar niks of zeer weinig van kent, raad ik aan, dit door iemand te laten doen, die er iets van kent, om (zware) schade te voorkomen.

Ben je er wel vertrouwd mee, kan je op internet de meeste moederbord schema's vinden, waar ze uitleggen hoe je dit doet.

Je moet dan alles in de bios her instellen.

Maar ik denk, dat deze schijf, in de boot manager, als first boot device staat, en dan gaat de bios altijd eerst kijken naar deze schijf, en aangezien er niks opstaat, krijg je een foutmelding.

Dit kan je wijzigen in de bios, na het verwijderen van het paswoord.

In België hebben bepaalde vervelende verkopers de slechte gewoonte om een paswoord in de bios te steken, in de hoop, dat je naar hem terug gaat. Bepaalden gaan zelfs zo ver dat ze een bepaald hologram/zegel kleven, zodat ze direct zien, dat je het zij paneel hebt opengedaan, en dan doen ze al behoorlijk moeilijk. Blijkbaar mag de verkoper geen paswoord plaatsen in de bios, en dat hij dat wel, dan moet hij deze geven.

Hey,

Mijn machientje is een Dell Dimension E520 van zowat 8 jaar oud.

Ik heb daar al vanalles mee gedaan : spullen toegevoegd, spullen weggehaald (inclusief HDDs).

En nu doet hij me plots dit.

Hij wil plots een administrator password (weet ik veel wat dit is - heeft hij mij nog nooit eerder gevraagd).

 

Ik heb de Bios setup file voor mijn machine maar zelfs daarmee geraak ik er niet uit want hij wil ook hiervoor dat administrator password.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hey,

Mijn machientje is een Dell Dimension E520 van zowat 8 jaar oud.

Ik heb daar al vanalles mee gedaan : spullen toegevoegd, spullen weggehaald (inclusief HDDs).

En nu doet hij me plots dit.

Hij wil plots een administrator password (weet ik veel wat dit is - heeft hij mij nog nooit eerder gevraagd).

 

Ik heb de Bios setup file voor mijn machine maar zelfs daarmee geraak ik er niet uit want hij wil ook hiervoor dat administrator password.

Windows 7 werd op 22 juli 2009 geïntroduceerd.

 

Kennelijk is dit niet meer het os van 8 jaar geleden.

En juist de latere Windows os hebben passwords nodig bij dit soort ingrepen.

Dus het password ingeven wat je gebruikt hebt bij de installatie van Win 7?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt ceesv

 

Ik heb de machine gekocht met Windows Vista.

Toen Windows 7 er was heb ik een update gedaan en daar is het bij gebleven tot een paar maand terug.

Ik heb een paar maand geleden Windows 10 preview geïnstalleerd en getest maar vond het toch nog teveel beta.

Dus ben ik nu terug bij Windows 7 (ik had namelijk een system image van mijn laatste Windows 7 toestand gemaakt)

 

Alles kits tot wanneer ik dus een disk uit mijn systeem wil kieperen : nu krijg ik plots de vraag naar een admin paswoord.

Dit had ik vroeger nooit en ik heb nochtans heel wat spullen (inclusief HDDs) in mijn machientje gebracht om te testen en er nadien weer uitgegooid.

 

Nu zit ik aan iets te denken : zou het kunnen dat Windows 10 in mijn Bios heeft zitten rommelen er een admin paswoord heeft ingezet ?

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt ceesv

 

Ik heb de machine gekocht met Windows Vista.

Toen Windows 7 er was heb ik een update gedaan en daar is het bij gebleven tot een paar maand terug.

Ik heb een paar maand geleden Windows 10 preview geïnstalleerd en getest maar vond het toch nog teveel beta.

Dus ben ik nu terug bij Windows 7 (ik had namelijk een system image van mijn laatste Windows 7 toestand gemaakt)

 

Alles kits tot wanneer ik dus een disk uit mijn systeem wil kieperen : nu krijg ik plots de vraag naar een admin paswoord.

Dit had ik vroeger nooit en ik heb nochtans heel wat spullen (inclusief HDDs) in mijn machientje gebracht om te testen en er nadien weer uitgegooid.

 

Nu zit ik aan iets te denken : zou het kunnen dat Windows 10 in mijn Bios heeft zitten rommelen er een admin paswoord heeft ingezet ?

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haal je schijf eens uit je pc..

dan hang die aan je xtrend 8000

en formateer die  (NTFS)  op je ontvanger 

steek die terug in je pc en laad terug windouws 7 of wat je ook hebt..

nu zou je toch met een volledige nieuwe pc beginnen denk ik

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Smetje

 

I wil dat wel doen maar dat zal mijn probleem niet oplossen vrees ik.

 

Ik wil die HDD juist helemaal niet meer op mij PC.

Maar ik krijg mijn PC niet wijsgemaakt dat hij bewust weggehaald is.

 

Hij blijft in de BIOS hangen en daar krijg ik hem niet weg omdat ik daartoe een administrator password nodig heb.

Dit zat er vroeger niet in en ik weet begot niet hoe er een administrator password ingeraakt is.

Miijn vermoeden is nu dat Windows 10 die ik gedurende een paar weken getest heb om dan terug te keren naar Windows 7.

 

Het zal eindigen met het resetten van mijn BIOS vrees ik.

Hopelijk kan ik dan de originele BIOS van Dell terug laden (daar heb ik de setup-file van).

 

Wat denk je ?

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je daar nu een gewoon een andere HDD in steekt, zal de bios toch wel de juiste parameters instellen voor die nieuwe HDD.

Dat doet die nu ook al (druk F2) 

Daar kan je dan weer windows 7 op zetten.

 

Wat je eens kan proberen, het lukt niet altijd, maar zo ben ik vroeger enkele malen in een paswoord beveiligde bios geraakt.

Pc opstarten zonder toetsenbord, met wat geluk stopt de bios op het ontbreken van een toetsenbord.

Toetsenbord aansluiten en dan kom je in de bios zonder paswoord, paswoord meteen wijzigen of verwijderen.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows 10 gaan rare verhalen van rond tot inderdaad het aanpassen van je Bios, dit naast de verhalen van een Windows 10 Bios lock die problemen veroorzaakt als je meer OSén naast elkaar zou willen draaien, het lijkt erop dat Windows 10 zich zwaar geforceerd op de PC gaat zetten waardoor iets anders vrijwel onmogelijk wordt. Maar nogmaals dit heb ik niet van mijzelf, al zal er best een kern van waarheid inzitten want het gaat echt niet om 1 bericht hierover maar heel erg veel.

 

Het zou dus best kunnen dat Windows 10 je Bios gelocked heeft met een Wachtwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb dit kunnen vinden aan wachtwoorden , of het helpt? Als je weet wat voor BIos je hebt kun je het uitproberen.

 

AMI BIOS

A.M.I.
AMI
AMI_SW
AMI?SW
BIOS
HEWLITT RAND
LKWPETER
PASSWORD
Oder

Award BIOS

01322222
589589
589721
595595
598598
aLLy
aLLY
ALLY
ALFAROME
aPAf
_award
AWARD SW
AWARD PW
AWARD_SW
AWARD?SW
AWKWARD
BIOSTAR
CONCAT
Condo
d8on
djonet
HLT
J64
J256
J262
j332
j322
KDD
LKWPETER
lkwpeter
PINT
pint
SER
SKY_FOX
SYXZ
TTPTHA
ZAAADA
ZBAAACA
ZJAAADC

Russian Award Passwords

% p%
% p%

IBM Aptiva BIOS

Press both mouse buttons repeatedly during the boot

Phoenix BIOS

phoenix

Other BIOS

ALFAROME
BIOSTAR
biostar
biosstar
CMOS
cmos
LKWPETER
lkwpeter
setup
SETUP
Syxz
Wodj

Some computers with a Toshiba BIOS

Hold down the Shift key as the computer is booting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klok en klepel verhaal..  Het heeft alles te maken met een secure boot optie in UEFI biossen.

 

Een bios wachtwoord kun je gewoonlijk verwijderen door de reset jumper op een moederbord te plaatsen. Na even zoeken blijkt:

 

there are two jumpers. the CMOS and the password reset. the password reset is above the CMOS jumper. To clear the password remove the jumper. Reinstall the jumper only on one pin and the system will not prompt for a password

 

 

Dit soort jumpers zijn meestal te vinden in de buurt van de backup batterij

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...